W każdym problemie ukryte są wielkie możliwości, które prowadzą dosłownie do jego minimalizacji. Największe sukcesy odnosili Ci, którzy potrafili rozpoznawać problemy i wyciągać z nich korzyści.Joseph Sugarman

Menu

INWENTARYZACJA W MAGAZYNACH. ODPOWIEDZIALNOŚĆ MATERIALNA PRACOWNIKÓW MAGAZYNOWYCH

Termin: Do ustalenia

Kategoria: Ekonomia, finanse, Logistyka, transport, spedycja

Liczba godzin: Do ustalenia

Miasto: Do ustalenia

Cena: Do ustalenia

Cele i korzyści szkolenia
  • Przedstawienie uwarunkowań formalnych i prawnych w zakresie organizacji, przebiegu i rozliczania inwentaryzacji w przedsiębiorstwie wynikających z Ustawy o rachunkowości
  • Zapoznanie z zasadami prowadzenia spisu z natury i metodami zliczania majątku przedsiębiorstwa
  • Uświadomienie uczestnikom szkolenia konieczności współpracy między członkami Komisji Inwentaryzacyjnej a osobami odpowiedzialnymi służbowo i materialnie za powierzone mienie w czasie dokonywania czynności inwentaryzacyjnych
Korzyści ze szkolenia:
  • Uczestnicy szkolenia nauczą się sposobów przygotowania i wypełniania dokumentacji inwentaryzacyjnej zgodnie z obowiązującym prawem
  • Szkoleni będą potrafili zastosować w praktyce różne sposoby ustalania stanu faktycznego majątku przedsiębiorstwa
  • Będą znali zasady przeprowadzania inwentaryzacji z wykorzystaniem systemów kodowania towarów i zastosowania narzędzi informatycznych do ich odczytywania i rozliczania
Adresaci szkolenia

Szkolenie kierowane jest do wszystkich osób biorących udział w organizacji i realizacji czynności inwentaryzacyjnych w przedsiębiorstwie.

Zapraszamy:

  • wszystkie osoby odpowiedzialne za zorganizowanie i  przeprowadzenie inwentaryzacji
  • osoby zarządzające produkcją, logistyką, magazynami
  • pracowników magazynowych, działu zaopatrzenia, logistyki, oraz produkcji
Program szkolenia

1. Istota i cel inwentaryzacji

  • Znaczenie inwentaryzacji dla prawidłowej gospodarki zapasami w przedsiębiorstwie, efekty jej przeprowadzania i skutki zaniechania
  • Zakres prac w inwentaryzacji; spis z natury składników majątkowych, uzgadnianie rozrachunków, weryfikacja sald składników aktywów i pasywów
  • Podstawy i uwarunkowania prawne przeprowadzania inwentaryzacji w przedsiębiorstwie; Ustawa o rachunkowości z 29 09 1994r., Instrukcja inwentaryzacyjna, Zarządzenie wewnętrzne kierownika jednostki gospodarczej
  • Obowiązkowe i zalecane terminy przeprowadzania inwentaryzacji
  • Odpowiedzialność służbowa i karna osób biorących udział w inwentaryzacji

2. Odpowiedzialność materialna personelu magazynowego

  • Podstawy prawne i zasady odpowiedzialności materialnej
  • Odpowiedzialność jednostkowa
  • Zasady wspólnej odpowiedzialności – regulacje prawne
  • Odpowiedzialność wspólna a umowa o pracę
  • Odpowiedzialność za szkodę w powierzonym mieniu
  • Znajomość dowodów obrotu materiałowego stosowanych w magazynie (dowody przyjęć i wydań materiałów)

3. Rodzaje inwentaryzacji

  • Jednorazowe, sporządzane na określoną datę (okresowe, doraźne, okolicznościowe, zdawczo – odbiorcze, nadzwyczajne)
  • Ciągłe

4. Tryb przeprowadzania inwentaryzacji

  • Powołanie komisji inwentaryzacyjnej
  • Utworzenie zespołów spisowych
  • Powołanie komisji szacunkowej
  • Utworzenie komisji weryfikacyjnej
  • Przygotowanie inwentaryzacji
  • Przygotowanie i przeprowadzenie spisu z natury
  • Ustalenie i rozliczenie wyników inwentaryzacji
  • Zasady przeprowadzania inwentaryzacji ciągłej oraz inwentaryzacji w magazynach wysokiego składowania, i w których stosowane są jednostki ładunkowe

5. Dokumentacja stosowana w inwentaryzacji

  • Arkusze spisu z natury
  • Protokoły z kontroli prac zespołów spisowych
  • Oświadczenia osób materialnie odpowiedzialnych
  • Dowody ruchu materiałów w magazynie (przyjęcia i wydania) w trakcie trwania inwentaryzacji
  • Sprawozdanie z inwentaryzacji

6. Organizacja spisu z natury

  • Zasady przygotowywania i wykorzystywania arkuszy spisu z natury, ich zawartość informacyjna i tryb wprowadzania danych do systemu informatycznego
  • Przygotowanie magazynu do inwentaryzacji
  • Zasady i sposoby dokonywania pomiarów ilościowych i stanu jakościowego różnych materiałów
  • Zasady przyjmowania i wydawania materiałów w trakcie trwania inwentaryzacji)
  • Komputeryzacja inwentaryzacji. Wykorzystanie RFID, kodów kreskowych i etykiet

7. Weryfikacja różnic inwentaryzacyjnych

  • Przyczyny powstawania równic inwentaryzacyjnych
  • Ustalenie i rozliczenie różnic
  • Weryfikacja różnic
  • Kompensata różnic
  • Protokół weryfikacji różnic
Metody szkoleniowe

Wykład wzbogacony o ćwiczenia, filmy, zdjęcia, przykłady z innych  firm.

Prowadzący
Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji PRESTIGE EUROPEJSKIEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA.

Eksperci - praktycy z tematyki obejmującej szkolenie. Wysoki poziom zajęć jest standardem obowiązującym w certyfikowanej firmie szkoleniowej PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.


Gwarantujemy, że nasi trenerzy i wykładowcy, to osoby z wysokimi kwalifikacjami i wieloletnim doświadczeniem praktycznym, bo właśnie na praktyczne zastosowanie kładziemy szczególny nacisk.


Zapewniamy skuteczne szkolenia prowadzone przez wybitnych specjalistów, cenionych za ogromną wiedzę i rewelacyjne kwalifikacje dydaktyczne. Będzie nam bardzo miło gościć Państwa na naszych szkoleniach. Szczegółowe opisy prowadzącego lub prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie, którą przesyłamy drogą mailową lub faksową.

Jesteśmy certyfikowaną firmą szkoleniową w ISO 9001:2015 w obszarze:

  • planowania i realizacji szkoleń oraz

  • usług doradczych w zakresie rozwoju i doskonalenia przedsiębiorstw.


Zapewniamy profesjonalizm prowadzących specjalistów, miłą i fachową obsługę, ciekawe materiały szkoleniowe, praktyczny wymiar szkolenia, certyfikaty ukończenia szkolenia.




Przy realizacji szkoleń na zamówienie uzgodnienia logistyczno-terminowe dla grupy.

Zapraszamy do udziału w szkoleniach organizowanych przez PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.

Dodatkowe informacje

Masz pytanie? Napisz do nas!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w formularzu przez PRESTIGE ECK z siedzibą w Mikołowie 43-190, ul. Wyzwolenia 27 w celu realizacji odpowiedzi na przesłane przeze mnie zapytania.

Wyrażenie zgody w poniższym formularzu jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi wysłanie zapytania.

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Numer telefonu (wymagane)

Treść wiadomości

TAK, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w formularzu przez PRESTIGE ECK z siedzibą w Mikołowie 43-190, ul. Wyzwolenia 27; Dowiedz się więcej -> https://prestige-eck.pl/rodo/

Administratorem Twoich danych osobowych zgodnie z art. 4 pkt. 7 RODO jest PRESTIGE ECK z siedzibą w Mikołowie, adres: ul. Wyzwolenia 27, 43-190 Mikołów, tel.: 32 738 51 91, e-mail: szkolenia@eck-prestige.pl

Szkolenie dostępne na zamówienie

zapraszamyP

Z przyjemnością zorganizujemy szkolenie w wersji zamkniętej dla grupy lub  szkolenie indywidualne 1+1.
Będzie to specjalnie dedykowany projekt, dostosowany do Państwa potrzeb, dla dowolnej liczby pracowników z Państwa firmy, jak i również w formie 1+1 ostatnio bardzo preferowanej.
Każde ze szkoleń, które proponujemy w ofercie może być przeprowadzone w wybranym przez Państwa miejscu i we wspólnie uzgodnionym terminie. Program zajęć modyfikujemy i dopasowujemy do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania i potrzeby Państwa działalności. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani projektem wewnętrznym z tej lub innej tematyki, zapraszamy do kontaktu.

Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowych FIPS (DOC) – pobierz

FIPS (PDF) – pobierz jest pomocnym, wstępnym  narzędziem do przygotowania profesjonalnego szkolenia. Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.


DYNAMICZNA FORMUŁA SZKOLENIA dla osób ceniących czas, skoncentrowana na szybkim przekazaniu jak największej ilości wiedzy i umiejętności. 


·  Szkolenia  ·  Konsultacje  ·  Trening osobisty  ·  Wsparcie w procesach zmiany  ·  Audyt personalny


Nasza Firma może kompleksowo zorganizować każdy zakres tematyczny z dofinansowaniem!

Przy realizacji szkoleń na zamówienie uzgodnienia logistyczno-terminowe dla grupy.

Projekt adresowany jest do przedsiębiorców mikro, małych i średnich z województwa śląskiego, którzy chcą uzyskać dofinansowanie na usługi rozwojowe – szkolenia i doradztwo.


Tekst alternatywny


Źródło: Nowa definicja MŚP


Z usług mogą korzystać właściciele i pracownicy przedsiębiorstw (umowa o pracę, zlecenia, o dzieło i inne).

Przedsiębiorstwo może otrzymać wsparcie zarówno na organizację szkolenia zamkniętego, dostosowanego do potrzeb danego przedsiębiorstwa (tzw. szkolenie »in company«), jak i na udział pracowników w szkoleniach otwartych.
Nasza firma uczestniczy w programie, jest wpisana do Bazy Usług Rozwojowych

https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/podmioty/view?id=10770

aktualne usługi

https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uslugi/search?SearchFilterView[podmiot_id]=10770

Wspierane są wszystkie szkolenia, które wpływają na rozwój przedsiębiorstwa.

Obszary w których można się dokształcić można nam zaproponować lub znaleźć inspirację w naszych propozycjach szkoleniowych lub  wpisanych w Bazie Usług Rozwojowych.

 

 

Główne atuty Podmiotowego Systemu Finansowania:

Decyzja o wysokości kwoty dofinansowania podejmowana jest na podstawie:

– wielkości przedsiębiorstwa (mikroprzedsiębiorstwa mogą liczyć na większe wsparcie)
– znaczenia danej branży dla rozwoju regionu
– zatrudnienia osób niepełnosprawnych
– wieku i kwalifikacji pracowników biorących udział w szkoleniach
– wyboru usługi mającej na celu zdobycie lub potwierdzenie kwalifikacji
– poziomu wzrostu przychodów przedsiębiorstwa (tzw. przedsiębiorstwa wysokiego wzrostu)
– uzyskanego wcześniej wsparcia

Zapewniamy kompetentną i kompleksową obsługę.  Zależy nam na Państwa zadowoleniu, dlatego swoją wiedzę, umiejętności i wieloletnie doświadczenie poświęcamy całkowicie, by spełnić Państwa wymagania. Gwarantujemy profesjonalną obsługę i indywidualne podejście. Jesteśmy do Państwa dyspozycji – pomożemy w dopasowaniu właściwej oferty oraz zapewnimy pełne wsparcie w organizacji całego projektu szkoleniowego.

Czekamy na Państwa zapytania ofertowe, zamówienia oraz uwagi, opinie, pomysły i sugestie:

SYLWIA JASIŃSKA
– główny specjalista ds. organizacji szkoleń
tel. (48) 32 738 51 91
tel. kom. 668 371 253
e-mail: Włącz javascript
 KATARZYNA PANEK
– specjalista ds. projektów szkoleniowych
tel. (48) 32 738 51 90
tel. kom. 604 712 926
e-mail: Włącz javascript
MAŁGORZATA KLIMAS
– manager ds. kluczowych klientów
tel. (48) 32 738 51 90
tel. kom. 508 147 055
e-mail: Włącz javascript

Unikalne cechy i korzyści ze spotkania
Unikalne cechy i korzyści ze spotkania