Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM i budowanie skutecznej współpracy między pracownikami

Biorąc udział w szkoleniu: Rozwiniesz swoje indywidualne umiejętności świadomego budowania osobowości przywódcy. Nauczysz się zauważać, nazywać i  eliminować błędy w kierowaniu. Poznasz różne modele i strategie zarządzania i kierowania zespołem Dowiesz się jakie cechy powinien posiadać współczesny przywódca i jakie oczekiwania są mu stawiane

Do rozpoczęcia pozostało:

31 dni
1990 zł brutto/os.
2090 zł/os. *
09.10 - 10.10.2024
  • 09.10 - 10.10.2024
  • 02.12 - 03.12.2024
1
Zapisz się na szkolenie

UWAGA! Ilość miejsc ograniczona,
liczy się kolejność zgłoszeń

Czas trwania
2 dni ( 16 godz. )

Język
Polski

Miejsce
Szczyrk

Certyfikat
Tak

Cele i korzyści

Biorąc udział w szkoleniu:

  • Rozwiniesz swoje indywidualne umiejętności świadomego budowania osobowości przywódcy.
  • Nauczysz się zauważać, nazywać i  eliminować błędy w kierowaniu.
  • Poznasz różne modele i strategie zarządzania i kierowania zespołem
  • Dowiesz się jakie cechy powinien posiadać współczesny przywódca i jakie oczekiwania są mu stawiane

Umiejętności zdobywane podczas kursu:

  • Identyfikacja i zrozumienie procesów jakie mają miejsce w grupie pracowników na różnych etapach jej rozwoju
  • identyfikacja umiejętności potrzebnych do efektywnej współpracy na różnych szczeblach
  • umiejętności ułatwiające współprace grupową jak  i indywidualną
  • umiejętności komunikacyjne.
  • umiejętności kierownicze

Metoda szkolenia:

Szkolenie zostało starannie opracowane, z uwzględnieniem interaktywnego podejścia, gdzie udział uczestników sięga ponad 80% czasu. Każda sesja przebiega według podobnej dynamiki, opartej o metodologię opracowaną z uwzględnieniem cyklu Kolba: ćwiczenie otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość),  mini wykład o technikach (wiedza), ćwiczenie nowych taktyk i technik (umiejętność). Po zamknięciu każdej sesji uczestnicy otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionej sesji.

Materiał praktyczny jest podsumowywany mini wykładami dającymi teoretyczne podstawy oraz wyjaśniającymi podstawowe mechanizmy psychologiczne, których uczestnicy doświadczają w trakcie pracy na sali szkoleniowej.

Program szkolenia

Wprowadzenie do zagadnień psychologii społecznej. Jednostka, inne jednostki, grupa. Pojęcie współpracy. Współpraca jako jeden z rodzajów kontaktów z innymi.

Zasady funkcjonowania jednostki w relacji z innymi

  • potrzeby człowieka i ich hierarchia. Potrzeby bezpieczeństwa, afiliacji , kontaktu jako najistotniejsze z punktu widzenia współpracy
  • samodzielność, autonomia a współpraca

Komunikacja jako czynnik podstawowy dla współpracy:

  • zasady efektywnej komunikacji
  • odkrywanie ukrytych zasad i motywów innych osób
  • komunikaty w „drugiej” i ‘trzeciej” ścieżce dźwiękowej
  • postawy : aspekt intelektualny, emocjonalny i behawioralny – ich wpływ na współpracę i możliwości oraz sposoby ich zmiany
  • umiejętności przekonywania i wywierania wpływu na ludzi
  • zasady zjednywania ludzi

Etapy budowania się zespołu i ich wpływ na współpracę

  • etapy rozwoju zespołu : zasady funkcjonowania i niebezpieczeństwa na każdym z nich
  • drogi do współpracy na każdym z nich
  • role zespołowe i ich identyfikacja

Czynniki zewnętrzne wpływające na współpracę z innymi

  • czas i jego presja
  • kultura organizacyjna
  • zmiany w organizacji

Rola lidera w kreowaniu, wzmacnianiu. Autorytet szefa

  • style kierowania zespołem a motywowanie
  • modelowanie zachowań
    • Budowanie autorytetu lidera
    • Postawa przywódcy
    • Atrybuty przywództwa
    • Droga mistrza: zachowanie równowagi między światem wartości i wizerunkiem

Zasady delegowania zadań

  • strefy delegowania zadań
  • stopnie delegowania zadań
  • 14 zasad efektywnego delegowania wg Harvard Business University

Podstawowe teorie motywowania – wstęp

  • teoria X i Y Mc Gregora
  • dwuczynnikowa teoria motywacji Herzberga
  •  złote zasady motywacji Maxa Landsberga i jego koncepcja typów osobowości w motywowaniu

Opór i błędy w delegowaniu

  • opory po stronie kierownika
  • opory po stronie pracownika
  • praca z oboma rodzajami oporu

Motywowanie pracowników jako odpowiedź na ich potrzeby

  • Piramida potrzeb Maslowa
  • doświadczenia osobiste

 Rodzaje motywacji i psychologiczne zasady motywowania

  • rodzaje motywacji
  • zasady motywowania ekonomicznego
  • zasady motywacji środkami niematerialnymi
  • psychologiczne zasady motywowania

Motywowanie na co dzień krok po kroku

  • Informacja zwrotna i ocena
  • Błędy w procesie motywowania
  • Znaczenie języka w motywowaniu

Konflikt  i rywalizacja w grupie  jako największe zagrożenia dla współpracy

  • źródła rodzaje konfliktów
  • strategie radzenia sobie z konfliktami
  • rywalizacja w zespole : za i przeciw

W zgodzie z sobą i w dobrych stosunkach z innymi – koncepcja zachowań asertywnych . Asertywność w relacji szef – pracownik

  • pojęcie asertywności
  • twoje własne prawa
  • kiedy decydujesz się być asertywnym
  • typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne
  • budowanie komunikatów „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania opinii, sądów i emocji
  • dlaczego boimy się powiedzieć „nie” – co nas powstrzymuje
  • samoocena wypływająca z asertywnego traktowania samego siebie.

Co to znaczy szanować ciebie i siebie – co się stanie jak wyrazimy zgodę lub odmówimy

  • umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy
  • umiejętność argumentowania
  • obrona przed manipulacją
  • przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych, reagowanie na formy krytyki
  • udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Adresaci

  • Szefowie zespołów, firm
  • Kierownicy działów
  • Osoby zarządzające personelem, które odczuwają potrzebę wzbogacenia swojej wiedzy o sobie i swoich pracownikach, aby skuteczniej kierować zespołem w trudnych sytuacjach zawodowych

Miejsce

Hotel HALO***, Szczyrk

Przyjedź na szkolenie do trzygwiazdkowego hotelu położonego u stóp gór, gdzie rozsmakujesz się w góralskich potrawach, zaznasz  komfortu w nowoczesnym wydaniu i… zobaczysz widoki, których nie znajdziesz nigdzie indziej.

Do dyspozycji: basen, jacuzzi, saunarium, strefa wypoczynku, a nawet sala gimnastyczna z boiskami do piłki ręcznej i koszykówki, siłownia oraz stół pingpongowy, oraz:

Skocznia Skalitemożliwe jest również zwiedzanie obiektu oraz podziwianie panoramy Szczyrku z punktu widokowego usytuowanego bezpośrednio na skoczni.
Rokrocznie na skoczni odbywają się: FIS Cup, Lotos Cup.

Malinowska Skała symbol Beskidu Śląskiego.
Warto wjechać samochodem na Przełęcz Salmopolską skąd czerwonym szlakiem idzie się około 1,5 godziny, mijając po drodze także niedużą, ale bardzo ciekawą Jaskinię Malinowską.

Skrzycznenajwyższy szczyt Beskidu Śląskiego (1257 m n.p.m.), wjeżdżamy kolejką linową i z platformy widokowej podziwiamy panoramę Szczyrku oraz Jeziora Żywieckiego, a przy dobrej pogodzie zobaczymy stąd nawet Tatry.

Jaskinia Lodowa znajduje się na południowo-wschodnim zboczu góry Hyrcy, w dawnym wyrobisku lokalnego kamieniołomu.
Nazwa jaskini pochodzi od licznych lodowych nacieków utrzymujących się na ścianach jaskini przez cały rok.

Szlaki rowerowe — Szczyrk to rowerowy raj.
Funkcjonująca, także latem, kolej gondolowa na Halę Skrzyczeńską oraz krzesełkowa na Zbójnicką Kopę, umożliwiły prężny rozwój okolicy w kierunku turystyki rowerowej.

Trasa rowerowa Enduro — 6 tras o różnym stopniu trudności, łączna ich długość wynosi 16 km.

 

Możliwy jest nocleg w hotelu na dzień przed rozpoczęciem szkolenia od godziny 16:00 bez dodatkowych opłat.

Kolacja od godziny 19:00 do 21:00.

Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 300 zł brutto (za dwa noclegi).

Hotel HALO***, Szczyrk Hotel HALO***, Szczyrk Hotel HALO***, Szczyrk Hotel HALO***, Szczyrk Hotel HALO***, Szczyrk Hotel HALO***, Szczyrk Hotel HALO***, Szczyrk Hotel HALO***, Szczyrk Hotel HALO***, Szczyrk Hotel HALO***, Szczyrk

Cena i zapisy

2090,00 zł brutto, CENA PROMOCYJNA: 1990,00 zł brutto przysługuje każdej kolejnej osobie zgłoszonej przez tę samą firmę/instytucję.

Podana wyżej cena zawiera:

  • udział w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe i pomocnicze
  • przeprowadzenie szkolenia przez cenionego eksperta
  • konsultacje indywidualne z uczestnikami szkolenia
  • certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych
  • nocleg w komfortowych pokojach 2-osobowych, z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet)
  • pełne wyżywienie
  • zorganizowanie czasu wolnego
  • i …. sympatyczną niespodziankę
;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie