- Oferta
- Rozwój menedżerski
Zarządzanie zespołem i budowanie skutecznej współpracy między pracownikami
Biorąc udział w szkoleniu: Rozwiniesz swoje indywidualne umiejętności świadomego budowania osobowości przywódcy. Nauczysz się zauważać, nazywać i eliminować błędy w kierowaniu. Poznasz różne modele i strategie zarządzania i kierowania zespołem Dowiesz się jakie cechy powinien posiadać współczesny przywódca i jakie oczekiwania są mu stawiane
Cele i korzyści
Biorąc udział w szkoleniu:
- Rozwiniesz swoje indywidualne umiejętności świadomego budowania osobowości przywódcy.
- Nauczysz się zauważać, nazywać i eliminować błędy w kierowaniu.
- Poznasz różne modele i strategie zarządzania i kierowania zespołem
- Dowiesz się jakie cechy powinien posiadać współczesny przywódca i jakie oczekiwania są mu stawiane
Umiejętności zdobywane podczas kursu:
- Identyfikacja i zrozumienie procesów jakie mają miejsce w grupie pracowników na różnych etapach jej rozwoju
- identyfikacja umiejętności potrzebnych do efektywnej współpracy na różnych szczeblach
- umiejętności ułatwiające współprace grupową jak i indywidualną
- umiejętności komunikacyjne.
- umiejętności kierownicze
Metoda szkolenia:
Szkolenie zostało starannie opracowane, z uwzględnieniem interaktywnego podejścia, gdzie udział uczestników sięga ponad 80% czasu. Każda sesja przebiega według podobnej dynamiki, opartej o metodologię opracowaną z uwzględnieniem cyklu Kolba: ćwiczenie otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykład o technikach (wiedza), ćwiczenie nowych taktyk i technik (umiejętność). Po zamknięciu każdej sesji uczestnicy otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionej sesji.
Materiał praktyczny jest podsumowywany mini wykładami dającymi teoretyczne podstawy oraz wyjaśniającymi podstawowe mechanizmy psychologiczne, których uczestnicy doświadczają w trakcie pracy na sali szkoleniowej.
Program szkolenia
Wprowadzenie do zagadnień psychologii społecznej. Jednostka, inne jednostki, grupa. Pojęcie współpracy. Współpraca jako jeden z rodzajów kontaktów z innymi.
Zasady funkcjonowania jednostki w relacji z innymi
- potrzeby człowieka i ich hierarchia. Potrzeby bezpieczeństwa, afiliacji , kontaktu jako najistotniejsze z punktu widzenia współpracy
- samodzielność, autonomia a współpraca
Komunikacja jako czynnik podstawowy dla współpracy:
- zasady efektywnej komunikacji
- odkrywanie ukrytych zasad i motywów innych osób
- komunikaty w „drugiej” i ‘trzeciej” ścieżce dźwiękowej
- postawy : aspekt intelektualny, emocjonalny i behawioralny – ich wpływ na współpracę i możliwości oraz sposoby ich zmiany
- umiejętności przekonywania i wywierania wpływu na ludzi
- zasady zjednywania ludzi
Etapy budowania się zespołu i ich wpływ na współpracę
- etapy rozwoju zespołu : zasady funkcjonowania i niebezpieczeństwa na każdym z nich
- drogi do współpracy na każdym z nich
- role zespołowe i ich identyfikacja
Czynniki zewnętrzne wpływające na współpracę z innymi
- czas i jego presja
- kultura organizacyjna
- zmiany w organizacji
Rola lidera w kreowaniu, wzmacnianiu. Autorytet szefa
- style kierowania zespołem a motywowanie
- modelowanie zachowań
- Budowanie autorytetu lidera
- Postawa przywódcy
- Atrybuty przywództwa
- Droga mistrza: zachowanie równowagi między światem wartości i wizerunkiem
Zasady delegowania zadań
- strefy delegowania zadań
- stopnie delegowania zadań
- 14 zasad efektywnego delegowania wg Harvard Business University
Podstawowe teorie motywowania – wstęp
- teoria X i Y Mc Gregora
- dwuczynnikowa teoria motywacji Herzberga
- złote zasady motywacji Maxa Landsberga i jego koncepcja typów osobowości w motywowaniu
Opór i błędy w delegowaniu
- opory po stronie kierownika
- opory po stronie pracownika
- praca z oboma rodzajami oporu
Motywowanie pracowników jako odpowiedź na ich potrzeby
- Piramida potrzeb Maslowa
- doświadczenia osobiste
Rodzaje motywacji i psychologiczne zasady motywowania
- rodzaje motywacji
- zasady motywowania ekonomicznego
- zasady motywacji środkami niematerialnymi
- psychologiczne zasady motywowania
Motywowanie na co dzień krok po kroku
- Informacja zwrotna i ocena
- Błędy w procesie motywowania
- Znaczenie języka w motywowaniu
Konflikt i rywalizacja w grupie jako największe zagrożenia dla współpracy
- źródła rodzaje konfliktów
- strategie radzenia sobie z konfliktami
- rywalizacja w zespole : za i przeciw
W zgodzie z sobą i w dobrych stosunkach z innymi – koncepcja zachowań asertywnych . Asertywność w relacji szef – pracownik
- pojęcie asertywności
- twoje własne prawa
- kiedy decydujesz się być asertywnym
- typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne
- budowanie komunikatów „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania opinii, sądów i emocji
- dlaczego boimy się powiedzieć „nie” – co nas powstrzymuje
- samoocena wypływająca z asertywnego traktowania samego siebie.
Co to znaczy szanować ciebie i siebie – co się stanie jak wyrazimy zgodę lub odmówimy
- umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy
- umiejętność argumentowania
- obrona przed manipulacją
- przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych, reagowanie na formy krytyki
- udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
Adresaci
- Szefowie zespołów, firm
- Kierownicy działów
- Osoby zarządzające personelem, które odczuwają potrzebę wzbogacenia swojej wiedzy o sobie i swoich pracownikach, aby skuteczniej kierować zespołem w trudnych sytuacjach zawodowych
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie