Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

Komunikacja – Jak milczeć, aby Cię nie słuchali? – rzecz o komunikacji w firmie, czyli o skutecznym porozumiewaniu się z podwładnymi, przełożonymi, klientami i samym sobą. Wyjątkowe warsztaty prowadzone przez 2 trenerów biznesu metodą coachingu prowokatywnego

Czy umiemy się ze sobą komunikować? Czy potrafimy trafnie określić, dlaczego komunikacja jest zła? Opisać, czym charakteryzuje się dobra? Oraz postanowić, co zrobić, i jak to zrobić, aby w relacjach biznesowych była znakomita? Szef firmy i jego pracownicy nie muszą mieć doktoratów z komunikacji wewnętrznej, zewnętrznej, interpersonalnej, masowej i jakiej tam jeszcze. Oni wszyscy natomiast muszą posiadać dobre, bardzo dobre lub wybitne UMIEJĘTNOŚCI w zakresie porozumiewania się z innymi. Zapraszamy na szkolenie z zakresu doskonalenia umiejętności komunikacyjnych. STARY DOBRY TEMAT W NOWEJ ARANŻACJI, czyli w konwencji skutecznej nauki przez ŚMIECH, ŻART I ZABAWĘ. Inne, niestandardowe podejście do rozwoju umiejętności Osób Uczących się Swobodna atmosfera, rezygnacja z koszarowej dyscypliny i przyzwolenie na różnorodność zachowań Uczestnicy mają wpływ na ostateczny program szkolenia i przebieg zajęć Uczestnicy są współautorami tego przedsięwzięcia /trener zaś jest liderem i moderatorem, a nie najmądrzejszym nadzorcą/ Budujemy wysokie Poczucie Własnej Wartości uczestników i dobre samopoczucie Zobacz naszą prezentację w PDF

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Określenie docelowych kompetencji komunikacyjnych

  • Wskazanie narzędzi, technik i metod osiągnięcia odpowiedniego poziomu umiejętności w zakresie komunikacji w biznesie

  • Wdrażanie narzędzi

  • Minimalizacja konfliktów, wynikających z nieporozumień

  • Kształtowanie właściwych postaw wobec samego siebie i ludzi, z którymi pracujemy

  • Zwiększenie odwagi i asertywności w relacjach z ludźmi

  • Pogłębienie wiedzy związanej z tematem głównym szkolenia

  • Nauka sposobów godnego i nie raniącego odnoszenia się do innych

  • Ćwiczenia umiejętności praktycznego reagowania w sytuacji trudnych i konfliktowych zachowań innych ludzi

  • Zidentyfikowanie własnych mocnych stron i określenie kierunków ich wzmocnienia

Prestige eckO co chodzi z tą komunikacją?

Podobno musimy się ze sobą porozumiewać. To mit. W dzisiejszych czasach jest mnóstwo nowoczesnych sposobów, aby wysłać swój sygnał lub przyjąć nadchodzący. Wystarczy nadać tysiąc maili dziennie i przyjąć dwa razy tyle, aby komunikacja była wspaniała. Uzupełnić to można postami na Facebooku, wynurzeniami na Google plus, dyskusjami ma GoldenLine lub wymianą linków na Linkedinie, odpowiednich blogach i forach.

Niestety, czasem musimy porozumiewać się z innymi ludźmi osobiście, i to wtedy zaczynają się kłopoty. Człowiek jest przecież zjawiskiem wirtualnym, a tu pojawia się on w całej swojej krasie i czegoś chce. Ma potrzeby, oczekiwania, jakieś wnioski, zasady, wartości. Ma też jakieś cele do osiągnięcia, przeszkody do pokonania, zwierzenia do wyznania i wyzwiska do wykrzyczenia. Niech to szlag trafi!

Czy umiemy się ze sobą komunikować w realu? Czy potrafimy trafnie określić, dlaczego komunikacja jest zła? Opisać, czym charakteryzuje się dobra? Oraz postanowić, co zrobić, i jak to zrobić, aby w relacjach biznesowych była znakomita?

Szef firmy i jego pracownicy nie muszą mieć doktoratów z komunikacji wewnętrznej, zewnętrznej, interpersonalnej, masowej i jakiej tam jeszcze.

Oni wszyscy natomiast muszą posiadać dobre, bardzo dobre lub wybitne UMIEJĘTNOŚCI w zakresie porozumiewania się z innymi. Szczegółowych umiejętności w zakresie komunikacji jest kilkadziesiąt. Nie tylko, że wszystkie można znacznie poprawić, to jeszcze pojawiają się…nowe.

Chcemy, abyś był człowiekiem Kompetentnym. Szanowanym. Uznawanym. Skutecznym.

Rozpoznamy Twój aktualny poziom kompetencji w zakresie porozumiewania się, określimy, jaki poziom jest Ci potrzebny oraz wskażemy narzędzia, techniki i sposoby działania.

Czyli – poprowadzimy Cię od punktu A do punktu B, bezboleśnie. To się nazywa nawigacja.

Program szkolenia

I dzień

  • Ćwiczenie integracyjne grupy
  • Określenie indywidualnych celów szkolenia. Natychmiastowe przeformułowanie programu szkolenia w taki sposób, aby każdy z Uczestników osiągnął swój cel
  • Podział uczestników na zespoły problemowe
  • Zadanie zespołowe główne. Referowanie, dyskusja panelowa
  • WPŁYW – indywidualne określenie, na kogo i kiedy mamy wpływ. Zdecydowanie, w jaki sposób wywiera się wpływ na innych

1. Ja mówię, ty nie słuchasz, ty mówisz, ja wychodzę…

  • Definicja komunikacji
  • Dlaczego mamy problemy z komunikowaniem? czy można je przezwyciężyć?
  • Komunikowanie werbalne, parawerbalne, niewerbalne; świadome, podświadome; rzeczowe i emocjonalne

2. Po co to komu?

  • Zestawienie korzyści doskonałej komunikacji
  • Określenie obszarów do poprawy – indywidualnie

3. Osoba A i Osoba B

  • Wzajemne relacje
  • Emocje na emocje?
  • Zachowania na zachowania?

4. Obszary kompetencji Szefa

  • Postawy, Wiedza, Umiejętności
  • Obszar najłatwiejszy, obszar najtrudniejszy
  • Co to są umiejętności?
  • Szczegółowe umiejętności komunikacyjne
  • Tabele umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej
  • Analiza tabeli
  • Indywidualne określenie SWOT w zakresie umiejętności komunikacyjnych

5. Ćwiczenia doskonalące umiejętności komunikacyjne część I

6. Cztery szyby w zachowaniach – Okno Johari

  • Analiz ludzkich zachowań
  • Cztery „szyby”
  • Zachowania tzw. „trudne”
  • Pojecie asertywności i co my z tego mamy

7. Asertywne narzędzia radzenia sobie z trudnymi zachowaniami innych ludzi /część I narzędzi/

  • Krytyka bez urażania
  • Skuteczna pochwała
  • Obrona przed krytyką
  • Obrona przed naruszaniem granic

8. Sposoby i techniki budowania relacji i zarządzania relacjami

  • Wstęp do prezentacji publicznej
  • Analiza transakcyjna /odczytywanie intencji/
  • Powodowanie „włączenia odbiornika”

Zadanie do wykonania w ramach nauki własnej do II sesji.

II dzień

  • Ćwiczenie integracyjne grupy

1. Mężczyzna a Kobieta – podstawowe różnice w komunikacji!

  • Zasadnicze różnice w zakresie komunikacji
  • Zastosowanie

2. Maszyny proste w komunikacji: prawa perswazji

  • Podstawowe pojęcia
  • 9 praw perswazji
  • Zastosowanie w praktyce

3. Atak, obrona, ucieczka. Rozwiązywanie konfliktów

  • Konflikt – wszechobecny w działaniach o charakterze menedżerskim
  • Pojęcie i źródła konfliktu; fazy konfliktu
  • Pozytywne i negatywne aspekty konfliktu; „poszukiwanie” konfliktu
  • Rozpoznanie konfliktu – strategie
  • Zderzenie ostrego konfliktu i poprawnej komunikacji interpersonalnej; metody działania w konflikcie
  • „Gaszenie” spirali konfliktu

4. Ja wrzeszczę, ty milczysz, czyli…rozmowa z pracownikiem

  • Czas, miejsce, atmosfera
  • Cele
  • Umiejętna krytyka
  • Asertywność menedżera
  • Umiejętność wykorzystania emocji podczas rozmowy
  • Co robić gdy pracownik mówi: NIE!
  • Kategoryzacja obiekcji /zastrzeżeń i wymówek/
  • Co zrobić, aby nie bać się rozmów z podwładnymi?

5. Colt, kastet i bejsbol: narzędzia radzenia sobie z trudnymi zachowaniami innych /część II narzędzi/

  • Emocjonalne radzenie sobie z napaścią słowną
  • Odrzucanie zarzutów
  • Odmawianie
  • Przyznawanie racji komuś, kto… nie ma racji
  • Narzędzia prowokatywne
  • Informacje coachingowe

6. Ćwiczenia doskonalące umiejętności komunikacyjne część II

7. Podsumowanie warsztatów szkoleniowych. Opracowanie własnej mapy drogowej.

5

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

Podstawową metodą szkolenia jest coaching prowokatywny:

* uczestnicy uczą się śmiać ze swoich problemów

* samodzielnie znajdują rozwiązania

* są bardziej asertywni i realistyczni

* pracują nad zmianą

To bardzo skuteczna metoda pracy z ludźmi, oparta na humorze, prowokacji (wyzwania) oraz serdeczności i akceptacji.

 

Pozostałe metody:

  • Ćwiczenia doskonalące praktyczne umiejętności
  • Mini wykłady
  • Zadania zespołowe oraz indywidualne
  • Prezentacje wyników prac szkoleniowych
  • Dyskusje
  • Wspólne tworzenie atmosfery silnej motywacji
  • Metoda relacyjna – proces pozytywnego budowania relacji w gronie osób w sali szkoleniowej – uczestników i trenerów
  • Metoda coachingowa – skupienie się na analizie umiejętności, czynności i zachowań oraz szukanie sposobów doskonalenia się
  • Przywódczy styl prowadzenia warsztatów szkoleniowych – budowanie atmosfery szacunku, tolerancji, ciekawości, rozbudzania zainteresowań

Narzędzia szkoleniowe, stosowane warsztatach:

  • Coachingowe tabele umiejętności dla Komunikacji Interpersonalnej
  • Analizy przypadków
  • Arkusze autooceny
  • Testy wiedzy
  • Gry symulacyjne
  • Gry zespołowe
  • Odgrywanie scenek
  • Ćwiczenia z zakresu umiejętności aktorskich

Adresaci

Warsztaty umiejętności z zakresu doskonalenia komunikacji adresujemy m.in. do:

  • zarządzających firmami, przedsiębiorców
  • szefów, kierowników, menedżerów
  • handlowców, przedstawicieli handlowych
  • agentów sprzedaży
  • oraz innych osób,
    dla których:
    Porozumiewanie Jest Koniecznością.
                                                Sztuką.
                                                Radością.
                                                Przyjemnością.
    Bo komunikacja – to wspaniała gra intelektualna i super zabawa!

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Opinie uczestników szkoleń

    • Bardzo miła atmosfera, dobrzy instruktorzy, gorąco polecam szkolenia w tej firmie (Translated by Google) Very nice atmosphere, good instructors, I highly recommend training at this company
      Kris Tab
      2025-10-08 11:47:39 (opinia z Google)
    • Super kurs i prowadzenie (Translated by Google) Great course and guidance
      Artur Spiszak
      2025-10-08 10:35:36 (opinia z Google)
    • Miło było (Translated by Google) It was nice
      Grzegorz Szeliga
      2025-10-08 10:34:02 (opinia z Google)
    • Same pozytywy , super organizacja. (Translated by Google) Only positives, great organization.
      Dariusz Smolarek
      2025-10-04 08:05:54 (opinia z Google)
    • Super szkolenie i miła atmosfera,polecam każdemu 🙂 (Translated by Google) Great training and nice atmosphere, I recommend it to everyone 🙂
      Paweł Sykulski
      2025-10-04 08:04:03 (opinia z Google)
    • Miła atmosfera. Bardzo dobre szkolenie. Polecam. (Translated by Google) Nice atmosphere. Very good training. I recommend it.
      Martin Smolarek
      2025-10-04 08:02:00 (opinia z Google)
    • Bardzo miła atmosfera . Polecam serdecznie (Translated by Google) Very nice atmosphere. I highly recommend it.
      Jacek Jurczak
      2025-10-04 08:01:09 (opinia z Google)
    • Krzysztof Morcinek
      2025-09-30 12:34:24 (opinia z Google)
    • WSPANIALA FIRMA SZKOLENIOWA, PEŁNA REKOMWNDACJA (Translated by Google) GREAT TRAINING COMPANY, FULLY RECOMMENDED
      Malgorzata Strzemp
      2025-09-27 17:30:55 (opinia z Google)
    • Polecam szkolenia z prawa budowlanego 🏠 (Translated by Google) I recommend construction law training 🏠
      Jolanta Kułakowska
      2025-09-27 17:17:38 (opinia z Google)
    • Świetnie prowadzone szkolenie na podesty ruchome. Instruktor z ogromnym doświadczeniem opowiadał nam mnóstwo ciekawostek, które pomagały zapamiętać ogrom materiału.Przekazywal z pasją nie tylko teorię, ale i praktyczne porady jak zdać egzamin państwowy. Egzamin poszedł gładko. Dziękuję za świetną organizację.Do zobaczenia na kolejnych szkoleniach. Rekomenduję każdemu ⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) A well-run training course for mobile work platforms. The instructor, with extensive experience, shared a wealth of interesting facts that helped us memorize the vast amount of material. He passionately conveyed not only the theory but also practical advice on how to pass the state exam. The exam went smoothly. Thank you for the excellent organization. See you at the next training. I recommend it to everyone ⭐⭐⭐⭐⭐
      Andrzej Czerwiński
      2025-09-27 08:47:29 (opinia z Google)
    • Dobrze zorganizowany kurs na podesty ruchome, dużo materiałów do nauki, miła, przyjazna atmosfera. Cała grupa zdała egzamin państwowy. Polecam serdecznie 🥰 (Translated by Google) A well-organized course on mobile elevating work platforms, with plenty of learning materials and a pleasant, friendly atmosphere. The entire group passed the state exam. I highly recommend it 🥰
      grazyna czerwinska
      2025-09-27 08:42:15 (opinia z Google)
    • Serdecznie polecam profesjonalną firmą szkoleniową Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) I highly recommend the professional training company Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
      Janina Mrzygłód
      2025-09-25 17:22:13 (opinia z Google)
    • Solidna firma szkoleniowa, polecam, warto skorzystać 👍 (Translated by Google) A solid training company, I recommend it, it's worth using 👍
      Janusz Mrzygłód
      2025-09-25 17:17:53 (opinia z Google)
    • I'm Very happy, becouse i passed this exams. Thank you our Teacher's and my friends...
      Mehedi Md Nurul islam
      2025-09-09 09:30:30 (opinia z Google)
    • very good courses. all training is done with a description of all the nuances. the team is very positive with a good approach to training.
      Nil Poddo
      2025-09-09 09:22:19 (opinia z Google)
    • Good
      Sudesh Desai
      2025-09-09 09:08:33 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Thank you, everything is of good quality (Original) Дякую все якісно
      Александр Погребной
      2025-09-09 08:57:06 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Very pleasant atmosphere. They teach quickly and efficiently. I recommend! (Original) Очень приятная атмосфера. Быстро и качественно учат . Рекомендую!
      V G
      2025-09-09 08:47:29 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) It was good, all the theory was clear to me, thanks to the teachers (Original) Было хорошо,вся теория для меня была понятна,спасибо преподавателям
      Максим Карабаш
      2025-09-09 08:46:57 (opinia z Google)

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie