- Oferta
- Ekonomia, finanse
KSEF A NAJCZĘSTSZE BŁEDY FAKTUROWANIA – I ETAP WDRAŻANIA KSEF
Ministerstwo Finansów przesunęło termin obowiązkowego wejścia w życie KSeF na 2026 r. KSeF pozostanie nieunikniony, a jego model prawdopodobnie nie ulegnie znaczącym zmianom. To idealny moment, aby już teraz rozpocząć przygotowania, w tym zdobywanie wiedzy o najczęstszych błędach fakturowania i etapach wdrażania KSeF. Zapraszamy na szkolenie dotyczące Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), w trakcie którego omówimy najczęstsze błędy fakturowania oraz kluczowe aspekty wdrażania KSeF. Dowiedz się, jak uniknąć pułapek związanych z nowymi przepisami i skutecznie przygotować swoją firmę na nadchodzące zmiany.
Cele i korzyści
Celem szkolenia jest przedstawienie uregulowań podatkowych w zakresie fakturowania obowiązujących od 2024 r. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jakie błędy są najczęściej popełniane w zakresie fakturowania i jakie konsekwencje mogą wynikać z ich popełnienia, w szczególności w kontekście działań Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).
Szkolenie obejmuje także przegląd najnowszych zmian w prawie, aktualnych interpretacji podatkowych oraz orzeczeń sądowych, co pozwoli uczestnikom być na bieżąco z dynamicznie zmieniającymi się regulacjami.
Szkolenie ma formę warsztatów, podczas których uczestnicy będą mieli możliwość pracy nad praktycznymi problemami, bazując na rzeczywistych stanach faktycznych. W ramach warsztatów omówione zostaną także strategie optymalizacji podatkowej, zgodne z obowiązującymi przepisami.
Korzyści dla uczestników szkolenia:
- Uczestnicy zyskają wiedzę i umiejętności niezbędne do skutecznego dostosowania procesów fakturowania do wymagań Krajowego Systemu e-Faktur, co pozwoli na uniknięcie błędów i potencjalnych sankcji.
- Szkolenie stawia na praktyczne podejście, koncentrując się na rzeczywistych problemach związanych z podatkiem VAT i dostarczając konkretnych rozwiązań, które uczestnicy będą mogli bezpośrednio zastosować w swojej pracy.
- Uczestnicy zdobędą kluczową wiedzę, która umożliwi im poprawne rozliczanie zobowiązań podatkowych, jednocześnie zyskując wskazówki dotyczące możliwych form optymalizacji podatkowej, zgodnych z obowiązującymi przepisami.
Program szkolenia
1. Sprawdzanie kontrahentów – zachowanie należytej staranności
- Sposoby sprawdzania kontrahenta: Biała lista, KRS, CEiDG
- Weryfikacja transakcji: kto złożył zamówienie, kto zapłacił a na kogo jest wystawiana faktura
- Pojęcie należytej staranności w zakresie sprawdzania kontrahentów
- Wystawienie faktury na podmiot nieistniejący
- Osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej a działalność gospodarcza – różnice w rozliczeniach
- Wystawianie faktur na JST i jednostki organizacyjne – dwa NIP-y czy jeden NIP
- Błędny NIP a umieszczenie faktury w KseF
2. Antydatowanie faktury
- Obowiązek podatkowy na gruncie podatku VAT: data dostawy towaru, wykonania usługi lub otrzymania zaliczki
- Szczególne momenty obowiązku podatkowego
- Obowiązek podatkowy a zasady wystawiania faktur
- Możliwość wystawienia faktury 60 dni przed transakcją co oznacza w praktyce?
- Maksymalny termin na wystawienie faktury
- Faktura wystawiona faktycznie 20/06/2024 a wpisana data na fakturze 15/06/2024
- Przyczyny praktyczne antydatowania faktury: terminy umowne na wystawianie faktur, otrzymanie danych po terminie, protokół odbioru podpisany/dostarczony z opóźnieniem
- Termin płatności na fakturze antydatowanej
- Wysyłka faktury do kontrahenta obecnie a przez KseF a problem antydatowania
3. Podmiana faktur
- Sposoby korygowania błędów na fakturze – faktura korygująca lub nota korygująca
- Czy nota korygująca zostanie po wprowadzeniu KseF?
- Zmiana danych i wysyłka ponownie oraz niszczenie starych dokumentów czy jest prawidłowym postępowaniem?
- Nie przyjmowanie faktur z błędami obecnie a po wprowadzeniu KseF
- Brak danych fakultatywnych na fakturze (błędny termin płatności, brak nr zamówienia itp.) jako przyczyny podmiany faktur
4. Dane faktury – najczęściej pojawiające się błędy
- Obowiązkowe elementy faktury, w tym nazwa towaru lub usługi a usługa kompleksowa, stawki VAT, kurs faktury wystawionej w walucie obcej
- Opcjonalne elementy faktury – jako obowiązkowe w niektórych przypadkach, w tym podstawa zwolnienia, MPP, odwrotne obciążenie, metoda kasowa – co jeśli nie są wpisane?
- Dobrowolne elementy faktury, w tym termin płatności, rachunek bankowy, stopka – co po wprowadzeniu KseF?
- Rachunek bankowy nie zgłoszony na Białej Liście – konsekwencje praktyczne
5. Szczególne rodzaje faktur a KseF
- Stosowanie duplikatu obecnie a po wdrożeniu Ksef – czy będzie możliwe?
- Faktura zaliczkowa – kiedy jest obowiązkowa i zasady jej wystawiania
- Faktura końcowa a zmiany w tym zakresie wprowadzone SLIM VAT-3
- Zakaz korygowania faktury zaliczkowej w celu wystawienia faktury końcowej
- Korekty techniczne – prawidłowe rozliczanie skonta, anulowania faktury, zmiany danych kontrahenta
- Faktura wewnętrzna czy będzie wysyłana do KseF?
- Faktura uproszczona a funkcjonowanie kasy fiskalnej
- Faktura typu WDT, eksport towarów, świadczenie usług dla podmiotu zagranicznego
6. Zasady wysyłania faktur obecnie i w czasie KseF
- Trzy rodzaje faktur funkcjonujące obecnie i po wdrożeniu KseF: faktura elektroniczna, faktura ustrukturyzowana, faktura papierowa
- Obraz faktury wysyłany mailem obok Ksef – czy możliwy?
- Dodatkowe dokumenty do faktury: protokół odbioru prac, załącznik – jak wysyłać po wdrożeniu Ksef?
- Platformy funkcjonujące do pobierania faktur, za media, dla podmiotów stosujących zamówienia publiczne a Ksef
- Wysyłanie faktur a ich przechowywanie
7. Sankcje karne dotyczące faktur – przypadki karania
- Faktury wystawione przez podmiot nieistniejący
- Faktury stwierdzające czynności, które nie zostały dokonane – w części dotyczącej tych czynności
- Faktury podające kwoty niezgodne z rzeczywistością – w części dotyczącej tych pozycji, dla których podane zostały kwoty niezgodne z rzeczywistością
- Faktury potwierdzające czynności, do których mają zastosowanie przepisy 58 i art. 83 Kodeksu cywilnego – w części dotyczącej tych czynności
- Brak wysyłania faktur do Ksef a możliwe sankcje – od kiedy i dla kogo?
8. Kasy fiskalne i zwolnienie z kas fiskalnych w 2024 r.
- Kasy fiskalne z funkcją wysyłania e-paragonów
- Dla kogo paragon a dla kogo faktura?
- Zasady wysyłki i funkcjonowania paragonów po wprowadzeniu KseF
- E-paragony
- Paragon papierowy czy też mailowo dla klienta?
- Sankcje za naruszenie obowiązku fiskalizacji
- Zwolnienie z kas fiskalnych
9. Pytania uczestników
Adresaci
- Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni odpowiedzialni za prawidłowe rozliczanie zobowiązań podatkowych
- Główni Księgowi, pracownicy księgowości dokonujący księgowań i rozliczeń podatkowych
- Pracownicy Działów odpowiedzialnych za prawidłowe rozliczanie faktur
- Pracownicy wystawiający faktury i inne dokumenty rozliczeniowe (noty księgowe, noty odsetkowe, itp.)
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie