- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
REKRUTACJA I SELEKCJA PRACOWNIKÓW – JAK ZAPLANOWAĆ I PRZEPROWADZIĆ PROFESJONALNĄ REKRUTACJĘ I ZATRUDNIĆ NAJLEPSZYCH
Uczestnicy nabędą wiedzę na temat prawidłowego prowadzenia procesów rekrutacyjnych na każdym jego etapie, przygotowania do rekrutacji, sporządzania profilu idealnego kandydata, metod i technik skutecznej rekrutacji, umiejętności prowadzenia rozmów z kandydatami, trafnego wyboru kandydata. Uczestnicy zapoznają się również z dodatkowymi metodami i narzędziami, które zwiększają trafność doboru kandydatów. Po szkoleniu każdy uczestnik będzie w pełni przygotowany do przeprowadzenia kompleksowego i skutecznego procesu rekrutacji i selekcji w organizacji.
Cele i korzyści
Celem szkolenia jest pełne przygotowanie osób odpowiedzialnych za rekrutację do zaplanowania i przeprowadzenia kompleksowego i skutecznego procesu rekrutacji i selekcji w organizacji.
Uczestnicy nabędą wiedzę na temat prawidłowego prowadzenia procesów rekrutacyjnych na każdym jego etapie, przygotowania do rekrutacji, sporządzania profilu idealnego kandydata, metod i technik skutecznej rekrutacji, umiejętności prowadzenia rozmów z kandydatami, trafnego wyboru kandydata. Uczestnicy zapoznają się również z dodatkowymi metodami i narzędziami, które zwiększają trafność doboru kandydatów. Po szkoleniu każdy uczestnik będzie w pełni przygotowany do przeprowadzenia kompleksowego i skutecznego procesu rekrutacji i selekcji w organizacji.
Program szkolenia
1. Rekrutacja i selekcja kandydatów – co to jest i czym się różni
2. Polityka rekrutacji w organizacji – czy warto określić zasady
3. Rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna – którą wybrać, jakie są zalety i wady obu form
4. Aktualna sytuacja na rynku pracy. Różne pokolenia i różne wyzwania. Oczekiwania kandydata a oczekiwania pracodawcy
5. Metody pozyskiwania kandydatów:
- Ogłoszenia
- Metoda direct search
- Metoda executive search
- System poleceń
6. Ogłoszenie o pracę:
- Jak je prawidłowo przygotować?
- Gdzie wyemitować ogłoszenie?
- Ile to kosztuje?
- Co daje konkurencja?
7. Analiza aplikacji:
- Jak dokonać selekcji kandydatów?
- Jakie przyjąć kryteria doboru?
- Co CV mówi o kandydacie?
8. Prawne aspekty rekrutacji:
- Pozyskiwanie informacji o kandydacie z portali społecznościowych oraz branżowych – co mogę, a czego nie?
- Referencje – kiedy dopuszczalne sprawdzenie referencji?
- Jakich danych pracodawca żąda od kandydata?
- Jak postąpić z otrzymanym CV kiedy nie prowadzę procesu rekrutacji?
- Błędy rekrutera – jak ich uniknąć na każdym etapie procesu rekrutacji?
- Rekrutacja przez Agencję Doradztwa Personalnego – jak prawidłowo skonstruować umowę z pośrednikiem
9. Analiza kompetencji kandydatów:
- Definicje kompetencji
- Metoda STAR
10. Wywiad telefoniczny oparty na kompetencjach:
- Scenariusz pytań
- Jak dokonać oceny
- Zaproszenie na rozmowę
11. Rozmowa rekrutacyjna:
- Jak się do niej przygotować?
- Czy potrzebuję scenariusza?
- Wywiad behawioralny
- Diagnoza kompetencji
- Pytania selekcyjne
- Motywacja
- System ocen
- Jakich pytań nie wolno mi zadać?
- Najczęstsze błędy rekrutera
12. Pozostałe techniki rekrutacyjne:
- Testy kompetencji, osobowości oraz predyspozycji zawodowych
- Assesment center
- Dopuszczalność w/w metod
13. Wybór kandydata do zatrudnienia:
- Wybór kandydata w oparciu o profil kandydata oraz oczekiwania
- Informacja zwrotna do niewybranych kandydatów
- Program on boarding – zaplanowanie i wprowadzenie nowego pracownika do pracy w organizacji
14. Podsumowanie szkolenia.
Adresaci
Zapraszamy na 2-dniowe szkolenie skierowane do:
- osób odpowiedzialnych za planowanie zatrudnienia oraz rekrutacji kadr
- specjalistów działów HR, rekruterów
- właścicieli firm oraz kadry zarządzającej.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie