- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
REENGINEERING PROCESOWY, czyli zarządzanie zmianami w organizacji
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników praktycznej wiedzy w kluczowych obszarach zarządzania zmianą oraz zdobycie przez nich umiejętności skutecznego stosowania narzędzi i metod zarządzania zmianą, tak by osiągać zakładane cele. Dzięki warsztatowej formie szkolenia uczestnicy uświadomią sobie mechanizmy społeczne zachodzące w trakcie trwania procesu zmiany, udoskonalą umiejętności zarządzania ludźmi, nabędą umiejętność swobodnego posługiwania się technikami z zakresu komunikacji, twórczego motywowania, organizowania pracy zespołu, minimalizowania oporu i niechęci pracowników do zmian w organizacji. Dodatkowo dzięki szkoleniu uczestnicy uświadomią sobie korzyści z wprowadzania zmian w organizacji – najistotniejszego warunku rozwoju i postępu w każdej organizacji.
Cele i korzyści
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników praktycznej wiedzy w kluczowych obszarach zarządzania zmianą oraz zdobycie przez nich umiejętności skutecznego stosowania narzędzi i metod zarządzania zmianą, tak by osiągać zakładane cele.
Dzięki warsztatowej formie szkolenia uczestnicy uświadomią sobie mechanizmy społeczne zachodzące w trakcie trwania procesu zmiany, udoskonalą umiejętności zarządzania ludźmi, nabędą umiejętność swobodnego posługiwania się technikami z zakresu komunikacji, twórczego motywowania, organizowania pracy zespołu, minimalizowania oporu i niechęci pracowników do zmian w organizacji.
Dodatkowo dzięki szkoleniu uczestnicy uświadomią sobie korzyści z wprowadzania zmian w organizacji – najistotniejszego warunku rozwoju i postępu w każdej organizacji.
Reengineering jest nowoczesną formą podejścia do planowania działań w zespole i organizacji. Polega na gruntownym przekształceniu całościowych procesów w przedsiębiorstwie w celu zoptymalizowania podstawowych wyznaczników efektywności, jakimi są :
- jakość
- koszt
- termin realizacji
- obsługa konsumenta
dzięki zastosowaniu i wykorzystaniu nowoczesnej wiedzy oraz metod z zakresu ekonomii, informatyki i psychologii.
Koncepcja reengineeringu zasadza się na czterech pojęciach:
- procesowym
- fundamentalnym
- radykalnym
- dramatycznym
Reengineering procesowy skupia się na procesach, zrozumieniu, że o sukcesach decydują nie działy, nie funkcje, lecz całościowe procesy.
Program szkolenia
1. JAK ROZUMIEĆ ZMIANĘ?
- Zewnętrzne i wewnętrzne siły zmian
- Logiczne poziomy zmiany
- Najważniejsze aspekty procesu zmiany
- Ekosystem organizacyjny
- Ważność i wielkość zmiany
- Gromadzenie informacji – bank danych
- Strategie, planowanie, analiza ryzyka – systemowe podejście do zmiany
2. JAK WYKORZYSTAĆ POTENCJAŁ LUDZKI W PROCESIE ZMIANY?
- Wywoływanie potrzeby zmiany i akceptacja zmiany
- Aktywizacja pracowników w proces zmiany
- Zaangażowanie zespołu i budowanie tożsamości grupowej
- Zwiększony wysiłek – nadgodziny, koncentracja na zadaniach, wzmożenie efektywności
- Pobudzanie do myślenia – inwencja twórcza uczestników zmiany
3. JAK REAGOWAĆ NA UTRUDNIENIA I BARIERY?
- Czynniki zaburzające przebieg procesu zmiany
- Psychologiczne podstawy oporu wobec zmian
- Trudne rozmowy – upomnienie, nagana, wypowiedzenie
- Dostosowanie kanałów komunikacji do potrzeb i możliwości zespołu
- Asertywna komunikacja
- Zasady komunikacji w środowisku wielokulturowym
4. JAKA JEST ROLA MENEDŻERÓW W ZMIANIE?
- Znaczenie komunikacji w relacji przełożony – podwładny
- Kultura organizacyjna i korporacyjna
- Budowanie wiarygodności i dawanie przykładu – menedżer coachem
- Budowanie zespołu sterującego zmianą i wywieranie wpływu w zmianie
- Diagnoza sytuacji jako warunek poprawnego przeprowadzenia zmiany
- Przewidywanie nieprzewidywalnych efektów zmiany – czynnik ludzki
5. JAK ZAAKCEPTOWAĆ ZMIANĘ?
- Etapy ewolucji podejścia do zmian
- Techniki wspierające proces zmiany
- Znaczenie i wykorzystanie emocji podczas zmian
- Jak się nie wypalić podczas zmian
Metody szkoleniowe
Szkolenie jest prowadzone metodą interaktywną, tzn. uczestnicy biorą w nim czynny udział poprzez dyskusję, wspólną analizę studiów przypadku i ćwiczenia indywidualne.
W trakcie trwania szkolenia, jak i bezpośrednio po nim uczestnicy mają możliwość indywidualnych konsultacji z trenerem.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie