- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
PRACOWNICY TYMCZASOWI – prawa i obowiązki pracodawcy użytkownika w praktyce
Celem szkolenia jest poznanie pojęcia pracy tymczasowej , przedstawienie polskich regulacji prawnych dotyczących pracy tymczasowej oraz ograniczeń związanych z zatrudnieniem pracowników jak również …
Cele i korzyści
Program szkolenia
1. Co to jest praca tymczasowa i w jakim celu jest stosowana
- Pojęcie pracy tymczasowej
- Pojęcie pracownika tymczasowego i pracodawcy użytkownika
- Podstawowe cele związane z zatrudnieniem pracowników tymczasowych
- Dostosowanie stanu zatrudnienia do potrzeb wynikających z czasowego zwiększenia zadań
- Zapewnienie terminowego wykonania dotychczas realizowanych zadań
- Uzupełnienie stanu zatrudnienia w okresach nieobecności pracowników etatowych
- Szybki dostęp do pracowników o wymaganych kwalifikacjach
2. Polskie regulacje prawne dotyczące pracy tymczasowej
- Zakres spraw regulowanych w ustawie o zatrudnianiu pracowników tymczasowych.
- Przepisy ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy dotyczące pracy tymczasowej
3. Ograniczenia związane z zatrudnieniem pracowników tymczasowych.
- Prace niedozwolone pracownikom tymczasowym
- Okoliczności wyłączające możliwość zatrudnienia pracownika tymczasowego na danym stanowisku pracy
- Ograniczenia temporalne
4. Proces zatrudnienia pracownika tymczasowego
- Zakres i forma obowiązkowych uzgodnień między agencją zatrudnienia a pracodawcą użytkownikiem
- Informacje przekazywane agencji pracy tymczasowej
- Cel i zakres informacji o wynagrodzeniu za powierzoną pracę
- Informacja o warunkach wykonywania pracy w zakresie bhp
- Dodatkowe uzgodnienia agencji pracy tymczasowej i pracodawcy użytkownika
- Błędy popełniane na etapie uzgodnień oraz powierzenia pracy pracownikowi tymczasowemu
5. Świadczenie pracy przez pracownika tymczasowego
- Obowiązki pracodawcy użytkownika
- Obowiązki w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym: szkolenie bhp, wyposażenie w odzież i obuwie robocze oraz środki ochrony indywidualnej, ustalenie okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy
- Obowiązki w zakresie prawnej ochrony pracy, w tym prowadzenie ewidencji czasu pracy
- Dodatkowe przejęcie niektórych obowiązków z zakresu bhp przez pracodawcę użytkownika
- Równe traktowanie w zatrudnieniu
- Uprawnienia pracownika tymczasowego wobec pracodawcy użytkownika
- Zakończenie pracy pracownika tymczasowego
- Ustanie umowy o pracę zawartej z pracownikiem tymczasowym
- Rezygnacja pracodawcy użytkownika z wykonywania pracy przez pracownika tymczasowego
- Zaprzestanie wykonywania pracy przez pracownika tymczasowego
- Nieprawidłowości związane ze świadczeniem pracy przez pracownika tymczasowego
6. Dopuszczalność zatrudnienia cywilnoprawnego
- Rodzaj umowy i charakter świadczonej pracy
- Różnice między zatrudnieniem pracowniczym a cywilnoprawnym
7. Korzyści wynikające z pracy tymczasowej
- Zwiększenie elastyczności zatrudnienia
- Rekrutacja pracowników przeniesiona na podmiot zewnętrzny
- Zapewnienie stałej obsady na stanowiskach pracy o wysokiej rotacji zatrudnienia
- Przejęcie niektórych obowiązków pracodawcy przez agencje pracy tymczasowej
- Szybka rezygnacja z pracownika niespełniającego wymagań
- Optymalizacja kosztów pracy w kontekście aktualnych potrzeb pracodawcy
8. Odpowiedzialność pracodawcy użytkownika za naruszenie obowiązków
- Odpowiedzialność za naruszenie zasady równego traktowania w zatrudnieniu
- Naprawienie szkody w mieniu pracodawcy użytkownika
- Odpowiedzialność za wykroczenia z ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie