- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
MOBBING – patologia w pracy zawodowej
Podstawowym celem jest dostarczenie uczestnikom szkolenia wsparcia w rozwiązywaniu problemów patologicznych występujących w pracy zawodowej. Drugim celem jest wykształcenie wśród uczestników umiejętności identyfikowania, zapobiegania oraz reagowania na mobbing w codziennej praktyce zawodowej.
Cele i korzyści
Podstawowym celem jest dostarczenie uczestnikom szkolenia wsparcia w rozwiązywaniu problemów patologicznych występujących w pracy zawodowej. Drugim celem jest wykształcenie wśród uczestników umiejętności identyfikowania, zapobiegania oraz reagowania na mobbing w codziennej praktyce zawodowej.
Korzyści z uczestnictwa w warsztacie:
- Poznanie źródeł mobbingu
- Zapoznanie się z uwarunkowaniami społecznymi i psychologicznymi lobbingu
- Kształcenie umiejętności przeciwdziałania mobbingowi
- Kształcenie umiejętności obrony przed mobbingiem
Program szkolenia
1. Co to jest mobbing?
- Definicja mobbingu
- Prawne regulacje dotyczące mobbingu
- Działania mobbingowe (naruszanie poczucia bezpieczeństwa ofiary, naruszanie warunków pracy, dyskwalifikowanie, izolacja, szykanowanie)
2. Cechy charakterystyczne mobbingu.
- Warunki sprzyjające rodzeniu się zjawiska lobbingu
- Konflikt jako źródło lobbingu
- Mechanizm rozwoju zjawiska – od konfliktu do wykluczenia
- Skala i koszty mobbingu
3. Identyfikowanie i rozpoznawanie mobbingu.
- Mobber – cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu
- Ofiara – cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu
- Zachowania wskazujące na istnienie zjawiska w miejscu pracy
4. Zapobieganie zjawisku mobbingu.
- Psychologiczne sposoby obrony przed lobbingiem
- Społeczne sposoby walki z lobbingiem
- Prawne sposoby walki z lobbingiem
5. Procedura antymobbingowa jako metoda przeciwdziałania zjawisku lobbingu
- Legalne aspekty procedury
- Model procedury antymobbingowej
- Jak opracować i jak wdrożyć procedurę?
6. Jak nie dać się mobberowi?
- Asertywność
- Inteligencja emocjonalna
- Umiejętność radzenia sobie ze stresem
Metody szkoleniowe
- Mini wykłady
- Studia przypadków
- Rozwiązywanie problemów – praca w grupach
Podczas zajęć prowadzący odwołuje się do metody ABL
ACTIVITY BASED LEARNING
– uczenie w oparciu o aktywność, metody powszechnie uznawanej za najbardziej odpowiednią dla szkoleń w zakresie biznesu i umiejętności praktycznych.
Nowoczesne techniki metody mają na celu wspomóc : „zakotwiczenie się” nowo poznanych umiejętności i kompetencji, przekształcając je w nawyki.
Trening prowadzony w małych grupach.
Uczestnicy treningu biorą aktywny udział w odgrywaniu ról, symulacjach, grach, dzięki którym uczą się nowych umiejętności.
W trakcie treningu poszczególne gry lub symulacje rozmów są analizowane i poddane dyskusji, a trener wspomaga uczestników merytorycznym komentarzem.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie