- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
WIN TO WIN – czyli jak budować współpracę zespołową i umacniać relacje z klientami
Co to są „mosty komunikacyjne” – czyli jakie techniki zapewniają skuteczną komunikację w relacjach zawodowych. Jak szukać wspólnych obszarów do pracy, pomimo dzielących nas różnic. Takie zagadnienia jak i inne poznasz na szkoleniu, które jest niezbędne w dzisiejszych czasach, by obie strony były zwycięzcami !!!
Cele i korzyści
Dzięki temu szkoleniu uczestnicy dowiedzą się:
- jakie wymagania stawiają współcześni klienci w stosunku do pracowników firm
- jakie czynniki i zachowania pracowników mają wpływ na zachowania klientów i dostawców
- jak efektywnie stosować zasady komunikacji interpersonalnej w obsłudze klienta
- jak dbać o zdrowie własne i klientów zew. i wew. podczas procesu sprzedaży w związku z COVID-19
nabędzie umiejętności aktywnego słuchania w procesie obsługi - jak formułować asertywne komunikaty
Co to są „mosty komunikacyjne” – czyli jakie techniki zapewniają skuteczną komunikację w relacjach zawodowych. Jak szukać wspólnych obszarów do pracy, pomimo dzielących nas różnic.
Takie zagadnienia jak i inne poznasz na szkoleniu, które jest niezbędne w dzisiejszych czasach, by obie strony były zwycięzcami !!!
Program szkolenia
DZIEŃ I
1. Podstawy komunikacji interpersonalnej w relacjach zawodowych
- Główne czynniki mające wpływ na prawidłowy przebieg komunikacji interpersonalnej
- Jakie cechy, umiejętności i kompetencje powinien posiadać współczesny pracownik, aby efektywnie pracować, współtworzyć zdrową atmosferę w zespole pracowniczym i budować wizerunek firmy przyjaznej klientom i dostawcom
- Przyczyny powstawania błędów i barier komunikacyjnych. Omówienie najczęściej pojawiających się sytuacji trudnych w relacjach zawodowych
- Co to są „mosty komunikacyjne” – czyli jakie techniki zapewniają skuteczną komunikację w relacjach zawodowych. Jak szukać wspólnych obszarów do pracy, pomimo dzielących nas różnic Rodzaje i sposoby zadawania pytań. Jakie są korzyści z ujawniania swoich intencji. Co to jest język korzyści i jak go używać w codziennych relacjach zawodowych w celu osiągania pozytywnych wyników
- Pierwsze wrażenie – świadomy wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku firmy dzięki efektowi pozytywnego pierwszego wrażenia i unikanie pułapek stereotypów w kontaktach z klientami
- Mowa ciała – rola i znaczenie mowy ciała w komunikacji interpersonalnej i budowania relacji
- Pretest sprawdzający obecną wiedzę dotyczącą postępowania w sytuacji trudnej
- Case stady – sytuacja konfliktowa w relacjach z klientem
- Uświadomienie sobie przez uczestników jakiego typu zachowania, albo ich brak doprowadzają do zaistnienia sytuacji konfliktowych
- Wypracowanie przez grupę konstruktywnych sposobów na radzenie sobie w sytuacji trudnej w celu wprowadzenia standardu w firmie
- Co to jest empatia. Jakiego typu zachowania nazywamy empatycznymi. W jaki sposób rozwijać u Szczegółowe informacje o usłudze siebie empatię w celu budowania pozytywnych relacji oraz profesjonalnej obsługi klientów i dostawców
- Emocje w pracy. Jak możemy je wykorzystać do budowania zdrowej współpracy zespołowej oraz do efektywnej pracy
- Wyrażenie empatyczne – narzędzie służące do skutecznej komunikacji w obliczu sytuacji konfliktowej. Jak do nerwowej rozmowy wprowadzić poczucie bezpieczeństwa
- Na czym polega empatyczne słuchanie i jego praktyczne zastosowanie w relacjach zawodowych. Trening aktywnego słuchania
- Na czym polega zachowanie asertywne – fakty i mity. Przeprowadzenie testu na zdiagnozowanie swojego poziomu asertywności
- Zachowania uległe, asertywne i agresywne – kiedy je stosować
- Elastyczność w relacjach i umiejętność dopasowania reakcji adekwatnie do sytuacji i naszych zasobów
- Poczucie własnej wartości jako fundament asertywności
- Świadomość swoich słabych i mocnych stron oraz wyznaczanie obszarów do rozwoju. Jak budować na co dzień poczucie własnej wartości, skuteczności działania i odporności na stres
- Trening asertywności w praktyce
2. Asertywna komunikacja w relacjach zawodowych
- Na czym polega asertywny komunikat „ja” i w jakich sytuacjach warto go stosować
- Asertywna odmowa – jak odmawiać, aby nasz rozmówca nie poczuł się urażony
- Jak radzić sobie z krytyką i z zarzutami
- Umiejętność szybkiego przyznawania się do błędów
- Zdiagnozowanie swojego stylu komunikacyjnego oraz poznanie stylu komunikacji pozostałych współpracowników w oparciu o test na osobowość komunikacyjną. Co robić, a czego unikać, gdy nasz rozmówca się złości. Jakie nawyki wzmacniać, a jakie eliminować w celu skuteczniejszego komunikowania się w zespole
- Jak budować swoje pozytywne nastawienie. Sposoby na radzenie sobie z przygnębieniem i rutyną oraz wzmacnianiem swojego zaangażowania – korzyści z pracy oraz wzmacniania dobrych relacji z klientami i współpracownikami
- Jak dbać o siebie, aby efektywnie pracować i skutecznie radzić sobie z sytuacjami trudnymi. Wyznaczenie konkretnych działań w celu holistycznego zadbania o wszystkie potrzeby niezbędne do codziennego funkcjonowania
2. Kreowanie asertywnych postaw i zachowań oraz umiejętność komunikowania konieczności dbania o zachowanie standardów związanych z ochroną zdrowia w dobie COVID-19.
- Cel edukacyjny
- Dzięki temu szkoleniu U. dowiedzą się /nabędą:
-
- jakie wymagania stawiają współcześni klienci w stosunku do pracowników firm
- jakie czynniki i zachowania pracowników mają wpływ na zachowania klientów i dostawców
- jak efektywnie stosować zasady komunikacji interpersonalnej w obsłudze klienta
- jak dbać o zdrowie własne i klientów zew. i wew. podczas procesu sprzedaży w związku z COVID-19
- nabędzie umiejętności aktywnego słuchania w procesie obsługi
- jak formułować asertywne komunikaty
- Efekty uczenia się
- Po zakończeniu szkolenia Uczestnik będzie:
-
- wiedział jakie wymagania stawiają współcześni klienci w stosunku do pracowników firm
- znał czynniki i zachowania pracowników mające wpływ na zachowania klientów i dostawców
- wiedział jakich zwrotów warto unikać, a jakie stosować w celu lepszego wzajemnego zrozumienia i poszukiwania rozwiązań korzystnych dla obydwóch stron
- umiał zachowywać się pod wpływem stresu związanego z pojawiającymi się przeciwnościami i związanymi z tym problemami
- wiedział jaki sposób zachowania wynikające ze stresu wpływają na jakość współpracy
- znał znaczenie komunikacji niewerbalna w relacjach zawodowych i tworzeniu pozytywnego wizerunku wiedział jak profesjonalnie obsługiwać klientów i wychodzić naprzeciw ich wymaganiom wiedział jak komunikować się z klientami w celu lepszego wzajemnego zrozumienia i poszukiwania rozwiązań korzystnych dla obydwóch stron
- umiał zachowywać się empatycznie i asertywnie w obliczu zdenerwowanego klienta potrafił stosować asertywny komunikat jak w celu wyrażania swoich potrzeb z szacunkiem dla innych wiedział, w jaki sposób budować swoje zaangażowanie oraz radzić sobie z napięciem emocjonalnym wynikającym z sytuacji trudnych
- wiedział co najczęściej stresuje ich w codziennej pracy i jaki ma wpływ na sytuacje stresujące
- wiedział jak zabezpieczyć się przed powtarzającymi się sytuacjami trudnymi oraz w jaki sposób koncentrować się na poszukiwaniu rozwiązań w obliczu codziennych wyzwań
- wiedział, w jaki sposób radzić sobie z emocjami oraz z napięciem emocjonalnym powstającym w wyniku sytuacji trudnych znał praktyczne techniki na rozładowanie napięcia emocjonalnego i radzenia sobie z codziennym stresem
- wiedział jak zadbać o zdrowie własne i klientów w dobie COVID-19
- potrafił asertywnie komunikować potrzebę zachowania standardów zabezpieczających personel i innych klientów zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie