- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
Akademia Asystentek – trening kluczowych umiejętności
Doskonalenie kompetencji zawodowych na najwyższym poziomie. Szkolenie polecamy osobom, które pracują w zawodzie Asystentki / Asystenta lub Sekretarki jako wykwalifikowani profesjonaliści.
Cele i korzyści
Doskonalenie kompetencji zawodowych na najwyższym poziomie. Szkolenie polecamy osobom, które pracują w zawodzie Asystentki / Asystenta lub Sekretarki jako wykwalifikowani profesjonaliści.
Program szkolenia
1. Rola Asystentki w tworzeniu wiedzy organizacyjnej
- Znaczenie informacji dla efektywnego zarządzania organizacją
- Od informacji do zarządzania wiedzą
- Nowoczesne i tradycyjne źródła pozyskiwania informacji – budowanie umiejętności samodzielnego poszukiwania informacji
- Niejawne informacje służbowe: informacje poufne i zastrzeżone
- Ochrona danych osobowych
- Archiwizacja dokumentów – nowoczesne i tradycyjne metody archiwizacji dokumentów
- Zapewnienie bezpieczeństwa danych przechowywanych w formie elektronicznej i tradycyjnej
2. Jak pisać aby nas czytano z przyjemnością?
- Elementy pisma handlowego w języku polskim i angielskim
- Treść to nie wszystko – różne formy przekazywania tej samej informacji
- Ogólne zasady redagowania pism przewodnich, zaproszeń, notatek służbowych
- Zasady redagowania emaili i podstawy netykiety
- Jak ułatwić sobie życie – prowadzenie korespondencji seryjnej
3. Jak odnaleźć się w zespole?
- Grupa a zespół – różnice i podobieństwa
- Cechy efektywnego zespołu
- Zespołowe a indywidualne podejmowanie decyzji
- Określenie ról zespołowych
- Każdy zespół potrzebuje lidera – czy masz cechy przywódcy?
4. Konfliktów można uniknąć – zostań mistrzynią komunikacji
- Niewłaściwa komunikacja jako źródło stresów i niepowodzeń zawodowych
- Rodzaje barier w procesie komunikacji i ich przezwyciężanie
- Telefon, mail czy pismo? Wybierz właściwy środek komunikacji
- Zasady efektywnej komunikacji: odpowiedni dobór słów, techniki aktywnego słuchania i parafraza
- Kiedy opłaca się bronić swojego zdania – asertywna komunikacja a konflikty w firmie
- Jak emocje mogą działać na Twoją korzyść? Inteligencja emocjonalna a efektywna komunikacja
- Twój dodatkowy atut – wykorzystanie komunikacji niewerbalnej
- Emisja głosu i dykcja – sposoby wykorzystania mowy i techniki jej polepszenia
- Asystentka w akcji: strategie działania w rozmowach z różnymi typami rozmówców
5. Występy publiczne czyli sztuka (auto)prezentacji
- Zasady wystąpień publicznych – cel, miejsce i audytorium
- Konstruowanie scenariusza prezentacji
- Wykorzystanie przekazu multimedialnego
- Jeśli zjada Cię trema… 10 rad jak ją pokonać
6. Spotkania biznesowe z klientami zagranicznymi
- Jak bardzo różnimy się od siebie? Podstawowe rodzaje kultur
- Główne zasady w kontaktach z klientami zagranicznymi
- Mniej i bardziej zaskakujące zwyczaje – jak uniknąć faux pas
- Sztuka dobierania prezentów okolicznościowych dla zagranicznych kontrahentów
7. Zwiększ swoją efektywność – jak znaleźć czas na wszystko?
- Co nam nie pozwala zdążyć na czas – identyfikacja pożeraczy czasu
- Złote reguły zarządzania czasem
- Efektywna organizacja spotkań w firmie i poza firmą – lista kontrolna
- Stres jako wynik presji czasu – dlaczego dopada nas stres i czy go potrzebujemy?
- Symptomy występowania stresu – po czym rozpoznać zagrożenie?
- Walczmy ze stresem kompleksowo – różne techniki redukcji stresu
8. Kreatywność jest w cenie – jak twórczo rozwiązywać problemy
- Podstawy racjonalnego podejścia do rozwiązywania problemów
- Cechy charakterystyczne ludzi kreatywnych
- Kreatywności można się nauczyć – pokonywanie barier i rozwijanie kreatywności
- Potęga twórczego myślenia – proces twórczego rozwiązywania problemów
9. Asystentka wizytówką firmy – wizerunek profesjonalnej asystentki – wizażystka
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie