- Oferta
- Szkolenia dla JST
Obsługa klienta w PUP, usługi elektroniczne w obsłudze PUP, e-doręczenia, Kodeks Postepowania Administracyjnego
Obsługa klienta w Powiatowym Urzędzie Pracy (PUP) ma ogromne znaczenie, zwłaszcza jeśli chodzi o indywidualne podejście do każdego klienta. Ważne jest, aby pracownicy PUP mieli świadomość trudności i barier, które mogą wystąpić podczas współpracy z klientami o różnych potrzebach i sytuacjach życiowych. Komunikacja jest fundamentem skutecznej rozmowy i zdobywania informacji o kliencie. Zarówno werbalne, jak i niewerbalne aspekty komunikacji odgrywają kluczową rolę w pracy wszystkich pracowników PUP. Pracownicy powinni umieć przeprowadzić skuteczny wywiad, posługując się różnymi technikami komunikacyjnymi.
Cele i korzyści
Program szkolenia
Dzień I
1. Obsługa klienta w PUP
- znaczenie indywidualnego podejścia do klienta, trudności i bariery zindywidualizowanej współpracy z klientem.
- wywiad, komunikacja werbalna i niewerbalna fundamentem skutecznej rozmowy i pozyskiwania wiedzy o kliencie, rozmowa jako podstawowe narzędzie pracy wszystkich pracowników PUP.
- błędy najczęściej popełniane przez pracowników PUP, omówienia zalet i przeszkód indywidualizacji obsługi klienta.
- kształtowanie umiejętności komunikacji w kontekście obsługi klienta, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązywania sytuacji trudnych i konfliktowych,
- nabycie umiejętności radzenia sobie z emocjami, asertywnego komunikowania się i porozumiewania umożliwiającego skuteczne osiąganie celu,
- poprawa jakości obsługi klienta i budowa dobrego wizerunku urzędu
2. Usługi elektroniczne w obsłudze PUP
- Sposób korespondowania stron z urzędem pracy przy uwzględnieniu komunikacji elektronicznej:
- chronologia zdarzeń z ustawy o doręczeniach elektronicznych, a stan faktyczny w zakresie informatyzacji w urzędzie;
- omówienie, kiedy e-mail jest, a kiedy nie jest prawidłowym środkiem wnoszenia pism do organu i dlaczego;
- doręczenie jako takie i jego skutek dla związania decyzją strony (organu);
- wyjaśnienie pojęć i przybliżenie konstrukcji prawnej: publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, publicznej usługi hybrydowej, bazy adresów elektronicznych;
- doręczenie elektroniczne pism w postępowaniu administracyjnym po zmianach a możliwości i znaczenie usług elektronicznych Publicznych Służb Zatrudnienia (https://www.praca.gov.pl)
- Ustawa o doręczeniach elektronicznych
- Kwalifikowane usługi doręczeń elektronicznych
- Dowody doręczeń elektronicznych
DZIEŃ II
4. KPA, wybrane zagadnienia w tym min.:
- Terminy załatwiania spraw i skutki uchybienia tym terminom – bezczynność, przewlekłość postępowania,
- Dowody w postępowaniu przez urzędem pracy – dokumenty, zaświadczenia i oświadczenia, bazy danych urzędowe i społecznościowe, inne;
- Zawieszenie postępowania oraz jego przyczyny i skutki;
- Decyzje administracyjne m.in. elementy obligatoryjne decyzji;
- Zakres pojęcia „rażące naruszania prawa”;
- Skutki skierowania decyzji do osoby niebędącej stroną w sprawie;
- Wydawanie zaświadczeń;
- Skargi;
- Upoważnienia;
5. OMÓWIENIE ZASTOSOWANIA RODO W POSTĘPOWANIU ADMINISTRACYJNYM,
w szczególności:
- Zasada legalnego przetwarzanie danych osobowych w postępowaniu administracyjnym (art. 6 ust. 1), w tym m.ni.:
- kto jest stroną w postępowaniu administracyjnym i czyje dane mogą być przetwarzane?
- na jakiej podstawie przetwarzać dane osobowe stron?
- jak i kiedy spełniać obowiązek informacyjny w postępowaniu administracyjnym?
- Ograniczenie przetwarzania danych w ramach postępowania administracyjnego ;
- Zabezpieczenie przetwarzanych danych osobowych w ramach postępowania administracyjnego;
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie