- Oferta
- Prawo
REKLAMACJE W PRAKTYCE
Jak prowadzić trudne rozmowy z klientami?
Prawne aspekty reklamacji dla sprzedawców, dostawców i producentów
Poznanie podstawowych zasad prowadzenia rozmów bezpośrednich, telefonicznych oraz korespondencji z klientami zgłaszającymi skargi, uwagi i reklamacje Poznanie skutecznych zasad obsługi klienta reklamującego produkty i usługi Rozwój umiejętności komunikowania z klientami niezadowolonymi z jakości produktów i usług Poznanie zachowań klientów trudnych…
Cele i korzyści
- Poznanie podstawowych zasad prowadzenia rozmów bezpośrednich, telefonicznych oraz korespondencji z klientami zgłaszającymi skargi, uwagi i reklamacje
- Poznanie skutecznych zasad obsługi klienta reklamującego produkty i usługi
- Rozwój umiejętności komunikowania z klientami niezadowolonymi z jakości produktów i usług
- Poznanie zachowań klientów trudnych i roszczeniowych oraz technik skutecznego z nimi postępowania w procesie reklamacji
- Rozpoznanie własnych umiejętności asertywnego reagowania w procesie reklamacji indywidualnych
- Rozwój umiejętności budowania konsensusu w rozmowie z roszczeniowym klientem
Podczas szkolenia dowiedzą się Państwo:
- Co to jest rękojmia, gwarancja i niezgodność z umową i kiedy się je stosuje?
- Jakie prawa i jakie obowiązki mają sprzedający a jakie kupujący?
- Czego kupujący mogą żądać?
- Jak długo trwa odpowiedzialność?
- Kiedy odpowiada sprzedawca a kiedy gwarant?
- Jak przebiega proces reklamacyjny od strony prawnej?
- Jakie są konsekwencje nieuznania reklamacji?
Program szkolenia
DZIEŃ I – Reklamacja, czyli jak prowadzić trudne rozmowy z klientami?
1. Rozmowa z trudnym klientem
- Rozmowa bezpośrednia – wzajemne oddziaływania interpersonalne uczestników rozmowy
- Aspekty werbalne rozmowy
- Aspekty niewerbalne
- Bariery komunikacyjne
- Rozmowa telefoniczna – kontakt głosowy
- Tempo mówienia
- Głośność – barwa głosu – tembr (ciepło, spokój, opanowanie, entuzjazm, zaangażowanie)
- Pauzy w rozmowie
- Uważne słuchanie („otwarte ucho” i „przyjaźnie nastawiony umysł”)
2. Indywidualny styl komunikowania się a proces reklamacji
- Diagnoza indywidualnych skłonności do określonych zachowań w procesie reklamacji
- Cechy poszczególnych stylów komunikowania
- Wady stylów komunikowania
- Typy klientów a style komunikowania
3. Asertywna obrona stanowiska w rozmowie z klientem w procesie reklamacji
- Techniki przedstawiania kontrowersyjnej kwestii
- Obrona własnych praw i respektowanie praw klienta
4. Asertywne reagowanie na naciski i żądania klienta w procesie reklamacji
- Techniki sprawowania kontroli nad emocjami własnymi i klienta
- Myślenie w kategoriach asertywnych
- Techniki odmawiania i mówienia „nie”
DZIEŃ II – Prawne aspekty reklamacji dla sprzedawców, dostawców i producentów.
1. Gwarancja na towar
- Kiedy przysługuje
- Przeciw komu ją kierować
- Jak realizować
- Kto za co płaci – jaki jest rozkład kosztów
- Czego można żądać
- Na co zwracać uwagę
- Jak długo trwa
2. Możliwość kierowania żądań bezpośrednio do sprzedawcy
- Co to jest rękojmia i niezgodność towaru z umową
- Kiedy przysługuje
- Przeciw komu ją kierować
- Jak realizować
- Kto za co płaci – jaki jest rozkład kosztów
- Czego można żądać
- Na co uważać
- Jak długo trwa
3. Relacja między rękojmią/niezgodnością i gwarancją
- Kiedy korzystać z rękojmi/niezgodności a kiedy z gwarancji
- Czy jedno wyklucza drugie
- co wybrać
- Wada fizyczna rzeczy: pojęcie i przykłady
- Co to jest
- Kiedy występuje
- Kto ją udowadnia
4. Procedura reklamacyjna
- Kiedy można składać reklamacje
- Sposoby składania reklamacji
- Treść zgłoszenia reklamacyjnego
- Czas rozpatrywania reklamacji
5. Postępowanie w razie nieuznania reklamacji
6. Rekompensata za inne szkody u kupującego spowodowane przez wady towaru
- Przyczyny odpowiedzialności – krąg osób odpowiedzialnych
- Zakres szkód podlegających rekompensacie
- Możliwości uwolnienia się od odpowiedzialności
- Czas trwania odpowiedzialności
7. Najnowsze zmiany w zakresie regulacji prawnej reklamacji
- Nowela przyjęta w lipcu 2009 przez Sejm
- Kolejne propozycje nowelizacji w Ministerstwie Sprawiedliwości
- Zmiany proponowane przez Unię Europejską – projekt nowej dyrektywy UE m.in. o sprzedaży konsumenckiej
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie