Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

ZARZĄDZANIE RENTOWNOŚCIĄ SPRZEDAŻY – projekt szkoleniowo-doradczy

Szkolenie o wysokim stopniu zaawansowania ze względu na zastosowane w nim know-how i narzędzia analityczne. Przeznaczone jest dla osób zarządzających relacjami z Klientami: dyrektorów sprzedaży, key account manager’ów, regionalnych kierowników sprzedaży, kierowników działu obsługi klienta oraz członków zespołów ds. obsługi klientów. Szkolenie prowadzone jest na realnych przykładach i danych ze współpracy z klientami, z którymi współpracują na co dzień uczestnicy szkoleń. Podczas szkolenia dane te są wykorzystywane do indywidualnych ćwiczeń i symulacji sytuacji z wykorzystaniem przygotowanych przez prowadzącego i dopasowanych do specyfiki pracy przez uczestników szkolenia arkuszy kalkulacyjnych, analitycznych w formacie Excel. Przed szkoleniem uczestnicy szkolenia otrzymują szczegółową instrukcję dotyczącą przygotowania koniecznych danych. Uczestnicy powinni posiadać podstawową umiejętność posługiwania się Excelem.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Doskonalenie umiejętności postępowania z Klientami
  • Zaplanowanie odpowiedniej strategii współpracy z Kluczowymi klientami
  • Dostarczenie wiedzy i narzędzi na temat oceny jakości związku z klientem
  • Poznanie metod pozycjonowania dostawców klienta oraz własnej pozycji
  • Doskonalenie umiejętności negocjacyjnych
  • Spowodowanie wzrostu rentowności w relacjach z kluczowymi klientami

Program szkolenia

1. Klienci – wprowadzenie

  • Klienci – portret współczesnego Klienta
  • Sprzedaż, a cele firmy – priorytety
  • Cele, szanse, zagrożenia, zasoby
    • automatyczne rozkładanie kosztów
    • wartość stałego Klienta
  • Inwestycje w Klientów

2. Identyfikacja Klientów docelowych

  • Segmentacja Klientów, grup Klientów
  • Kryteria atrakcyjności Klienta, pożądane cechy
    • wartość Klienta w czasie
    • częstotliwość transakcji z Klientem
    • średnia wartość transakcji
    • terminowość wywiązywania się ze zobowiązań
    • rentowność ze współpracy ze współpracy z Klientami
    • wymagania Klienta wobec dostawcy
    • rodzaj tworzonych relacji z dostawcami
  • Analiza atrakcyjności Klientów
  • Analiza rentowności współpracy z Klientami (CVP – cost-volumen-profit)
  • Decyzje i postępowanie z Klientami wg kluczy identyfikacji

3. Obsługa zidentyfikowanych Klientów, grup Klientów

  • Pomiar przez punkty odniesienia w sferze obsługi Klienta
  • Procedura pomiaru
    • etapy pomiaru
    • analiza i interpretacja danych
  • Doskonalenie obsługi Klientów
    • ustalenie standardów obsługi
    • współczynnik obsługi Klienta
  • Implementacja
  • Tworzenie zespołów ds. obsługi Klientów
  • Systemy komunikacji z Klientem – CRM

4. Mechanizmy funkcjonujące u Klienta

  • Kultury organizacyjne i ich rozpoznawanie
  • Model mapy decyzyjnej Klienta
    • nieformalne struktury decyzyjne i ich rola
    • taktyki i strategie wejścia

5. Budowanie relacji z Klientami

  • Modele kształtowania współpracy
  • Etapy kształtowania więzi – charakterystyka
  • Potencjalne zagrożenia

6. Negocjacje z Klientami

  • Dynamika procesu negocjacyjnego
  • Zespoły negocjacyjne
  • Role merytoryczne i taktyczne w negocjacjach
  • Symulacje sytuacji negocjacyjnych – negocjacje pozycyjne (zagadnienia):
    • Negocjacje handlowe, renegocjacje: cena, czas, termin dostawy, itp.

7. Indywidualne konsultacje z trenerem

Metody szkoleniowe

Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie warsztatu, metodami uczestniczącymi. Umożliwiają one aktywne nabywanie nowych wiadomości i umiejętności oraz jednoczesne włączanie ich na bieżąco w system posiadanej wiedzy i doświadczeń.

Zastosowane metody szkoleniowe:

  • ćwiczenia indywidualne
  • arkusze analityczne – m.in. oceny klientów, pozycjonowania dostawców, kosztów finansowych, prognozowania przychodów, break-even point
  • symulacje sytuacji zawodowych
  • rejestracja i analiza z wykorzystaniem kamery
  • moderowana dyskusja
  • mini-wykłady
  • indywidualna sesja doradcza

Adresaci

Szkolenie przeznaczone jest dla osób zarządzających relacjami z Klientami:

  • Dyrektorów sprzedaży
  • Key account manager’ów
  • Regionalnych kierowników sprzedaży
  • Kierowników działu obsługi klienta
  • Członków zespołów ds. obsługi klientów

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie