Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • HR, kadry, sekretariat

MIĘDZYKULTUROWOŚĆ W KOMUNIKACJI

W opinii Forbsa – umiejętność współpracy w środowisku wielokulturowym jest tak cenna, że może przesądzić o sukcesie lub porażce organizacji.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Zwiększenie międzykulturowych kompetencji niezbędnych do efektywnego komunikowania się i skutecznej pracy w środowisku wielokulturowym
  • Zrozumienie roli kultury i jej wpływu na funkcjonowanie, komunikowanie się pracowników i partnerów pochodzących z różnych kręgów kulturowych, w tym:
    • Jak kierować zespołem pracowników w środowisku wielokulturowym?
    • Co w praktyce oznacza podejście do czasu i terminów?
    • Jaka jest preferowana forma komunikacji?
    • Jak zbudować długoterminową relację?
    • Jak uniknąć błędów, co jest źródłem konfliktów i napięć?
    • Jakie są najbardziej efektywne sposoby współpracy?

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do komunikacji międzykulturowej

  • Czym jest komunikacja międzykulturowa i jakie ma znaczenie?
  • Typy kultur
    – Kultury wysokiego i niskiego kontekstu
    – Kultury kolektywne i indywidualistyczne
    – Kultury ceremonialne i nieceremonialna
    – Kultury propartnerskie i protransakcyjne
    – Kultury polichroniczne i monochroniczne
    – Kultury sekwencyjne i synchroniczne

2.  Bariery w komunikacji międzykulturowej i sposoby na ich przezwyciężanie

  • Bariery semantyczne (sposób komunikacji, tematy „drażliwe”, symbole, błędne odczytywanie komunikacji niewerbalnej)
  • Bariery psychologiczne (stereotypy, uprzedzenia, etnocentryzm, wybiórcze postrzeganie, filtrowanie, tzw. ”niebezpieczeństwo pojedynczej historii”)
  • Bariery fizyczne i środowiskowe

3.  Istota szoku kulturowego

  • Co to jest szok kulturowy i jakie są jego przyczyny?
  • Jakie są symptomy szoku kulturowego?
  • Etapy szoku kulturowego
  • Sposoby przezwyciężania

4. Charakterystyka poszczególnych kultur

  • Zarys dziejów
  • Sytuacja polityczna i prawna
  • Sytuacja gospodarcza
  • Najważniejsze problemy życia społecznego
  • Kultura

5. Etykieta w relacjach z partnerami  z danego państwa/państw i najważniejsze ceremonie

  • Powitania i pożegnania
  • Przedstawianie partnerów biznesowych
  • Przedstawianie siebie
  • Wręczanie wizytówek
  • Organizacja przyjęć
  • Spożywanie posiłków, wręczanie prezentów
  • Tytułowanie

6. Komunikacja w środowisku multikulturowym

  • Komunikacja werbalna – ustna i pisemna, w tym: styl komunikacji, „drażliwe tematy”, wartości, symbolika, jak: obrazy, kolory, liczby
  • Komunikacja niewerbalna (w tym: ekspresja i mimika twarzy, mowa ciała i gesty zakazane, proksemika, parajęzyk, haptyka, strój w biznesie)
  • E-komunikacja

7. Negocjacje w środowisku międzynarodowym

  • Style negocjacji
  • Typy negocjatorów
  • Wybrane techniki i metody negocjacji
  • Zespół negocjacyjny

9. Podsumowanie szkolenia

  • Najlepsze praktyki
  • Wnioski i rekomendacje

Metody szkoleniowe

  • Krótki wykład
  • Gry interaktywne
  • Dyskusja
  • Symulacje
  • Quizy

Adresaci

Zapraszamy wszystkich, którzy pracują lub współpracują w wielokulturowym zespole, czy też  nim zarządzają (w tym wirtualnym zespołem).

Kto warto, aby poznał i zrozumiał perspektywy osób pochodzących z różnych kultur i sprawniej porozumiewał się i zarządzał?

  • Menadżerowie
  • Międzykulturowy zespół
  • Specjaliści współpracujący z obcokrajowcami/zagranicznymi partnerami

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie