MIĘDZYKULTUROWOŚĆ W KOMUNIKACJI
Termin: Do ustalenia
Kategoria: HR, kadry, sekretariat, Rozwój menedżerski
Liczba godzin: Do ustalenia
Miasto: Do ustalenia
Cena: Do ustalenia
W opinii Forbsa – umiejętność współpracy w środowisku wielokulturowym jest tak cenna, że może przesądzić o sukcesie lub porażce organizacji.
Cele i korzyści szkolenia
- Zwiększenie międzykulturowych kompetencji niezbędnych do efektywnego komunikowania się i skutecznej pracy w środowisku wielokulturowym
- Zrozumienie roli kultury i jej wpływu na funkcjonowanie, komunikowanie się pracowników i partnerów pochodzących z różnych kręgów kulturowych, w tym:
- Jak kierować zespołem pracowników w środowisku wielokulturowym?
- Co w praktyce oznacza podejście do czasu i terminów?
- Jaka jest preferowana forma komunikacji?
- Jak zbudować długoterminową relację?
- Jak uniknąć błędów, co jest źródłem konfliktów i napięć?
- Jakie są najbardziej efektywne sposoby współpracy?
Adresaci szkolenia
Zapraszamy wszystkich, którzy pracują lub współpracują w wielokulturowym zespole, czy też nim zarządzają (w tym wirtualnym zespołem).
Kto warto, aby poznał i zrozumiał perspektywy osób pochodzących z różnych kultur i sprawniej porozumiewał się i zarządzał?
- Menadżerowie
- Międzykulturowy zespół
- Specjaliści współpracujący z obcokrajowcami/zagranicznymi partnerami
Program szczegółowy szkolenia
1. Wprowadzenie do komunikacji międzykulturowej
- Czym jest komunikacja międzykulturowa i jakie ma znaczenie?
- Typy kultur
– Kultury wysokiego i niskiego kontekstu
– Kultury kolektywne i indywidualistyczne
– Kultury ceremonialne i nieceremonialna
– Kultury propartnerskie i protransakcyjne
– Kultury polichroniczne i monochroniczne
– Kultury sekwencyjne i synchroniczne
2. Bariery w komunikacji międzykulturowej i sposoby na ich przezwyciężanie
- Bariery semantyczne (sposób komunikacji, tematy „drażliwe”, symbole, błędne odczytywanie komunikacji niewerbalnej)
- Bariery psychologiczne (stereotypy, uprzedzenia, etnocentryzm, wybiórcze postrzeganie, filtrowanie, tzw. ”niebezpieczeństwo pojedynczej historii”)
- Bariery fizyczne i środowiskowe
3. Istota szoku kulturowego
- Co to jest szok kulturowy i jakie są jego przyczyny?
- Jakie są symptomy szoku kulturowego?
- Etapy szoku kulturowego
- Sposoby przezwyciężania
4. Charakterystyka poszczególnych kultur
- Zarys dziejów
- Sytuacja polityczna i prawna
- Sytuacja gospodarcza
- Najważniejsze problemy życia społecznego
- Kultura
5. Etykieta w relacjach z partnerami z danego państwa/państw i najważniejsze ceremonie
- Powitania i pożegnania
- Przedstawianie partnerów biznesowych
- Przedstawianie siebie
- Wręczanie wizytówek
- Organizacja przyjęć
- Spożywanie posiłków, wręczanie prezentów
- Tytułowanie
6. Komunikacja w środowisku multikulturowym
- Komunikacja werbalna – ustna i pisemna, w tym: styl komunikacji, „drażliwe tematy”, wartości, symbolika, jak: obrazy, kolory, liczby
- Komunikacja niewerbalna (w tym: ekspresja i mimika twarzy, mowa ciała i gesty zakazane, proksemika, parajęzyk, haptyka, strój w biznesie)
- E-komunikacja
7. Negocjacje w środowisku międzynarodowym
- Style negocjacji
- Typy negocjatorów
- Wybrane techniki i metody negocjacji
- Zespół negocjacyjny
9. Podsumowanie szkolenia
- Najlepsze praktyki
- Wnioski i rekomendacje
Metody szkoleniowe
- Krótki wykład
- Gry interaktywne
- Dyskusja
- Symulacje
- Quizy
Prowadzący
Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji PRESTIGE EUROPEJSKIEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA.
Wysoki poziom zajęć jest standardem obowiązującym w certyfikowanej firmie szkoleniowej PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.
Gwarantujemy, że nasi trenerzy i wykładowcy, to osoby z wysokimi kwalifikacjami i wieloletnim doświadczeniem praktycznym, bo właśnie na praktyczne zastosowanie kładziemy szczególny nacisk.
Zapewniamy skuteczne szkolenia prowadzone przez wybitnych specjalistów, cenionych za ogromną wiedzę i rewelacyjne kwalifikacje dydaktyczne. Będzie nam bardzo miło gościć Państwa na naszych szkoleniach. Szczegółowe opisy prowadzącego lub prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie, którą przesyłamy drogą mailową lub faksową.
Jesteśmy certyfikowaną firmą szkoleniową w ISO 9001:2015 w obszarze:
- planowania i realizacji szkoleń oraz
- usług doradczych w zakresie rozwoju i doskonalenia przedsiębiorstw.
Zapewniamy profesjonalizm prowadzących specjalistów, miłą i fachową obsługę, ciekawe materiały szkoleniowe, praktyczny wymiar szkolenia, certyfikaty ukończenia szkolenia.
Możliwości uzyskania
dofinansowania do 80% z BUR na swój udział w szkoleniu, zobacz więcej:
BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH Z PRESTIGE ECK
Formularz kontaktowy
Dodatkowe informacje
Szkolenie dostępne na zamówienie
Organizujemy również szkolenia in company, czyli szkolenia i kursy na zamówienie.
Przy realizacji szkoleń na zamówienie terminy i lokalizacje uzgadniamy bezpośrednio z klientem.
Nasz doradca bada potrzeby szkoleniowe firmy, a następnie przedstawia odpowiadającą na nie ofertę. Dzięki temu zakres tematyczny, forma zajęć, termin i lokalizacja takich szkoleń są dopasowane do tego, czego wymaga klient. Program jest zmodyfikowany do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej, oczekiwania i potrzeby.
Pobierz Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowych, albo skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie.
Narzędzie do przygotowania profesjonalnego szkolenia.
Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.
Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione.
Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.
Unikalne cechy i korzyści ze spotkania