PLANER
logotyp-prestige-eck

Nie ma większego zagrożenia dla wolnej gospodarki, niż wrogość zatrudnionych wobec zysku.Peter F. Drucker

Menu

MIĘDZYKULTUROWOŚĆ W KOMUNIKACJI

Termin: Do ustalenia

Kategoria: HR, kadry, sekretariat, Rozwój menedżerski

Liczba godzin: Do ustalenia

Miasto: Do ustalenia

Cena: Do ustalenia


W opinii Forbsa – umiejętność współpracy w środowisku wielokulturowym jest tak cenna, że może przesądzić o sukcesie lub porażce organizacji.
Cele i korzyści szkolenia
  • Zwiększenie międzykulturowych kompetencji niezbędnych do efektywnego komunikowania się i skutecznej pracy w środowisku wielokulturowym
  • Zrozumienie roli kultury i jej wpływu na funkcjonowanie, komunikowanie się pracowników i partnerów pochodzących z różnych kręgów kulturowych, w tym:
    • Jak kierować zespołem pracowników w środowisku wielokulturowym?
    • Co w praktyce oznacza podejście do czasu i terminów?
    • Jaka jest preferowana forma komunikacji?
    • Jak zbudować długoterminową relację?
    • Jak uniknąć błędów, co jest źródłem konfliktów i napięć?
    • Jakie są najbardziej efektywne sposoby współpracy?
Adresaci szkolenia

Zapraszamy wszystkich, którzy pracują lub współpracują w wielokulturowym zespole, czy też  nim zarządzają (w tym wirtualnym zespołem).

Kto warto, aby poznał i zrozumiał perspektywy osób pochodzących z różnych kultur i sprawniej porozumiewał się i zarządzał?

  • Menadżerowie
  • Międzykulturowy zespół
  • Specjaliści współpracujący z obcokrajowcami/zagranicznymi partnerami
Program szczegółowy szkolenia

1. Wprowadzenie do komunikacji międzykulturowej

  • Czym jest komunikacja międzykulturowa i jakie ma znaczenie?
  • Typy kultur
    – Kultury wysokiego i niskiego kontekstu
    – Kultury kolektywne i indywidualistyczne
    – Kultury ceremonialne i nieceremonialna
    – Kultury propartnerskie i protransakcyjne
    – Kultury polichroniczne i monochroniczne
    – Kultury sekwencyjne i synchroniczne

2.  Bariery w komunikacji międzykulturowej i sposoby na ich przezwyciężanie

  • Bariery semantyczne (sposób komunikacji, tematy „drażliwe”, symbole, błędne odczytywanie komunikacji niewerbalnej)
  • Bariery psychologiczne (stereotypy, uprzedzenia, etnocentryzm, wybiórcze postrzeganie, filtrowanie, tzw. ”niebezpieczeństwo pojedynczej historii”)
  • Bariery fizyczne i środowiskowe

3.  Istota szoku kulturowego

  • Co to jest szok kulturowy i jakie są jego przyczyny?
  • Jakie są symptomy szoku kulturowego?
  • Etapy szoku kulturowego
  • Sposoby przezwyciężania

4. Charakterystyka poszczególnych kultur

  • Zarys dziejów
  • Sytuacja polityczna i prawna
  • Sytuacja gospodarcza
  • Najważniejsze problemy życia społecznego
  • Kultura

5. Etykieta w relacjach z partnerami  z danego państwa/państw i najważniejsze ceremonie

  • Powitania i pożegnania
  • Przedstawianie partnerów biznesowych
  • Przedstawianie siebie
  • Wręczanie wizytówek
  • Organizacja przyjęć
  • Spożywanie posiłków, wręczanie prezentów
  • Tytułowanie

6. Komunikacja w środowisku multikulturowym

  • Komunikacja werbalna – ustna i pisemna, w tym: styl komunikacji, „drażliwe tematy”, wartości, symbolika, jak: obrazy, kolory, liczby
  • Komunikacja niewerbalna (w tym: ekspresja i mimika twarzy, mowa ciała i gesty zakazane, proksemika, parajęzyk, haptyka, strój w biznesie)
  • E-komunikacja

7. Negocjacje w środowisku międzynarodowym

  • Style negocjacji
  • Typy negocjatorów
  • Wybrane techniki i metody negocjacji
  • Zespół negocjacyjny

9. Podsumowanie szkolenia

  • Najlepsze praktyki
  • Wnioski i rekomendacje
Metody szkoleniowe
  • Krótki wykład
  • Gry interaktywne
  • Dyskusja
  • Symulacje
  • Quizy
Prowadzący
Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji PRESTIGE EUROPEJSKIEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA.

Wysoki poziom zajęć jest standardem obowiązującym w certyfikowanej firmie szkoleniowej PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.


Gwarantujemy, że nasi trenerzy i wykładowcy, to osoby z wysokimi kwalifikacjami i wieloletnim doświadczeniem praktycznym, bo właśnie na praktyczne zastosowanie kładziemy szczególny nacisk.


Zapewniamy skuteczne szkolenia prowadzone przez wybitnych specjalistów, cenionych za ogromną wiedzę i rewelacyjne kwalifikacje dydaktyczne. Będzie nam bardzo miło gościć Państwa na naszych szkoleniach. Szczegółowe opisy prowadzącego lub prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie, którą przesyłamy drogą mailową lub faksową.




    Jesteśmy certyfikowaną firmą szkoleniową w ISO 9001:2015 w obszarze:

    • planowania i realizacji szkoleń oraz

    • usług doradczych w zakresie rozwoju i doskonalenia przedsiębiorstw.


Zapewniamy profesjonalizm prowadzących specjalistów, miłą i fachową obsługę, ciekawe materiały szkoleniowe, praktyczny wymiar szkolenia, certyfikaty ukończenia szkolenia.


Możliwości uzyskania dofinansowania do 80% z BUR na swój udział w szkoleniu, zobacz więcej:
BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH Z PRESTIGE ECK

Dodatkowe informacje

    Masz pytanie? Napisz do nas!

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu (wymagane)

    Treść wiadomości

    TAK, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w formularzu przez PRESTIGE ECK z siedzibą w Mikołowie 43-190, ul. Wyzwolenia 27; Dowiedz się więcej -> https://prestige-eck.pl/rodo/

    Administratorem Twoich danych osobowych zgodnie z art. 4 pkt. 7 RODO jest PRESTIGE ECK z siedzibą w Mikołowie, adres: ul. Wyzwolenia 27, 43-190 Mikołów, tel.: 32 738 51 91, e-mail: [email protected]

    Szkolenie dostępne na zamówienie

    Organizujemy również szkolenia in company, czyli szkolenia i kursy na zamówienie.

    Przy realizacji szkoleń na zamówienie terminy i lokalizacje uzgadniamy bezpośrednio z klientem.

    Nasz doradca bada potrzeby szkoleniowe firmy, a następnie przedstawia odpowiadającą na nie ofertę. Dzięki temu zakres tematyczny, forma zajęć, termin i lokalizacja takich szkoleń są dopasowane do tego, czego wymaga klient. Program jest zmodyfikowany do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej, oczekiwania i potrzeby.

    Pobierz Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowychalbo skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie.
    FIPS (DOC) – pobierz
    FIPS (PDF) – pobierz
    Narzędzie do przygotowania profesjonalnego szkolenia.
    Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.

    Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione. Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.

    Unikalne cechy i korzyści ze spotkania
    Unikalne cechy i korzyści ze spotkania