- Oferta
- Rozwój menedżerski
KONFLIKT W FIRMIE – wyjątkowe warsztaty prowadzone przez 2 trenerów biznesu metodą coachingu prowokatywnego
Zapraszamy na warsztaty szkoleniowe, związane z ludzkimi, trudnymi zachowaniami, umiejętnościom radzenia sobie w takich sytuacjach oraz z zarządzaniem konfliktem. Mając odpowiednie umiejętności, przestaniesz bać się konfliktu … STARY DOBRY TEMAT W NOWEJ ARANŻACJI, czyli w konwencji skutecznej nauki przez ŚMIECH, ŻART I ZABAWĘ. Inne, niestandardowe podejście do rozwoju umiejętności Osób Uczących się Swobodna atmosfera, rezygnacja z koszarowej dyscypliny i przyzwolenie na różnorodność zachowań Uczestnicy mają wpływ na ostateczny program szkolenia i przebieg zajęć Uczestnicy są współautorami tego przedsięwzięcia /trener zaś – liderem i moderatorem, a nie najmądrzejszym nadzorcą/ Obniżenie poziomu stresu poprzez doskonalenie „narzędzi” porozumiewania się Osiągamy wysoki poziom szkolenia i zadowolenia uczestników Budujemy wysokie Poczucie Własnej Wartości uczestników i dobre samopoczucie Zobacz naszą prezentację w PDF
Cele i korzyści
- Określenie docelowych kompetencji w zakresie radzenia sobie z konfliktem
- Wskazanie narzędzi, technik i metod osiągnięcia odpowiedniego poziomu umiejętności
- Wdrażanie narzędzi treningowych
- Minimalizacja konfliktów wynikających z nieporozumień
- Wypracowanie i doskonalenie szczegółowych umiejętności związanych z rozwiązywaniem konfliktów
- Kształtowanie właściwych postaw wobec samego siebie i ludzi, z którymi pracujemy
- Zwiększenie odwagi i asertywności w relacjach z ludźmi
- Kreatywna praca nad kształtowaniem osobistej charyzmy przywódczej
- Przekonanie siebie, że poczucie humoru zwielokrotnia skuteczność w zarządzaniu relacjami międzyludzkimi
- Poznanie i praktyczne zastosowanie wybranych technik z zakresu porozumiewania się
- Zidentyfikowanie własnych mocnych stron i określenie kierunków ich wzmocnienia
- Refleksja nad własnymi kompetencjami i znalezienie sposobów ich doskonalenia
„Nie wyobrażam sobie życia bez konfliktów. Firm bez konfliktów – też nie.
Konflikt – to świeżość, oddech i energia. To prawdziwa prawda i oczywista oczywistość. To również horror (a horrory kochamy!), adrenalina, ekscytacja, podniecenie. I emocje, bez których życie nie istnieje: wściekłość, smutek, obrzydzenie, żal, gniew i złość, a może i satysfakcja, radość i wolność…
Kochamy konflikty i nienawidzimy ich. Lękamy się i oczekujemy ich niecierpliwie. Sprzedawanie jest konfliktem. Negocjacje są konfliktem. Konflikt pokoleń mówi sam za siebie. Wszystko, co odróżnia ludzi od siebie, a zatem wszystko, jest detektorem konfliktu. Dobry konflikt bywa lepszy, niż skok na bungee, szybowanie na skrzydle czy spożywanie konserwy mięsnej. Kochamy sytuacje, kiedy ciśnienie krwi skacze w górę, energia rozsadza mięśnie, oddech przyspiesza do dwustu na minutę, a układ trawienny płata nam przecudne figle. Przecież bez tego żyć się nie da!
A z drugiej strony: załóżmy, że w firmie nigdy nie ma żadnych tarć, konfliktów, różnicy zdań, konfrontacji, polemik. Są za to: ciągły, szczery uśmiech i elegancja, radość, zgodność, otwartość, akceptacja wszystkiego, miłość do innych, wybaczanie, chwalenie, nagradzanie i awansowanie. Zamknij teraz oczy i wyobraź sobie swoja własna firmę, której przylepiamy ten anielski, sielankowy opis. I jak? Nie da się? A wyobrażasz sobie gazetę codzienną, w której nie ma krwi, sensacji, afer i tajemnic? Przecież nikt by tego nie kupił!
Tam, gdzie pojawiają się ludzie, konflikt tez doskoczy. Inaczej być nie może. I nie jest. Nie istnieją ludzkie zbiorowiska bez konfliktu, podobnie jak nie ma dwóch ludzi, którzy dokładnie tak samo postrzegają to samo zjawisko, zdarzenie, problem…”
Zapraszamy na warsztaty szkoleniowe, związane z ludzkimi, trudnymi zachowaniami, umiejętnościom radzenia sobie w takich sytuacjach oraz z zarządzaniem konfliktem. Mając odpowiednie umiejętności, przestaniesz konfliktu się bać…
Program szkolenia
I dzień
- Ćwiczenie integracyjne grupy
- Określenie indywidualnych celów szkolenia. Natychmiastowe przeformułowanie programu szkolenia w taki sposób, aby każdy z Uczestników osiągnął swój cel
- Podział uczestników na zespoły problemowe
- Zadanie zespołowe główne. Referowanie, dyskusja panelowa
- WPŁYW – indywidualne określenie, na kogo i kiedy mamy wpływ. Zdecydowanie, w jaki sposób wywiera się wpływ na innych
1. Mój sklep z emocjami
- Popyt, podaż, waluta
- „Sklep menedżerski”
2. Konflikt? A co to?
- Postrzeganie konfliktu a definicja
- Konflikt a współpraca
- Góra lodowa konfliktu
- Człowiek A atakuje człowieka B…
3. Istota
- Podmiot i przedmiot konfliktu
- Dynamika
- Detektory konfliktu
- Fazy konfliktu
4. Skąd nadchodzą burze?
- Źródła konfliktów w firmie
- Obszary konfliktogenne /m.in. porozumiewanie się, różnice kulturowe, potrzeby, postrzeganie problemów, płeć, osobowość/
- Typy i cechy osobowości
- Typy trudnych ludzi
- Władza: rodzaje, przyczyny konfliktów wynikające z władzy
- Najczęściej powtarzające się konflikty w zespołach
- Konfliktowy menedżer, konfliktowy pracownik…
- Istota mobbingu
5. Komunikacja w konflikcie
- Analiza transakcyjna
- Style komunikacji
- Asertywne zachowanie menedżera
- Bariery komunikacyjne
- Stroki: głaski i uderzenia
- Komunikacja niewerbalna: źródła konfliktów
- Przekazywanie trudnych informacji
- Wzór informacji zwrotnej
- Wzór pełnej informacji
- Wzór informacji coachingowej
- Stosowanie parafrazy w sytuacji prostej i w konfliktowej
- Jak przyznawać rację komuś, kto tej racji nie ma
- Narzędzia i techniki rozwiązywania prostych sytuacji konfliktowych
- Gry, jakie prowadzą ludzie
Zadanie do wykonania w ramach nauki własnej do II sesji.
II dzień
- Ćwiczenie integracyjne grupy
1. Nie negocjuj. Wymuszaj!
- Stanowiska i interesy stron
- Wygrany – Wygrany
- Obszary negocjacyjne
- Prawa perswazji i techniki negocjacji
- Obrona przed manipulacja
2. Jak majstrować przy konfliktach?
- Analiza autentycznych sytuacji konfliktowych
- Techniki i metody radzenia sobie z konfliktem
3. Style majstrowania i narzędzia
- Autodiagnoza własnych stylów rozwiązywania konfliktów
- Analiza typowych sytuacji konfliktowych w odniesieniu do stylów ich rozwiązywania
- Okno Johari
- Umiejętności szczegółowe, związane z zarządzaniem konfliktem
- Czy wywoływanie konfliktów to umiejętność? Pojęcie „zarządzania poprzez konflikt”
4. Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych
- Elementy twórczego rozwiązywania problemów
- Zespołowe podejmowanie decyzji
- Ćwiczenia radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych
5. Podsumowanie warsztatów szkoleniowych. Opracowanie własnej mapy drogowej.
Metody szkoleniowe
Podstawową metodą szkolenia jest coaching prowokatywny:
* uczestnicy uczą się śmiać ze swoich problemów
* samodzielnie znajdują rozwiązania
* są bardziej asertywni i realistyczni
* pracują nad zmianą
To bardzo skuteczna metoda pracy z ludźmi, oparta na humorze, prowokacji (wyzwania) oraz serdeczności i akceptacji.
Pozostałe metody:
- Coachingowe tabele umiejętności dla zarządzania konfliktem
- Analizy przypadków
- Arkusze autooceny
- Testy wiedzy
- Gry symulacyjne
- Gry zespołowe
- Odgrywanie scenek
- Zadania praktyczne
- Ćwiczenia umiejętności praktycznego reagowania w sytuacji trudnych i konfliktowych zachowań innych ludzi
Adresaci
Warsztaty umiejętności z zarządzania konfliktem adresujemy do:
- szefów, kierowników, menedżerów
- właścicieli firm
- przedsiębiorców
- handlowców
- agentów sprzedaży
- oraz do tych Osób, które przynajmniej raz na jakiś czas mają do czynienia z innymi ludźmi…
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie