Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

Komunikowanie w pracy menagera. Warsztat skutecznych technik i metod porozumiewania się

Celem warsztatów jest doskonalenie umiejętności uczestników w zakresie wiarygodnego komunikowania się, skutecznego przekazywania informacji, argumentowania, przekonywania oraz negocjowania. Słuchacze będą również mieli możliwość rozpoznania własnej postawy w komunikacji interpersonalnej, barier utrudniających komunikowanie oraz popełnianych własnych błędów w procesie negocjacji. Co więcej, podczas ćwiczeń i symulacji członek warsztatu będzie mógł poznać swoje zalety i wady, jak również własną umiejętność słuchania, odbierania sygnałów oraz interpretacji wysyłanych do niego przekazów. Po zakończeniu szkolenia uczestnik: zna „złote” reguły i niepisane prawa skutecznego porozumiewania się wie jak doprowadzić zwaśnione strony do stołu rozmów zna i stosuje różne strategie i taktyki perswazji potrafi komunikować swoje plany, zamiary, poglądy praktycznie wykorzystuje nabyte  umiejętności w pracy menedżera rozumie proces komunikowania i potrafi wykorzystywać techniki komunikowania i taktyki negocjacyjne w praktyce

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Celem warsztatów jest doskonalenie umiejętności uczestników w zakresie wiarygodnego komunikowania się, skutecznego przekazywania informacji, argumentowania, przekonywania oraz negocjowania.

Słuchacze będą również mieli możliwość rozpoznania własnej postawy w komunikacji interpersonalnej, barier utrudniających komunikowanie oraz popełnianych własnych błędów w procesie negocjacji. Co więcej, podczas ćwiczeń i symulacji członek warsztatu będzie mógł poznać swoje zalety i wady, jak również własną umiejętność słuchania, odbierania sygnałów oraz interpretacji wysyłanych do niego przekazów.

Po zakończeniu szkolenia uczestnik:

  • zna „złote” reguły i niepisane prawa skutecznego porozumiewania się
  • wie jak doprowadzić zwaśnione strony do stołu rozmów
  • zna i stosuje różne strategie i taktyki perswazji
  • potrafi komunikować swoje plany, zamiary, poglądy
  • praktycznie wykorzystuje nabyte  umiejętności w pracy menedżera
  • rozumie proces komunikowania i potrafi wykorzystywać techniki komunikowania i taktyki negocjacyjne w praktyce

Program szkolenia

1. Proces komunikowania między ludźmi

  • Czynniki determinujące komunikowanie
  • Budowanie wiarygodności w relacjach interpersonalnych
  • Style i reguły porozumiewania się
    • cztery podstawowe style komunikowania: dyrektywne, analityczne, afektywne i uważające
    • wady i zalety poszczególnych stylów
    • praktyka stosowania stylów komunikowania: kiedy, gdzie i w stosunku do kogo stosować poszczególne style
  • style zarządzania a style komunikowania

2. Niewerbalne środki porozumiewania się

  • Postawa, odległość w przestrzeni
  • Głos i jego skuteczne wykorzystanie
  • Mimika twarzy
  • Kontakt wzrokowy
  • Ubiór i jego funkcje w komunikowaniu
  • Interpretacja komunikatów niewerbalnych
  • Wpływ mowy ciała na porozumienie między ludźmi

3. Werbalne środki porozumiewania się

  • Reaktywne a proaktywne porozumiewanie się
  • Magia i siła słów (słowa parzące i słowa magiczne)
  • Jak sprawić, aby klienci słuchali, co się do nich mówi?
  • Retoryka – sztuka prawidłowego korzystania ze słów
  • Asertywność – czy to się opłaca?

4. Etyczne techniki wywierania wpływu – przekonywanie zespołu

  • Psychologiczne prawidłowości w procesie perswazji
  • Jak przekonywać do własnego stanowiska nie naruszając godności oponenta? – skuteczne i etyczne techniki
  • Czym różni się manipulacja od wywierania wpływu

5. Strategie i techniki negocjacyjne

  • Rola i znaczenie czasu w negocjacjach (wykorzystywanie czasu w procesie wywierania wpływu)
  • Strategia współpracy (ustalanie granic, wciąganie do gry, zmiana stanowisk, pełne otwarcie, dzielenie tortu, niska piłka, krok po kroku)
  • Umiejętność słuchania (czytanie „między wierszami”)
  • Umiejętność zadawania pytań (strategia zadawania pytań, rodzaje pytań i ich wykorzystanie w konkretnych sytuacjach negocjacyjnych)
  • Umiejętność parafrazowania wypowiedzi negocjatorów
  • Techniki wywierania wpływu (reguły etycznego przekonywania do własnego stanowiska takie jak: reguła społecznego dowodu słuszności, wzajemności, autorytetu, niedostępności, sympatii, zaangażowania i konsekwencji, wykorzystanie efektu pierwszeństwa i świeżości, receptywne i ekspresyjne wywieranie wpływu)
  • Strategia doprowadzenia do impasu (odmowa kontynuacji, kłódka, bierz lub spadaj, eskalacja żądań, spacer nie w porę, zmiana założeń)
  • Strategie przełamywania impasu (obiektywne kryteria, tymczasowość, twórcze ujęcia, otwarte wyznania, podsumowania)

 6. Praktyka komunikowania się w pracy menedżera, lidera zespołu, szefa projektu

  • Komunikowanie się podczas zebrań i spotkań
  • Komunikowanie decyzji menedżerskich
  • Komunikowanie się w sytuacjach kryzysowych
  • Komunikowanie się w konfliktach pracowników
  • Komunikowanie podczas rozmów oceniających
  • Komunikowanie podczas pracy zespołowej
  • Informacja zwrotna – fundament pracy menedżera
  • Jak delegować by jednocześnie motywować?
  • Różnica pomiędzy słyszeniem a słuchanie, co mówię, a co słyszą odbiorcy?

7. Skutki niewłaściwego komunikowania w pracy menedżera

  • Mobbing – co to jest i jak temu przeciwdziałać?
  • Dyskryminacja – jak słownie dyskryminujemy innych?
  • „Mowa nienawiści” – jak tego unikać?
  • Świadomość słów i innych znaków w procesie komunikowania – jak rozwijać umiejętność komunikowania bez naruszania zasad etycznych i prawnych?

Metody szkoleniowe

  • Mini wykłady – wprowadzenie do tematu, lub podsumowanie zagadnienia
  • Analiza przypadków ilustrujących poszczególne zagadnienia – dyskusja grupowa na nimi
  • Warsztaty umiejętności – opracowywanie przykładowych rozwiązań dla potrzeb konkretnego przypadku
  • Odgrywanie ról przez uczestników w przygotowanych symulacjach, analiza zaproponowanych rozwiązań

Podczas zajęć prowadzący odwołuje się do metody ABL  

ACTIVITY  BASED  LEARNING

– uczenie w  oparciu  o  aktywność, metody  powszechnie  uznawanej  za najbardziej  odpowiednią  dla  szkoleń w zakresie biznesu i umiejętności praktycznych.

Nowoczesne techniki metody mają na celu wspomóc : „zakotwiczenie się” nowo poznanych umiejętności i kompetencji, przekształcając je w nawyki.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie