Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

OD KONFLIKTU DO WSPÓŁPRACY. PRAKTYCZNE WARSZTATY KONSTRUKTYWNEGO ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW (3 dni)

Każdy menedżer wie, że konflikty zdarzają się nieuchronnie, nawet wśród najbardziej zintegrowanych zespołów. Pytanie brzmi więc nie: „jak całkowicie uniknąć konfliktów”, bo to na dłuższą metę, jest praktycznie niemożliwe, ale „w jaki sposób skutecznie, szybko i w dobrym stylu je rozwiązywać”. To czy konflikt będzie miał konstruktywny wpływ na zarządzaną organizację czy zespół ludzi zależy głównie od umiejętności lidera i przywódcy. Złe zarządzanie konfliktem doprowadza do powstania zaburzonych postaw, napięcia i walk – otwartych i tych ukrytych objawiających się sabotażem, bojkotem, szykanami.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Celem szkolenia jest uświadomienie uczestnikom wiedzy dotyczącej przyczyn konfliktów oraz pokazanie korzyści z umiejętności zapobiegania konfliktom.
Uczestnicy mają szansę zrozumieć procesy zachodzące na różnych etapach rozwoju zespołu i poznać metody efektywnego, konstruktywnego wpływania na czynnik ludzki. Nabędą umiejętności formułowania problemu (sytuacji problematycznej) w sposób operacyjny.

Program szkolenia

1. Elementy komunikacji interpersonalnej, specyfika komunikacji

Ćwiczenia praktyczne pozwalające nabyć i utrwalić sposoby na poprawne komunikowanie się. W tym module uczestnicy poznają i udoskonalą techniki dobrej rozmowy. Nacisk położony jest tu na strategie, które często okazują się oczywiste jednak jakże często umykają nam w trakcie próby wypracowania porozumienia.

  • Warunki efektywnej i dobrej rozmowy
  • Precyzyjny i trafny przekaz, a zniekształcenia komunikatów i uruchomiony zasób procentuje i daje efekty w życiu zawodowym. Im więcej możliwości tym bardziej satysfakcjonujące rozwiązania danej sytuacji.
  • Znaczenie emocji w trakcie rozmowy, czyli jak wyjść zadowolonym z trudnej rozmowy
  • Dobry nadawca i odbiorca komunikatu; Test na styl komunikacji;
  • Autorytet – jak wpływa na znaczenie i skuteczność przekazu
  • Elementy analizy transakcyjnej pomagające w konfliktowej sytuacji; Test na Stan Ego.
  • Asertywność społeczna w organizacji; Mapa asertywności

2. Umiejętności interpersonalne niezbędne w pracy zawodowej menadżera

  • Utworzenie listy właściwości ważnych w kontaktach ludzkich
  • Efektywne zachowania interpersonalne – cele i strategie
  • Natura i dynamika konfliktów międzyludzkich

3. Symptomy zbliżającego się konfliktu – coś „wisi” w powietrzu, jak to rozegrać? Teraz, czy potem? Razem, czy osobno?

  • Uwrażliwienie na sygnały konfliktogenne – zebranie symptomów
  • Poprawna werbalizacja trudności- jak mówić o faktach bez nietrafnej interpretacji
  • Gotowość do szukania rozwiązań- strategie i techniki
  • Omówienie i przedstawienie możliwych przyczyn konfliktów
  • Rozpoznanie rodzaju i znaczenia konfliktu w pracy
  • Czym jest agresja? – uświadomienie istotnych czynników i metod radzenia sobie z agresją
  • Indywidualne przekonania na temat konfliktu
  • Test na styl rozwiązywania konfliktów

4. Co lepsze L – 4, czy mediacja?
Mediacja to jeden ze sposobów na osiągnięcia porozumienia w którym niezależna osoba często pomaga.
Mediacje kierują się swoimi cechami i zasadami.

  • Mediator jako strażnik dobrej rozmowy
  • Rola mediatora w konflikcie
  • Istota i cel mediacji; kiedy tak, a kiedy nie?
  • Praktyczna próba mediacji- zadanie z udziałem mediatora

5. Zwiększenie samoświadomości poszerzy wachlarz możliwych rozwiązań. Warto pamiętać, że zawsze jest wyjście!

Mamy ogromne możliwości i duży potencjał. Ważne jest, żeby go uruchomić i wzmacniać. Tak

  • Kreatywność w podejściu do trudnej sytuacji -jak stworzyć więcej i lepiej gdy emocje „biorą górę”
  • Indywidualny SWOT- jak nie zawężać własnych możliwości
  • Określenie WSN- czyli wyliczenie Własnej Siły Negocjacyjnej

6. One i Oni w konflikcie – różnice płci są istotne !!!

Ten fragment zajęć pozwoli uświadomić sobie, że różnice płci wpływają na różnice w

rozmowie. Uczestnicy poznają typowe zasady i charakterystyki dobrego porozumiewania się oby płci na gruncie zawodowym.

  • Specyfika rozmowy kobiet i mężczyzn- przedstawienie wyznaczników i różnic
  • Kobiety i mężczyźni w konflikcie- uwrażliwienie na styl rozmowy, emocje i odmienne podejście do trudnych zadań

7. Współpraca w zespole, jako motywator i czynnik efektywności pracy.

  • Efektywne porozumiewanie się, jako podstawowe narzędzie pracy zespoł
    owej – wg m.in: analizy transakcyjnej
  • Strategie analizowania osobowości członków zespołu
  • Proces grupowy, a efektywny zespół pracowników
  • Rozpoznawanie potrzeb członków zespołu jako wstęp do efektywnej motywacji – wykorzystanie kart pracy indywidualnej

Metody szkoleniowe

Metodologia szkolenia obejmuje interaktywny wykład, analizy przypadków, symulacje, ćwiczenia zespołowe i indywidualne, dyskusje moderowane, testy autodiagnozy.

Szkolenie ma formę warsztatów kształcących i doskonalących umiejętności i postawy.

Adresaci

Szkolenie kierowane jest dla:

  • Pracowników i zespołów o wysokim poziomie konfliktowości
  • Przełożonych, zarządzających zespołem
  • Pracowników różnych działów współpracujących ze sobą
  • Pracowników zespołów mediacyjnych, działów personalnych
  • Zespołów zróżnicowanych pod względem stażu pracy, wieku, kompetencji
  • Pracowników kontaktujących się z klientem
  • Osób nastawionych na rozwój własnych kompetencji i umiejętności

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie