Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

ASERTYWNOŚĆ W PRACY MENEDŻERA – skuteczne warsztaty

Co daje asertywność skutecznemu Menedżerowi? Umożliwia konsekwentnie realizować zadania Pomaga elastycznie reagować na procesy zmian Pomaga okreslać  priorytety i ustawiać zadania według hierarchii ważności Zwiększa swobodę komunikacji, zapobiegając niepotrzebnym konfliktom Pozwala wytyczać granice Jest bazą dla bezpośrednich i stanowczych zachowań Pomaga w wyrażaniu  wątpliwości, opinii i pomysłów, co wspomaga kreatywność Umożliwia negocjowanie: wygrany – wygrany Pomaga reagować pozytywnie w sytuacjach konfliktowych i trudnych Pozwala respektować prawa innych ludzi i realizować cele firmy Umożliwia autoekspresję i tworzenie zdrowych relacji z innymi Wzmacnia pewność siebie i  tworzy klimat zaufania Pomaga chronić się przed szkodliwym wpływem społecznym i manipulacją Pozwala efektywnie wykorzystać czas Określać swoje zasoby Kształtować własne cele Asertywność jest warunkiem sprawnego zarządzania sobą:)

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Co daje asertywność?

  • Zwiększa swobodę komunikacji, zapobiegając niepotrzebnym konfliktom
  • Jest warunkiem sprawnego zarządzania sobą
  • Pozwala wytyczać granice
  • Jest bazą dla bezpośrednich i stanowczych zachowań
  • Umożliwia negocjowanie: wygrany – wygrany
  • Pozwala respektować prawa innych ludzi i realizować cele firmy
  • Umożliwia autoekspresję i tworzenie zdrowych relacji z innymi
  • Wzmacnia pewność siebie i  tworzy klimat zaufania

Szkolenie „asertywność” pozwoli uczestnikom:

  • Określać swoje zasoby
  • Kształtować własne cele
  • Konsekwentnie realizować cele organizacji
  • Określać priorytety i ustawiać zadania według hierarchii ważności
  • Wyrażać swoje wątpliwości, opinie i pomysły, co wspomaga kreatywność
  • Reagować pozytywnie w sytuacjach konfliktowych i trudnych
  • Chronić się przed szkodliwym wpływem społecznym i manipulacją
  • Efektywnie wykorzystywać czas
  • Elastycznie reagować na procesy zmian

Program szkolenia

1. Wstęp – definicje asertywności

  • Składniki asertywnego zachowania
  • Podstawowe zasady asertywności
  • Porównanie zachowań asertywnych, podporządkowanych i agresywnych
  • Asertywność w konstruowaniu własnego Ja – budowanie autorytetu
  • Buforowanie informacji destrukcyjnych
  • Schemat asertywnego komunikatu
  • Działanie ucelowione jako pomoc w budowaniu postaw asertywnych

2. Asertywność w konstruowaniu własnego Ja

  • Proces budowania poczucia własnej wartości
  • Sposoby podnoszenia samooceny
  • Tożsamość własna i grupowa
  • Role życiowe i dopasowanie do roli
  • Analiza praw i obowiązków właściwych danej roli
  • Definiowanie potrzeb
  • Konstrukcja układu hierarchicznego potrzeb
  • Znaczenie realizacji potrzeb indywidualnych

3. Schemat wywoływania zachowań asertywnych

  • Asertywność jako opozycja do postaw agresywnych i podporządkowanych
  • Analiza własnych możliwości i ograniczeń – metoda SWOT
  • Działanie w sytuacji niedoborów ( brak narzędzi, brak umiejętności, brak czasu)
  • Mówienie o sobie – elementy autoprezentacji
  • Budowanie zaufania do siebie i innych
  • Racjonalizacja działań
  • Świadomy i nieuświadomiony poziom komunikacji
  • Efektywne słuchanie i efektywne przekazywanie komunikatów
  • Sukcesywna ewaluacja postaw asertywnych

4. Asertywność w realizowaniu celu

  • Definiowanie celu
  • Planowanie realizacji celu
  • Dobór osób współbudujących cel
  • Przeciwdziałanie barierom na drodze do osiągnięcia celu
  • Dokonywanie wyboru i podejmowanie decyzji
  • Przejęcie odpowiedzialności
  • Działanie celowe w miejsce eskalacji konfliktu

5. Asertywność w relacjach interpersonalnych

  • Relacje z innymi ludźmi
  • Czynniki budujące i destrukcyjne w relacjach międzyludzkich
  • Cechy relacji Ja – Inni
  • Ocena wartości kontaktu interpersonalnego
  • Krytyka konstruktywna, a krytykanctwo
  • Zachowanie społeczne wymagające postawy asertywnej
  • Trudny rozmówca, trudne sytuacje – jak sobie radzić?
  • Radzenie sobie z osobami agresywnymi i manipulującymi
  • Przeciwdziałanie „wampirom energetycznym”

6. Asertywność w sytuacjach konfliktowych

  • Istota konfliktu
  • Typologia trudnego partnera komunikacyjnego
  • Konflikt jako przeciwstawne poglądy – czyli droga do kreowania nowych rozwiązań
  • Rodzaje konfliktów – konflikty negocjowalne i nienegocjowalne
  • Konflikt strategiczny – znaczenie i techniki jego wywoływania
  • Techniki rozwiązywania konfliktów
  • Natura emocji i ich znaczenia w relacjach międzyludzkich
  • Mechanizmy chroniące przed oddziaływaniem emocjonalnym
  • Konstruowanie komunikatu w sytuacjach stresogennych i kryzysowych
  • Przeciwdziałanie wpływowi społecznemu i psychomanipulacji

Metody szkoleniowe

  • wprowadzenie – mini wykłady
  • ćwiczenia wzmacniające pewność siebie – m. in. określenie zasobów własnych
  • ćwiczenia praktyczne w zakresie rozwoju własnego
  • ćwiczenia grupowe
  • warsztaty sytuacyjne w parach
  • analiza autentycznych zdarzeń – studium przypadku
  • ćwiczenia symulujące sytuacje trudne i konfliktowe
  • ćwiczenia wspomagające radzenie sobie ze stresem
  • testy określające nawykowe sposoby reagowania

Szkolenie jest w 90% prowadzone metodą warsztatową.

Zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej Knowledge Pills.

Adresaci

  • Szefowie Zespołów, Firm
  • Kierownicy Działów
  • Menedżerowie Zespołów
  • Osoby Zarządzające Personelem, które odczuwają potrzebę wzbogacenia swojej wiedzy o sobie i swoich pracownikach, aby asertywnie i skuteczniej kierować zespołem w trudnych sytuacjach zawodowych i nieuniknionych procesach zmian.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie