- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
ZARZĄDZANIE POKOLENIAMI – Boomersi i Millenialsi, ODKRYJ I WYKORZYSTAJ ICH POTENCJAŁ!
Korzyści dla Ciebie i Organizacji: Zgłębienie specyfiki myślenia pracowników wszystkich pokoleń oraz ich systemu wartości Wzrost efektywności zarządzania zróżnicowanym pokoleniowo zespołem pracowniczym, ułatwienie relacji interpersonalnych, wyższa motywacja i podniesienie efektywności działania zespołu pracowniczego Doskonalenie umiejętności rozwiązywania trudnych, drażliwych kwestii – analiza przypadków Stworzenie portretu menadżera o doskonałej autoprezentacji, prowadzącego skuteczną rekrutację, wspierającego rozwój pracowników z różnych pokoleń oraz motywującego go do wydajnej pracy Poznanie specyfiki nowych pokoleń
Cele i korzyści
- Zgłębienie specyfiki myślenia pracowników wszystkich pokoleń oraz ich systemu wartości
- Wzrost efektywności zarządzania zróżnicowanym pokoleniowo zespołem pracowniczym, ułatwienie relacji interpersonalnych, wyższa motywacja i podniesienie efektywności działania zespołu pracowniczego
- Doskonalenie umiejętności rozwiązywania trudnych, drażliwych kwestii – analiza przypadków
- Stworzenie portretu menadżera o doskonałej autoprezentacji, prowadzącego skuteczną rekrutację, wspierającego rozwój pracowników z różnych pokoleń oraz motywującego go do wydajnej pracy
- Poznanie specyfiki nowych pokoleń
Zaprezentujemy także pomysły na utrzymanie pracowników w organizacji poprzez stosowanie nowych narzędzi motywacyjnych i informatycznych.
Według międzynarodowych szacunków już w 2025 roku przedstawiciele pokolenia Y zdominują rynek pracy i będą stanowić około 75% osób aktywnych zawodowo na świecie.
W tej grupie znajdą się również reprezentanci pokolenia Z, a ich odsetek wyniesie ok. 20%.
Warto już teraz zastanowić się kim są osoby należące do tych generacji i jakie są ich oczekiwania odnośnie życia zawodowego?
Jakie już napotykasz problemy w zespołach wynikające różnicy wieku?
Jakie są skutki subiektywnej oceny, etykietowania i próby „kształtowania innych” na swój obraz i podobieństwo?
Jak oddzielić stereotypy od faktów?
Jak zarządzać młodymi pokoleniami?
Jakie są korzyści a nawet „własny interes” we wspieraniu współpracy międzypokoleniowej?
Co w rzeczywistości firmy może stanąć na przeszkodzie a co mogę (JA) zrobić, żeby zminimalizować to zagrożenie?
Jak zostać autorytetem w oczach młodych ?
Jak znaleźć ujście emocjom związanym z pojawieniem się nowych pokoleń?
Jak oddzielić emocje od faktów?
Jak koncentrować się tylko na tych faktach, na które mamy wpływ?
Jak zacząć myśleć narzędziowo a nie emocjonalnie?
Jak radzić sobie z pracownikami młodymi, zdolnymi i mało lojalnymi wobec Organizacji?
OTWÓRZ SIĘ NA NOWĄ ERĘ PRACOWNIKÓW MILENIUM!
Bądź świadomy potencjału i zagrożeń!
Wykorzystaj unikalną wiedzę i rozwijaj swoją Organizację!
Program szkolenia
- Wpływ stereotypów na zarządzanie pokoleniami
Ćwiczenie wprowadzające w temat: Boomersi – Millenialsi: Różnie postrzegamy ten świat
Rysowanie typowego przedstawiciela „Nowe pokolenie” i „Stare pokolenie”. Zwrócenie uwagi na potrzebę umieszczenia szczegółów, na przykład, fryzury, nakrycia głowy, itp.
- Na ten sam na świat patrzy pokolenie B X Y Z: świat jest ten sam – obrazy różne. Każdy broni swojego obrazu i nie akceptuje innych. Oto skutki różnicy pokoleń.
- Jakie są różnice w postrzeganiu? Skąd zaczerpnęli swoje wizje i informacje? Na ile są one precyzyjne?
- Podsumowanie i ocena: dyskusja o stereotypach i o tym, jak wpływają one na poglądy i opinie ludzi. W jaki sposób stereotypy są przyswajane na podstawie obrazów, które pokazywane są w mediach, a także tych zaczerpniętych z własnego doświadczenia.
Zagadnienia merytoryczne:
- przełamywanie stereotypów na temat funkcjonowania i pracy różnych grup wiekowych
- czy uczestnicy ćwiczenia mają podobne wyobrażenie o tym, jak wygląda typowy przedstawiciel pokoleń?
- uświadomienie uczestnikom, że myśląc o „innych” pokoleniach kierujemy się głównie stereotypami i wynikających z nich emocjami
- wpływ stereotypów międzypokoleniowego postrzegania na zarządzanie
- wpływ stereotypów na budowanie relacji z pracownikami innych pokoleń
- na ile stereotypy nie pozwalają dostrzec potencjału tkwiącego w pracownikach nowych pokoleń
- wpływ stereotypów na hermetyczność starszych pokoleń
Ćwiczenie „Złudzenia”
Analiza rysunków, które ujawniają tendencje do postrzegania powierzchownego. Przy bliższej obserwacji, rysunki nabierają zupełnie innego znaczenia.
Zagadnienia merytoryczne:
- uświadomienie uczestnikom, że już samo spojrzenie z innej perspektywy daje dostęp do innych, nowych zasobów
- przesterowanie myślenia w trakcie szkolenia z emocjonalnego na rzeczowe
Ćwiczenie: różne perspektywy: intuicyjnie spojrzenie na „nowe pokolenia”
- JA – pozycja percepcyjna – to spojrzenie z punktu widzenia „Ja”. Czyli Twoja własna, wygodna perspektywa. Z tego miejsca jesteś wstanie dostrzec to, co jest ważne dla Ciebie osobiście
- NOWE POKOLENIE – pozycja percepcyjna to punkt widzenia drugiej osoby. Polega to na „wcieleniu” się w skórę kogoś innego i spojrzenie na problem/ sytuację/ konflikt z jej perspektywy
- OBSERWATOR – pozycja percepcyjna to pozycja obserwatora. Chodzi o to by być kimś zupełnie niezależnym, kimś kto nie jest związany w żaden sposób z tą sytuacją. Oznacza to wyjście zarówno poza siebie jak i poza cudzy pogląd.
Zagadnienia merytoryczne:
- nauka twórczego spojrzenia na zjawisko różnic pokoleniowych
- uświadomienie nieodwracalności tego procesu
- uświadomienie, że jedyne co menedżer może zmienić w temacie różnic pokoleniowych, to zmiana swojego nastawienia
- uświadomienie sobie, że spojrzenie narzędziowe na różnic pokoleniowe pozwoli maksymalnie wykorzystać szanse z nich płynące i zabezpieczyć się przed zagrożeniami
- Wycieczka w prawdziwą perspektywę pokoleń Boomersów, X,Y,Z,
- krótki wykład wprowadzający zagadnienia grup demograficznych w oparciu o badania statystyczne
- ćwiczenie: „Nowi bez emocji”
- rozdanie grupom informacji o „nowych pokoleniach”
- każda grupa przygotowuje prezentacje profilu demograficznego bez emocji
- prezentacja – bez emocjonalnych opinii i komentarzy
Zagadnienia merytoryczne:
- kim są „Millenialsi”
- poznanie specyfiki grup pokoleniowych oparciu o badania
- poznanie rzeczywistej specyfiki pokoleń bez „łatek” uprzedzeń i emocji
- uczestnicy samodzielnie będą eksplorować specyfikę różnych pokoleń
- uświadomienie sobie nieodwracalności procesu zmian pokoleniowych
Ćwiczenia:
- wyzwania menedżera – czy transfer wiedzy jest możliwy?
- jak czerpać os siebie (synergia międzypokoleniowa)
Zagadnienia merytoryczne:
- wyzwania szefa i innych członków zespołu
- kto z kim chce współpracować i dlaczego?
- mocne strony i słabe „nowych pokoleń”
- analiza aktualnej struktury pokoleniowej w firmie – określenie jej mocnych i słabych stron
- uświadomienie Uczestnikom, co wynika z takiej struktury wiekowej
- określenie szans i wygenerowanie pomysłów, jak je wykorzystać
- określenie zagrożeń i wygenerowanie pomysłów, jak im zapobiegać
Ćwiczenie „rzeka”
- ćwiczenie pokazujące konieczność dostosowania sposobu komunikowania do indywidualnych potrzeb
- ćwiczenie ukazujące skutki „niedostosowania się” do zmieniających się potrzeb „nowych pokoleń
- ćwiczenie pokazujące skutki niedostrzegania problemu istnienia nowych pokoleń
- warsztat narzędziowy: Jak zostać w” porzo – szefem”, czyli idea intermentoringu w narzędziach
Zagadnienia merytoryczne:
- wydobywanie potencjału i siły z różnorodności zespołów wielopokoleniowych
- idea intermentoringu – omówienie i sprawdzenie, w jaki sposób może być wdrożona w zespołach Uczestników – zaplanowanie konkretnych kroków wdrożenia
- budowanie kultury zespołów uczących się – transfery umiejętności, kaskadowe przekazywanie wiedzy
- wzbudzanie proaktywnej postawy do dzielenia się wiedzą i wymiany doświadczeń w Organizacji
- konieczność zmiany w sposobie zarządzania w kontekście zmiany pokoleniowej
- jak budować autorytet u najmłodszych pokoleń? A jak u najstarszych?
- identyfikacja kluczowych czynników, dzięki którym możemy realnie zwiększyć
- autorytet
- Warsztaty narzędziowe Motywowania „nowych pokoleń”
- Motywowania „nowych pokoleń”
Zagadnienia merytoryczne:
- wypracowanie narzędzi motywowania różnych pokoleń
- przypomnienie piramidy Maslowa
- wypełnienie piramidy Maslowa narzędziami dostosowanymi do różnych pokoleń
- ulubione sposoby nauki nowych pokoleń
3.2 Jak się komunikować między pokoleniami
Zagadnienia merytoryczne:
- burza mózgów bez cenzury.
- jak? metody, narzędzia, sposoby, techniki, środki, pomysły, zalecenia itd…
- po burzy mózgów: wybór narzędzi komunikowania do „praktycznego i natychmiastowego zastosowani
- jak dokonywać transferu wiedzy międzypokoleniowej
- metody zlecania zadań przedstawicielom nowych pokoleń
- metody udzielania informacji zwrotne nowym pokoleniom
- metody rozmów korygujących wobec nowych pokoleń
- przykłady zastosowania
3.3 Warsztat narzędziowy „Fun :)” Klucz do nowych generacji: miejsce pracy = fun!
Zagadnienia merytoryczne:
- Jak? metody, narzędzia, sposoby, techniki, środki, pomysły, zalecenia itd…
- Po burzy mózgów: wybór pomysłów do „praktycznego i natychmiastowego zastosowania”
- Przykłady zastosowania
3.4 Warsztat narzędziowy „work life balans” Klucz do generacji YZ: work – life balance.
Zagadnienia merytoryczne:
- Jak? metody, narzędzia, sposoby, techniki, środki, pomysły, zalecenia itd…
- Po burzy mózgów: wybór pomysłów do „praktycznego i natychmiastowego zastosowania”
- Przykłady zastosowania
3.5 Warsztat narzędziowy „motywowanie nowych pokoleń” Klucz do nowych generacji: silne i częste bodźce.
Zagadnienia merytoryczne:
- Jak? metody, narzędzia, sposoby, techniki, środki, pomysły, zalecenia itd…
- Po burzy mózgów: wybór pomysłów do „praktycznego i natychmiastowego zastosowania”
- Przykłady zastosowania
3.6 Warsztat narzędziowy „współdecydowanie” Klucz do nowych generacji: możliwość współdecydowania
Zagadnienia merytoryczne:
- Jak? metody, narzędzia, sposoby, techniki, środki, pomysły, zalecenia itd…
- Po burzy mózgów: wybór pomysłów do „praktycznego i natychmiastowego zastosowania”
- Przykłady zastosowania
3.7 Warsztat narzędziowy: „jak sprostać?”
„ Eksperci stawiają u podstaw definicji nowych pokoleń słowo change – czyli zmiana, stan, który najbardziej lubią, gdyż ciągłe eksperymentowanie umożliwia im rozwój oraz dostarcza wielu wrażeń.”
Zagadnienia merytoryczne:
- Jak? metody, narzędzia, sposoby, techniki, środki, pomysły, zalecenia itd…
- Po burzy mózgów: wybór pomysłów do „praktycznego i natychmiastowego zastosowania”
- Przykłady zastosowania
3.8 Warsztat narzędziowy: „jak sprostać?”
„Wyrośli pod wpływem Harry’ego Pottera i talent shows oraz wszystkiego co jest „i” – iTunes, iPhones, iPods, iPads”
Zagadnienia merytoryczne:
- Jak? metody, narzędzia, sposoby, techniki, środki, pomysły, zalecenia itd…
- Po burzy mózgów: wybór pomysłów do „praktycznego i natychmiastowego zastosowania”
- Przykłady zastosowania
- ćwiczenie na zakończenie „Sprzedaj pokolenia”
- B/X/Y/Z: Zaprezentuj i Sprzedaj pokolenie jako najlepszy towar na rynku
- B/X/Y/Z Przygotuj obiekcje pod „ten towar”
- B/X/Y/Z Odpowiedz na te obiekcje
Zakres merytoryczny:
- zamknięcie szkolenia spojrzeniem na zagadnienie nowych pokoleń językiem korzyści
Metody szkoleniowe
-
ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość)
- mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza)
- ćwiczenie nowych technik przy zastosowaniu narzędzi projektowych (umiejętność)
Materiał teoretyczny ilustrowany jest wieloma przykładami z biznesu, filmami, studiami przypadków i bogatego doświadczenia biznesowego trenera. Uczestnicy ćwiczą i odnoszą poznane treści do własnej organizacji.
W TRAKCIE SZKOLEŃ UCZESTNICY:
- Dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne
- Ćwiczą pożądane zachowania
- Udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej
- Wypracowują zasady współpracy i komunikacji
- Otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionych sesji, poszerzające i pogłębiające omówione zagadnienia
Adresaci
Zapraszamy kadrę manedżerską, która na co dzień pracuje i styka się z problematyką zarządzania pracownikami.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie