Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • HR, kadry, sekretariat

Zarządzanie pokoleniami – Boomersi i Millenialsi. Odkryj i wykorzystaj ich potencjał!

Korzyści dla Ciebie i Organizacji: Zgłębienie specyfiki myślenia pracowników wszystkich pokoleń  oraz ich systemu wartości Wzrost efektywności zarządzania zróżnicowanym pokoleniowo zespołem pracowniczym, ułatwienie relacji interpersonalnych, wyższa motywacja i podniesienie efektywności działania zespołu pracowniczego Doskonalenie umiejętności rozwiązywania trudnych, drażliwych kwestii – analiza przypadków Stworzenie portretu menadżera o doskonałej autoprezentacji, prowadzącego skuteczną rekrutację, wspierającego rozwój pracowników z różnych pokoleń oraz motywującego go do wydajnej pracy Poznanie specyfiki nowych pokoleń

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Zgłębienie specyfiki myślenia pracowników wszystkich pokoleń  oraz ich systemu wartości
  • Wzrost efektywności zarządzania zróżnicowanym pokoleniowo zespołem pracowniczym, ułatwienie relacji interpersonalnych, wyższa motywacja i podniesienie efektywności działania zespołu pracowniczego
  • Doskonalenie umiejętności rozwiązywania trudnych, drażliwych kwestii – analiza przypadków
  • Stworzenie portretu menadżera o doskonałej autoprezentacji, prowadzącego skuteczną rekrutację, wspierającego rozwój pracowników z różnych pokoleń oraz motywującego go do wydajnej pracy
  • Poznanie specyfiki nowych pokoleń

Zaprezentujemy także pomysły na utrzymanie pracowników w organizacji poprzez stosowanie nowych narzędzi motywacyjnych i informatycznych.

Według międzynarodowych szacunków już w 2025 roku przedstawiciele pokolenia Y zdominują rynek pracy i będą stanowić około 75% osób aktywnych zawodowo na świecie.

W tej grupie znajdą się również reprezentanci pokolenia Z, a ich odsetek wyniesie ok. 20%.

Warto już teraz zastanowić się kim są osoby należące do tych generacji i jakie są ich oczekiwania odnośnie życia zawodowego?

Jakie już napotykasz  problemy w zespołach wynikające różnicy wieku?

Jakie są skutki subiektywnej oceny, etykietowania i próby „kształtowania innych” na swój obraz i podobieństwo?
Jak oddzielić stereotypy od faktów?

Jak zarządzać młodymi pokoleniami?

Jakie są  korzyści a nawet „własny interes” we wspieraniu współpracy międzypokoleniowej?

Co w rzeczywistości firmy może stanąć na przeszkodzie a co mogę (JA) zrobić, żeby zminimalizować to zagrożenie?

Jak zostać autorytetem w oczach młodych ?

Jak znaleźć ujście emocjom związanym z pojawieniem się nowych pokoleń?

Jak oddzielić emocje od faktów?

Jak koncentrować się tylko na tych faktach, na które mamy wpływ?

Jak zacząć myśleć narzędziowo a nie emocjonalnie?

Jak radzić sobie z pracownikami młodymi, zdolnymi i mało lojalnymi wobec Organizacji?

OTWÓRZ SIĘ NA NOWĄ ERĘ PRACOWNIKÓW MILENIUM!

Bądź świadomy potencjału i zagrożeń!
Wykorzystaj unikalną wiedzę i rozwijaj swoją Organizację!

Program szkolenia

  1. Wpływ stereotypów na zarządzanie pokoleniami

Ćwiczenie wprowadzające w temat: Boomersi –  Millenialsi: Różnie postrzegamy ten świat

Rysowanie typowego przedstawiciela „Nowe pokolenie” i „Stare pokolenie”. Zwrócenie uwagi na potrzebę umieszczenia szczegółów, na przykład, fryzury, nakrycia głowy, itp.

  • Na ten sam na świat patrzy pokolenie B X Y Z: świat jest ten sam – obrazy różne. Każdy broni swojego obrazu i nie akceptuje innych. Oto skutki różnicy pokoleń.
  • Jakie są różnice w postrzeganiu? Skąd zaczerpnęli swoje wizje i informacje? Na ile są one precyzyjne?
  • Podsumowanie i ocena: dyskusja o stereotypach i o tym, jak wpływają one na poglądy i opinie ludzi. W jaki sposób stereotypy są przyswajane na podstawie obrazów, które pokazywane są w mediach, a także tych zaczerpniętych z własnego doświadczenia.

Zagadnienia merytoryczne:

  • przełamywanie stereotypów na temat funkcjonowania i pracy różnych grup wiekowych
  • czy uczestnicy ćwiczenia mają podobne wyobrażenie o tym, jak wygląda typowy przedstawiciel pokoleń?
  • uświadomienie uczestnikom, że myśląc o „innych” pokoleniach kierujemy się głównie stereotypami i wynikających z nich emocjami
  • wpływ stereotypów międzypokoleniowego postrzegania na zarządzanie
  • wpływ stereotypów na budowanie relacji z pracownikami innych pokoleń
  • na ile stereotypy nie pozwalają dostrzec potencjału tkwiącego w pracownikach nowych pokoleń
  • wpływ stereotypów na hermetyczność starszych pokoleń

Ćwiczenie „Złudzenia”

Analiza rysunków, które ujawniają tendencje do postrzegania powierzchownego. Przy bliższej obserwacji, rysunki nabierają zupełnie innego znaczenia.

Zagadnienia merytoryczne:

  • uświadomienie uczestnikom, że już samo spojrzenie z innej perspektywy daje dostęp do innych, nowych zasobów
  • przesterowanie myślenia w trakcie szkolenia z emocjonalnego na rzeczowe

Ćwiczenie: różne perspektywy: intuicyjnie spojrzenie na „nowe pokolenia”

  • JA – pozycja percepcyjna –  to spojrzenie z punktu widzenia „Ja”. Czyli Twoja własna, wygodna perspektywa. Z tego miejsca jesteś wstanie dostrzec to, co jest ważne dla Ciebie osobiście
  • NOWE POKOLENIE – pozycja percepcyjna to punkt widzenia drugiej osoby. Polega to na „wcieleniu” się w skórę kogoś innego i spojrzenie na problem/ sytuację/ konflikt z jej perspektywy
  • OBSERWATOR – pozycja percepcyjna to pozycja obserwatora. Chodzi o to by być kimś zupełnie niezależnym, kimś kto nie jest związany w żaden sposób z tą sytuacją. Oznacza to wyjście zarówno poza siebie jak i poza cudzy pogląd.

Zagadnienia merytoryczne:

  • nauka twórczego spojrzenia na zjawisko różnic pokoleniowych
  • uświadomienie nieodwracalności tego procesu
  • uświadomienie, że jedyne co menedżer może zmienić w temacie różnic pokoleniowych, to zmiana swojego nastawienia
  • uświadomienie sobie, że spojrzenie narzędziowe na różnic pokoleniowe pozwoli maksymalnie wykorzystać szanse z nich płynące i zabezpieczyć się przed zagrożeniami
  1. Wycieczka w prawdziwą perspektywę pokoleń Boomersów, X,Y,Z,
  • krótki wykład wprowadzający zagadnienia grup demograficznych w oparciu o badania statystyczne
  • ćwiczenie: „Nowi bez emocji”
  • rozdanie grupom informacji o „nowych pokoleniach”
  • każda grupa przygotowuje prezentacje profilu demograficznego bez emocji
  • prezentacja – bez emocjonalnych opinii i komentarzy

Zagadnienia merytoryczne:

  • kim są „Millenialsi”
  • poznanie specyfiki grup pokoleniowych oparciu o badania
  • poznanie rzeczywistej specyfiki pokoleń bez „łatek” uprzedzeń i emocji
  • uczestnicy samodzielnie będą eksplorować specyfikę różnych pokoleń
  • uświadomienie sobie nieodwracalności procesu zmian pokoleniowych

 Ćwiczenia:

  •  wyzwania menedżera – czy transfer wiedzy jest możliwy?
  • jak czerpać os siebie (synergia międzypokoleniowa)

Zagadnienia merytoryczne:

  • wyzwania szefa i innych członków zespołu
  • kto z kim chce współpracować i dlaczego?
  • mocne strony i słabe „nowych pokoleń”
  • analiza aktualnej struktury pokoleniowej w firmie – określenie jej mocnych i słabych stron
  • uświadomienie Uczestnikom, co wynika z takiej struktury wiekowej
  • określenie szans i wygenerowanie pomysłów, jak je wykorzystać
  • określenie zagrożeń i wygenerowanie pomysłów, jak im zapobiegać

    Ćwiczenie „rzeka”

  • ćwiczenie pokazujące konieczność dostosowania sposobu komunikowania do indywidualnych potrzeb
  • ćwiczenie ukazujące skutki „niedostosowania się” do zmieniających się potrzeb „nowych pokoleń
  • ćwiczenie pokazujące skutki niedostrzegania problemu istnienia nowych pokoleń
  • warsztat narzędziowy: Jak zostać w” porzo – szefem”,  czyli idea intermentoringu w narzędziach

Zagadnienia merytoryczne:

  • wydobywanie potencjału i siły z różnorodności zespołów wielopokoleniowych
  • idea intermentoringu – omówienie i sprawdzenie, w jaki sposób może być wdrożona w zespołach Uczestników – zaplanowanie konkretnych kroków wdrożenia
  • budowanie kultury zespołów uczących się – transfery umiejętności, kaskadowe przekazywanie wiedzy
  • wzbudzanie proaktywnej postawy do dzielenia się wiedzą i wymiany doświadczeń w Organizacji
  • konieczność zmiany w sposobie zarządzania w kontekście zmiany pokoleniowej
  • jak budować autorytet u najmłodszych pokoleń? A jak u najstarszych?
  • identyfikacja kluczowych czynników, dzięki którym możemy realnie zwiększyć
  • autorytet
  1. Warsztaty narzędziowe Motywowania „nowych pokoleń”
  • Motywowania „nowych pokoleń”

Zagadnienia merytoryczne:

  • wypracowanie narzędzi motywowania różnych pokoleń
  • przypomnienie piramidy Maslowa
  • wypełnienie piramidy Maslowa narzędziami dostosowanymi do różnych pokoleń
  • ulubione sposoby nauki nowych pokoleń

3.2          Jak się komunikować między pokoleniami

Zagadnienia merytoryczne:

  • burza mózgów bez cenzury.
  • jak? metody, narzędzia, sposoby, techniki, środki, pomysły, zalecenia itd…
  • po burzy mózgów: wybór narzędzi komunikowania do „praktycznego i natychmiastowego zastosowani
  • jak dokonywać transferu wiedzy międzypokoleniowej
  • metody zlecania zadań przedstawicielom nowych pokoleń
  • metody udzielania informacji zwrotne nowym pokoleniom
  • metody rozmów korygujących wobec nowych pokoleń
  • przykłady zastosowania

3.3          Warsztat narzędziowy „Fun :)”  Klucz do nowych generacji: miejsce pracy = fun!

Zagadnienia merytoryczne:

  • Jak? metody, narzędzia, sposoby, techniki, środki, pomysły, zalecenia itd…
  • Po burzy mózgów: wybór pomysłów do „praktycznego i natychmiastowego zastosowania”
  • Przykłady zastosowania

3.4          Warsztat narzędziowy „work life balans” Klucz do generacji YZ: work – life balance.

Zagadnienia merytoryczne:

  • Jak? metody, narzędzia, sposoby, techniki, środki, pomysły, zalecenia itd…
  • Po burzy mózgów: wybór pomysłów do „praktycznego i natychmiastowego zastosowania”
  • Przykłady zastosowania

3.5       Warsztat narzędziowy „motywowanie nowych pokoleń” Klucz do nowych generacji: silne i częste bodźce.

Zagadnienia merytoryczne:

  • Jak? metody, narzędzia, sposoby, techniki, środki, pomysły, zalecenia itd…
  • Po burzy mózgów: wybór pomysłów do „praktycznego i natychmiastowego zastosowania”
  • Przykłady zastosowania

3.6       Warsztat narzędziowy „współdecydowanie” Klucz do nowych generacji: możliwość współdecydowania

Zagadnienia merytoryczne:

  • Jak? metody, narzędzia, sposoby, techniki, środki, pomysły, zalecenia itd…
  • Po burzy mózgów: wybór pomysłów do „praktycznego i natychmiastowego zastosowania”
  • Przykłady zastosowania

3.7 Warsztat narzędziowy: „jak sprostać?”

Eksperci stawiają u podstaw definicji nowych pokoleń słowo change – czyli zmiana, stan, który najbardziej lubią, gdyż ciągłe eksperymentowanie umożliwia im rozwój oraz dostarcza wielu wrażeń.”

Zagadnienia merytoryczne:

  • Jak? metody, narzędzia, sposoby, techniki, środki, pomysły, zalecenia itd…
  • Po burzy mózgów: wybór pomysłów do „praktycznego i natychmiastowego zastosowania”
  • Przykłady zastosowania

3.8 Warsztat narzędziowy: „jak sprostać?” 

„Wyrośli pod wpływem Harry’ego Pottera i talent shows oraz wszystkiego co jest „i” – iTunes, iPhones, iPods, iPads”

Zagadnienia merytoryczne:

  • Jak? metody, narzędzia, sposoby, techniki, środki, pomysły, zalecenia itd…
  • Po burzy mózgów: wybór pomysłów do „praktycznego i natychmiastowego zastosowania”
  • Przykłady zastosowania
  • ćwiczenie na zakończenie „Sprzedaj pokolenia”
  • B/X/Y/Z: Zaprezentuj i Sprzedaj pokolenie jako najlepszy towar na rynku
  • B/X/Y/Z Przygotuj obiekcje pod „ten towar”
  • B/X/Y/Z Odpowiedz na te obiekcje

Zakres merytoryczny:

  • zamknięcie szkolenia spojrzeniem na zagadnienie nowych pokoleń językiem korzyści
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach.
W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Dodatkowo praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki:
  • ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość)
  • mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza)
  • ćwiczenie nowych technik przy zastosowaniu narzędzi projektowych (umiejętność)

Materiał teoretyczny ilustrowany jest wieloma przykładami z biznesu, filmami, studiami przypadków i bogatego doświadczenia biznesowego trenera. Uczestnicy ćwiczą i odnoszą poznane treści do własnej organizacji.

W TRAKCIE SZKOLEŃ UCZESTNICY:

  • Dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne
  • Ćwiczą pożądane zachowania
  • Udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej
  • Wypracowują zasady współpracy i komunikacji
  • Otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionych sesji, poszerzające i pogłębiające omówione zagadnienia

Adresaci

Zapraszamy kadrę manedżerską, która na co dzień pracuje i styka się z problematyką zarządzania pracownikami.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Opinie uczestników szkoleń

    • Bardzo miła atmosfera, dobrzy instruktorzy, gorąco polecam szkolenia w tej firmie (Translated by Google) Very nice atmosphere, good instructors, I highly recommend training at this company
      Kris Tab
      2025-10-08 11:47:39 (opinia z Google)
    • Super kurs i prowadzenie (Translated by Google) Great course and guidance
      Artur Spiszak
      2025-10-08 10:35:36 (opinia z Google)
    • Miło było (Translated by Google) It was nice
      Grzegorz Szeliga
      2025-10-08 10:34:02 (opinia z Google)
    • Same pozytywy , super organizacja. (Translated by Google) Only positives, great organization.
      Dariusz Smolarek
      2025-10-04 08:05:54 (opinia z Google)
    • Super szkolenie i miła atmosfera,polecam każdemu 🙂 (Translated by Google) Great training and nice atmosphere, I recommend it to everyone 🙂
      Paweł Sykulski
      2025-10-04 08:04:03 (opinia z Google)
    • Miła atmosfera. Bardzo dobre szkolenie. Polecam. (Translated by Google) Nice atmosphere. Very good training. I recommend it.
      Martin Smolarek
      2025-10-04 08:02:00 (opinia z Google)
    • Bardzo miła atmosfera . Polecam serdecznie (Translated by Google) Very nice atmosphere. I highly recommend it.
      Jacek Jurczak
      2025-10-04 08:01:09 (opinia z Google)
    • Krzysztof Morcinek
      2025-09-30 12:34:24 (opinia z Google)
    • WSPANIALA FIRMA SZKOLENIOWA, PEŁNA REKOMWNDACJA (Translated by Google) GREAT TRAINING COMPANY, FULLY RECOMMENDED
      Malgorzata Strzemp
      2025-09-27 17:30:55 (opinia z Google)
    • Polecam szkolenia z prawa budowlanego 🏠 (Translated by Google) I recommend construction law training 🏠
      Jolanta Kułakowska
      2025-09-27 17:17:38 (opinia z Google)
    • Świetnie prowadzone szkolenie na podesty ruchome. Instruktor z ogromnym doświadczeniem opowiadał nam mnóstwo ciekawostek, które pomagały zapamiętać ogrom materiału.Przekazywal z pasją nie tylko teorię, ale i praktyczne porady jak zdać egzamin państwowy. Egzamin poszedł gładko. Dziękuję za świetną organizację.Do zobaczenia na kolejnych szkoleniach. Rekomenduję każdemu ⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) A well-run training course for mobile work platforms. The instructor, with extensive experience, shared a wealth of interesting facts that helped us memorize the vast amount of material. He passionately conveyed not only the theory but also practical advice on how to pass the state exam. The exam went smoothly. Thank you for the excellent organization. See you at the next training. I recommend it to everyone ⭐⭐⭐⭐⭐
      Andrzej Czerwiński
      2025-09-27 08:47:29 (opinia z Google)
    • Dobrze zorganizowany kurs na podesty ruchome, dużo materiałów do nauki, miła, przyjazna atmosfera. Cała grupa zdała egzamin państwowy. Polecam serdecznie 🥰 (Translated by Google) A well-organized course on mobile elevating work platforms, with plenty of learning materials and a pleasant, friendly atmosphere. The entire group passed the state exam. I highly recommend it 🥰
      grazyna czerwinska
      2025-09-27 08:42:15 (opinia z Google)
    • Serdecznie polecam profesjonalną firmą szkoleniową Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) I highly recommend the professional training company Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
      Janina Mrzygłód
      2025-09-25 17:22:13 (opinia z Google)
    • Solidna firma szkoleniowa, polecam, warto skorzystać 👍 (Translated by Google) A solid training company, I recommend it, it's worth using 👍
      Janusz Mrzygłód
      2025-09-25 17:17:53 (opinia z Google)
    • I'm Very happy, becouse i passed this exams. Thank you our Teacher's and my friends...
      Mehedi Md Nurul islam
      2025-09-09 09:30:30 (opinia z Google)
    • very good courses. all training is done with a description of all the nuances. the team is very positive with a good approach to training.
      Nil Poddo
      2025-09-09 09:22:19 (opinia z Google)
    • Good
      Sudesh Desai
      2025-09-09 09:08:33 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Thank you, everything is of good quality (Original) Дякую все якісно
      Александр Погребной
      2025-09-09 08:57:06 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Very pleasant atmosphere. They teach quickly and efficiently. I recommend! (Original) Очень приятная атмосфера. Быстро и качественно учат . Рекомендую!
      V G
      2025-09-09 08:47:29 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) It was good, all the theory was clear to me, thanks to the teachers (Original) Было хорошо,вся теория для меня была понятна,спасибо преподавателям
      Максим Карабаш
      2025-09-09 08:46:57 (opinia z Google)

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie