- Oferta
- Produkcja
WZMOCNIJ W SOBIE LIDERA. FIRST TIME MANAGER. Kieruj skutecznie. Motywuj z efektem. Dyscyplinuj kiedy trzeba. Cykl 5-dniowych warsztatów z zarządzania zespołem produkcyjnym: Brygadzista, Mistrz, Kierownik.
Wczoraj KOLEGA, dziś SZEF FIRST TIME MANAGER – cykl 5-ciu 1-dniowych warsztatów menedżerskich jest wyjątkowym projektem opracowanym na realnych przypadkach z wykorzystaniem praktycznej wiedzy biznesowej i doświadczeń zgromadzonych również przez samych uczestników. Przedstawiamy unikalny projekt obejmujący kompleksową wiedzę z zakresu doskonalenia kluczowych kompetencji menedżerskich, eliminujących zagrożenia wynikające z objęcia nowych ról i stanowisk. Celem jest ułatwiane procesu adaptacji do nowej roli zawodowej dla menedżerów o kilkuletnim stażu na stanowisku oraz dla osób przygotowywanych do objęcia roli menedżerskiej. KORZYŚCI: Dowiesz się jak korzystnie kształtować nowe relacje z zespołem Nauczysz się zasad jak i komu delegować zadania, jak określać priorytety, planować i organizować pracę zespołu Poznasz sposoby przekazywania informacji zwrotnej (feedback szkoleniowy, motywacyjny, rozwojowy) Nauczysz się jak ustalać zasady współpracy Poznasz zasady postępowania w trudnych sytuacjach Dowiesz się jak budować swój autorytet szefa i przywódcy Będziesz potrafił wykorzystać przekazane techniki i narzędzia w praktyce OGRANICZONA ilość zgłoszeń ze względu na intensywną warsztatową formułę zajęć.Wszystkie programy dostępne są równie w wersjach korporacyjnych (in-company) dostosowanych pod względem zawartości i czasu trwania do potrzeb konkretnego Klienta.
Cele i korzyści
Codziennie ktoś zostaje menedżerem.
Najczęściej AWANS jest NAGRODĄ za wypracowane osiągnięcia dla firmy.
Niestety, wiele z tych ambitnych osób, świeżo upieczonych menedżerów nie przetrwa próby ognia, a jeszcze więcej będzie funkcjonować znacznie poniżej możliwości i oczekiwań zarządzających firmą.
Celem 5-dniowego szkolenia narzędziowego jest:
UNIKNIĘCIE POPEŁNIENIA POWAŻNYCH BŁĘDÓW MENEDŻERSKICH I ZAGROŻEŃ wynikających ze zmiany roli, awansu, pełnienia roli menedżera, między innymi:
- konfliktów w relacjach interpersonalnych z podwładnymi a wcześniej współpracownikami z tego samego poziomu organizacji
- trudności w relacjach z osobami z równoległego i wyższego poziomu w strukturze wynikające ze zmiany oczekiwań, wymagań w zakresie myślenia strategicznego i świadomości biznesowej
- dużej szansy wypalenia zawodowego w związku próbami samodzielnej realizacji zadań zespołu
- braku kompetencji i umiejętności menedżerskich
Głównym celem szkolenia rozwojowego jest UŁATWIENIE PROCESU ADAPTACJI do NOWEJ ROLI ZAWODOWEJ, podniesienie kompetencji w zakresie efektywnego zarządzania zespołami poprzez:
- podnoszenie efektywności pracy w skutecznym zarządzaniu zespołem
- precyzyjne określenie celów rozwojowych
- umiejętne modelowanie relacji z otoczeniem (zrozumienie roli i znaczenia przełożonego)
- zwiększanie indywidualnej motywacji
- rozwój kompetencji, samoświadomości, pozwalający opierać codzienne działania na swoich mocnych stronach
- poznanie podstawowych zasad, technik i narzędzi zarządzania ludźmi opartych na najlepszych praktykach,
przećwiczenie konkretnych umiejętności w tym zakresie
- doskonalenie współpracy
- kształtowanie proaktywnej postawy wobec pracy
- budowanie poczucia przynależności do firmy i odpowiedzialności za efekty jej funkcjonowania
KORZYŚCI
- Dowiesz się jak korzystnie kształtować nowe relacje z zespołem
- Nauczysz się zasad jak i komu delegować zadania, jak określać priorytety, planować i organizować pracę zespołu
- Poznasz sposoby przekazywania informacji zwrotnej (feedback szkoleniowy, motywacyjny, rozwojowy)
- Nauczysz się jak ustalać zasady współpracy
- Poznasz zasady postępowania w trudnych sytuacjach
- Dowiesz się jak budować swój autorytet szefa i przywódcy
- Będziesz potrafił wykorzystać przekazane techniki i narzędzia w praktyce
Wczoraj KOLEGA, dziś SZEF
Prezentowany 5-dniowy cykl warsztatów szkoleniowych „FIRST TIME MANAGER ” pozwoli w krótkim okresie poszerzyć swoje doświadczenia w celowej komunikacji i umiejętności zarządcze.
Projekt rozwojowy składa się z pięciu szkoleń jednodniowych odbywających się w odstępach nie krótszych, niż 1 miesiąc, ponieważ uczestnicy muszą mieć czas na przećwiczenie technik poznanych na szkoleniu.
Taki odstęp pozwala im na swobodne sprawdzenie narzędzi w środowisku pracy i daje możliwość przedyskutowania ich na następnym szkoleniu z trenerem.
Celem warsztatów jest ułatwiane procesu adaptacji do nowej roli zawodowej dla menedżerów o krótkim stażu na stanowisku oraz dla osób przygotowywanych do objęcia roli menedżerskiej i przedsiębiorców.
Po każdym spotkaniu uczestnicy dostaną zadania, które pozwolą im utrwalić i przećwiczyć wiedzę pozyskaną podczas warsztatów, jak również wzmocnić proces zmiany. Ćwiczenia można konsultować z trenerem.
Każde szkolenie rozpoczynamy panelem dyskusyjnym:
– co zostało wdrożone po ostatnim spotkaniu?
– z jakimi problemami spotkali się uczestnicy?
– jak poradzili sobie z wyznaczonymi zadaniami?
Zamów już dzisiaj z gwarancją miejsca!
FIRST TIME MANAGER
Kieruj skutecznie. Motywuj z efektem. Dyscyplinuj kiedy trzeba.
Zamów 5-dniowy PAKIET
niezwykle praktycznych warsztatów
z ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM PRODUKCYJNYM: Brygadzista, Mistrz, Kierownik.
MODUŁ I – KOMUNIKACJA I WYWIERANIE WPŁYWU
31.01.2018r.
MODUŁ II – WZMOCNIENIE POSTAWY ASERTYWNEJ, TECHNIKI REDUKCJI STRESU
28.02.2018r.
MODUŁ III – POZAFINANSOWE METODY MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW
28.03.2018r.
MODUŁ IV – ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM
25.04.2018r.
MODUŁ V – ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE
23.05.2018r.
Program szkolenia
MODUŁ I – KOMUNIKACJA I WYWIERANIE WPŁYWU
1 dzień (8 godz. dydaktycznych)
1. Aksjomaty komunikacji
- Zasady procesu komunikacji
- Dobre i złe nawyki komunikacyjne
- Najczęściej popełniane błędy podczas komunikacji
2. Techniki wywierania wpływu
- Budowanie pozytywnego wizerunku – autokreacja
- Świadomy i nieświadomy poziom komunikacji
- Motywy postępowania, mechanizmy obronne, biologiczne podstawy psychologii konfliktu
- Budowanie skutecznej argumentacji motywującej partnerów/rozmówców do oczekiwanego działania
- Prawa i techniki perswazji
3. Prowadzenie rozmów korygujących/motywujących/oceniających
- Budowanie skutecznej argumentacji motywującej partnerów/rozmówców do oczekiwanego działania
- Techniki radzenia sobie z trudnymi społecznie zachowaniami partnerów
- Konstruktywna asertywna krytyka
Korzyści dla uczestników:
- Zwiększenie umiejętności skutecznego i bezkonfliktowego oddziaływania na współpracowników
- Doskonalenie komunikacji międzyludzkiej
- Budowanie pozytywnych relacji międzyludzkich
- Skuteczne argumentowanie
- Wywieranie wpływu na poziomie świadomym i nieświadomym
- Zapobieganie sytuacjom konfliktowym
- Nie uleganie manipulacyjnym postawom partnerów
- Utrzymanie postawy asertywnej w trudnych sytuacjach
MODUŁ II – WZMOCNIENIE POSTAWY ASERTYWNEJ, TECHNIKI REDUKCJI STRESU
1 dzień (8 godz. dydaktycznych)
1. Geneza konfliktu
- Źródła powstawania konfliktu
- Sposoby pokierowania konfliktem:
- pozytywne konsekwencje konfliktu
- negatywne konsekwencje konfliktu
- Metody rozwiązywania konfliktu:
- wymuszanie
- łagodzenie
- kompromis
- kooperacja
- walka
- Okno Johnari – analiza konfliktów interpersonalnych
2. Techniki redukcji stresu
- Definicja pojęcia „stres”
- Poziomy stresu
- Stres pozytywny i negatywny, źródła i przyczyny stresu
- Spirala stresu
- Bariery komunikacyjne jako jedne z głównych źródeł stresu
- Oznaki stresu w poszczególnych sferach – myślenia, zachowania, emocji i ciała – konsekwencje długotrwałego stresu
- Interakcyjny model stresu
- Zasoby odpornościowe i właściwości psychologiczne człowieka, pomocne w radzeniu sobie ze stresem
- Techniki i sposoby radzenia sobie ze stresem
3. Wzmocnienie postawy asertywnej
- Rozwijanie samokontroli
- Wzmacnianie umiejętności wyboru
- Praca z „hamulcami” asertywności
- Budowanie i wzmacnianie pozytywnego obrazu siebie
- Poszerzanie samowiedzy
- Życie w zgodzie ze swoimi wartościami
- Wytyczanie realistycznych celów dbanie o siebie, kontakt ze swoimi uczuciami
- Rozwijanie samokontroli wzmacnianie umiejętności wyboru
Korzyści dla uczestników:
- Zapoznanie się z przyczynami powstawania konfliktu
- Poszerzenie wiedzy i doskonalenie umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych
- Wzmocnienie poczucia własnej wartości
- Poznanie technik redukcji stresu
- Wzmocnienie postawy asertywnej
- Wczesna reakcja na zarzewie konfliktu w oparciu o dobre relacje pracownicze i koncentracje na zadaniach, a nie na ludziach
- Ukierunkowanie konfliktu do szukania nowych lepszych rozwiązań, np. nowego rozwiązania problemu lub znalezienie lepszych lub nowych sposobów oszczędności
- Asertywne zachowanie się w konkretnych interakcjach (roszczeniowo zorientowany kontrahent, pracownik)
- Wzmocnienie pozytywnego nastawienia do siebie
MODUŁ III – POZAFINANSOWE METODY MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW
1 dzień (8 godz. dydaktycznych)
1. Motywacja indywidualna i zespołowa
- Co nas motywuje
- Motywacja indywidualna vs. zespołowa
- Jak połączyć motywację pracownika, zespołu z celami firmy
2. Wprowadzanie pracowników w stan „przepływu” – pobudzanie motywacji
- Wprowadzenie do teorii „przepływu”
- Metody wykorzystania
- Wzbudzanie siły motywacyjnej
3. Wykorzystanie narzędzi dostępnych w pracy
- Co oferuje firma
- Jak wykorzystać to w pracy
4. Przełamywanie oporu przed zmianą
- Determinanty zmiany
- Przygotowanie się do nowego
- Przekonanie pracownika do zmiany
Na szkoleniu uczestnicy zdobędą umiejętności:
- Wspierania, motywowania i budowania zespołu
- Rozpoznawania rzeczywistych intencji i motywacji podwładnych oraz partnerów dyskusji i prowadzonych działań (bazowanie na faktach, nie własnych wyobrażeniach)
- Inspirowania pracowników do efektywnego działania
- Wprowadzanie zmian angażujących pracowników do działania
- Budowanie wspólnego systemu motywacyjnego wszystkich pracowników
MODUŁ IV – ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM
1 dzień (8 godz. dydaktycznych)
1. Rola menadżera
- Główne zadania w organizacji
- Oczekiwania pracowników
- Pozytywy, negatywy
2. Wyznaczanie celów i zadań
- Rola celów i zadań w pracy menadżera
- Przełamywanie oporu u pracownika przed zmianą
- Jednoczenie pracowników wokół wspólnego celu
3. Bieżąca ocena pracy pracowników
- Rola oceny w rozwoju i motywacji pracownika
- Co oceniać by motywować
- Przygotowanie kryteriów do oceny
4. Prowadzenie rozmów oceniających/motywujących/korygujących z pracownikami
- Przygotowanie się do rozmowy
- Wykorzystanie 5xW w rozwiązywaniu problemów oraz rozwoju pracownika
- Wywieranie pozytywnego wpływu na pracownika
Korzyści dla uczestników:
- Umiejętny wybór najskuteczniejszej formy zarządzania podległym personelem
- Analiza przyczyn powstawania konfliktów wewnątrz zespołowych i określenie metod zapobiegania im
- Doskonalenia postawy asertywnej
- Umiejętność skutecznej argumentacji i wywierania pozytywnego wpływu na drodze werbalnej i pozawerbalnej, co pozwala budować pozytywny wizerunek własny oraz reprezentowanej organizacji
- Zdolność lepszego dostrzegania potrzeb zespołu i skuteczniejszego reagowania na konflikt w zespole w oparciu o świadomą postawę asertywną w trudnych sytuacjach
- Umiejętność efektywnego delegowania uprawnień w oparciu o plan pracy
MODUŁ V – ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE
1 dzień (8 godz. dydaktycznych)
1. Czym jest zarządzanie sobą w czasie
- Główne przeszkody w zarządzaniu czasem
- Autoanaliza – moje nawyki a wykorzystanie czasu
- Pożeracze czasu
2. Metody i narzędzia organizacji pracy
- Organizacja dnia, tygodnia, miesiąca
- Priorytety – czym się kierować przy ich wyborze
- Właściwe wyznaczanie celów
- Reguły planowania
3. Delegowanie
- Zasady delegowania
- Przełamywanie oporu przed zmianą
- Motywowanie i ocena realizacji zadań
Korzyści dla uczestników:
- Umiejętność odróżniania tego co najważniejsze od tego co mniej ważne
- Poznanie najbardziej skutecznych technik pomocnych we właściwym zarządzaniu czasem
- Zdobycie umiejętności efektywnego planowania
- Poznanie głównych przeszkód w optymalnym wykorzystywaniu czasu
- Poznanie metod, które pozwolą odciążyć się, przekazując zadania innym
Metody szkoleniowe
PRAKTYCZNA FORMUŁA ZAJĘĆ
- Interaktywny wykład – przekazywanie teorii na podstawie analizy przypadków
- Symulacje
- Ćwiczenia indywidualne
- Ćwiczenia zespołowe
- Testy
- Sesje z kamerą
- Dyskusja i analiza problemu
- Wymiana doświadczeń
Adresaci
Szkolenie skierowane jest do:
- menedżerów o krótkim stażu na stanowisku kierowniczym
- menedżerów z awansu wewnętrznego
- specjalistów przygotowywanych do awansu na stanowisko menedżerskie
- brygadzistów, mistrzów i liderów
- szefów dążących do pogłębienia swoich kompetencji menedżerskich
W ciągu pierwszych 18 miesięcy aż 40% nowo mianowanych menedżerów traci swoje stanowisko. Takie są dane statystyczne. Nikt nie rodzi się menedżerem.
Pojawiają się problemy z motywowaniem zespołu, z przekazywaniem informacji, dyscyplinowaniem, budowaniem autorytetu lidera, przywódcy, brakiem szacunku u podwładnych, którzy im nie ufają i nie identyfikują się z ich decyzjami. Pokażemy i przećwiczymy jak to zmienić.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie