- Oferta
- Prawo celne
JAK ZAWIERAĆ UMOWY AGENCYJNE I DYSTRYBUCYJNE W OBROCIE MIĘDZYNARODOWYM?
Przekazanie uczestnikom wiedzy na temat możliwości wchodzenia na zagraniczne rynki za pomocą agenta lub dystrybutora lub działania na rynku krajowym w charakterze agenta lub dystrybutora Omówienie aktualnych przepisów (zwłaszcza tych o charakterze imperatywnym) obowiązujących w krajach UE i niektórych innych…
Cele i korzyści
- Przekazanie uczestnikom wiedzy na temat możliwości wchodzenia na zagraniczne rynki za pomocą agenta lub dystrybutora lub działania na rynku krajowym w charakterze agenta lub dystrybutora
- Omówienie aktualnych przepisów (zwłaszcza tych o charakterze imperatywnym) obowiązujących w krajach UE i niektórych innych państwach a odnoszących się do agentów i dystrybutorów
- Omówienie i analiza klauzul kontraktowych „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej agencji” oraz „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej umowy wyłącznej dystrybucji” (opracowanych przez zespół ekspertów Międzynarodowej Izby Handlowej), które stanowią zrównoważone a jednocześnie elastyczne wzorce i są znakomitym punktem wyjścia do formułowania różnorodnych, indywidualnych umów agencyjnych lub dystrybucyjnych
Na szkolenie zapraszamy pracowników negocjujących, zawierających i realizujących kontrakty handlu zagranicznego.
Program szkolenia
I. AGENT
1. Wprowadzenie
- Terminologia i definicje (agent, umowa agencyjna etc.)
- Przepisy UE dotyczące przedstawicielstwa handlowego (m.in. dotyczące świadczenia wyrównawczego za przysporzenie renomy)
- Państwa, które posiadają obligatoryjne przepisy dotyczące agentów
2. Analiza i omówienie klauzul umownych „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej agencji”
- Ogólny komentarz do „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej agencji”
- Strony umowy (Zleceniodawca i Agent)
- Obszar i Produkty
- Dobra wiara i uczciwe postępowanie
- Funkcje Agenta
- Przyjmowanie zamówień przez Zleceniodawcę
- Zobowiązanie do niekonkurowania
- Organizacja sprzedaży, reklama i targi, Internet
- Zakładane wielkości sprzedaży – Gwarantowany Minimalny Cel
- Subagenci
- Odpowiedzialność finansowa
- Znaki towarowe i symbole Zleceniodawcy
- Skargi od klientów
- Wyłączność
- Prowizja Agenta
- Sposób obliczania prowizji i jej płatność
- Czas trwania umowy
- Niezakończone transakcje
- Wcześniejsze rozwiązanie
- Świadczenie wyrównawcze za przysporzenie renomy
- Zwrot dokumentów i próbek
- Prawo właściwe
- Zakaz cesji
- Tekst oryginalny
- Załączniki (I-VII)
3. Podsumowanie i dyskusja
II. DYSTRYBUTOR
1. Wprowadzenie
- Terminologia i definicje (dystrybutor, umowa dystrybucyjna etc.)
- Przepisy antymonopolowe UE i niektórych innych państw, które mogą mieć wpływ na treść i zakres międzynarodowej umowy wyłącznej dystrybucji
- Państwa, które posiadają obligatoryjne przepisy dotyczące dystrybutorów
2. Analiza i omówienie klauzul umownych „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej umowy wyłącznej dystrybucji”
- Ogólny komentarz do „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej umowy wyłącznej dystrybucji”
- Strony umowy (Dostawca i Dystrybutor)
- Obszar i Produkty
- Dobra wiara i uczciwe postępowanie
- Funkcje Dystrybutora
- Zobowiązanie do niekonkurowania
- Organizacja sprzedaży, reklama i targi
- Warunki dostawy – ceny
- Zakładane wielkości sprzedaży – Gwarantowany Minimalny Cel
- Poddystrybutorzy lub agenci
- Ceny odsprzedaży
- Sprzedaże poza Obszar
- Znaki towarowe i symbole Zleceniodawcy
- Poufna informacja
- Zapas Produktów i części zamiennych – serwis posprzedażny
- Wyłączna dystrybucja
- Bezpośrednie sprzedaże
- Czas trwania umowy
- Niezakończone transakcje
- Wcześniejsze rozwiązanie
- Świadczenie wyrównawcze za przysporzenie renomy
- Zwrot dokumentów i Produktów na składzie
- Rozstrzyganie sporów
- Prawo właściwe
- Tekst oryginalny
- Załączniki (I-XI)
3. Podsumowanie i dyskusja
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie