Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • HR, kadry, sekretariat

ZARZĄDZANIE ZMIANAMI – warsztaty według najlepszych praktyk

Zapoznanie słuchaczy z wiedzą na temat zagadnienia kryzysu, jego cykliczności, źródeł, przebiegu i skutków. Kształcenie i rozwój praktycznych umiejętności rozpoznawania wydarzeń zapowiadających kryzysy pozwalających zapobiegać sytuacjom zagrażającym stabilności przedsiębiorstwa i jego reputacji.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Zapoznanie słuchaczy z wiedzą na temat zagadnienia kryzysu, jego cykliczności, źródeł, przebiegu i skutków
  • Kształcenie i rozwój praktycznych umiejętności rozpoznawania wydarzeń zapowiadających kryzysy pozwalających zapobiegać sytuacjom zagrażającym stabilności przedsiębiorstwa i jego reputacji

Korzyści ze szkolenia:

  • Poznanie reguł budowania scenariuszy przygotowujących pracowników i zarządzających na wypadek kryzysu
  • Poznanie zasad zarządzania stresem, w trudnych sytuacjach zawodowych
  • Kształcenie umiejętności radzenia sobie z plotkami w firmie, paniką wśród załogi
  • Poznanie zasad komunikacji w sytuacjach trudnych oraz reguł komunikowania się z mediami

Program szkolenia

1. Sytuacja kryzysowa

  • Czym jest kryzys dla organizacji?
  • Przyczyny i źródła kryzysów w firmie
  • Wpływ otoczenia zewnętrznego na kryzys w firmie
  • Potencjalne konsekwencje kryzysu organizacji
  • Zewnętrzne uwarunkowania dynamiki kryzysu w firmie
  • Wewnętrzne uwarunkowania dynamiki kryzysu w firmie

2. Przebieg sytuacji kryzysowej

  • Symptomy kryzysu
  • Fazy kryzysu
  • Zakończenie kryzysu
  • Strategie odbudowywania reputacji firmy
  • Sytuacja po zażegnaniu kryzysu – uczenie się, formułowanie wniosków na przyszłość

3. Jak się uchronić przed kryzysem?

  • Identyfikacja symptomów kryzysu – analiza potencjalnych źródeł
  • Obserwacja otoczenia organizacji
  • Monitoring zachowań pracowników w celu zapobiegania kryzysowi
  • Monitoring mediów – analiza treści przekazów medialnych

4. Plan postępowania w kryzysie

  • Budowanie zespołu kryzysowego
  • Strategie komunikacji kryzysowej
  • Scenariusze postępowania w sytuacjach kryzysowych
  • Informowanie o kryzysie
  • Proces zarządzania kryzysem

5. Style i reguły porozumiewania się

  • Wykorzystywanie stylów komunikowania (dyrektywny, analityczny, uważający, afektywny) w sytuacji kryzysowej
  • Wady i zalety poszczególnych stylów
  • Praktyka stosowania stylów komunikowania: kiedy, gdzie i w stosunku do kogo stosować poszczególne style komunikowania

6. Komunikacja z mediami w trakcie kryzysu organizacyjnego

  • Reguły komunikacji z dziennikarzami
  • Umiejętność reagowania na zarzuty dziennikarzy
  • Wykorzystywanie mediów w odbudowywaniu reputacji organizacji

7. Umiejętność asertywnego zachowania i panowania nad stresem w sytuacji kryzysowej

  • Znaczenie stresu w pracy zawodowej
  • Przyczyny stresu
  • Przezwyciężanie stresu w sytuacji kryzysowej
  • Techniki asertywnego zachowania metodą redukcji stresu
  • Praktyczne zasady organizowania pracy i czasu wolnego w sytuacji kryzysowej

8. Kryzys, czyli zmiany w firmie

  • Dlaczego firma musi się zmieniać?
  • Dlaczego ludzie obawiają się zmian?
  • Jak adaptować się do zachodzących zmian?
  • Jak kierować zmianami w firmie?
  • Jakie zmiany wprowadzać w firmie podczas kryzysu?

Metody szkoleniowe

W trakcie zajęć słuchacze wysłuchają krótkich wykładów omawiających studia przypadków oraz analizować będą symulacyjne sytuacje kryzysowe.

Podczas zajęć prowadzący odwołuje się do metody ABL  

ACTIVITY  BASED  LEARNING

– uczenie w  oparciu  o  aktywność, metody  powszechnie  uznawanej  za najbardziej  odpowiednią  dla  szkoleń w zakresie biznesu i umiejętności praktycznych.

Nowoczesne techniki metody mają na celu wspomóc : „zakotwiczenie się” nowo poznanych umiejętności i kompetencji, przekształcając je w nawyki.

Trening prowadzony w małych grupach.

Uczestnicy treningu biorą aktywny udział w odgrywaniu ról, symulacjach, grach, dzięki którym uczą się nowych umiejętności.

W trakcie treningu poszczególne gry lub symulacje rozmów dają uczestnikom możliwość analizy własnych zachowań i dyskusji nad nimi. Trener wspomaga  uczestników merytorycznym komentarzem i pomaga znaleźć optymalne rozwiązania.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie