- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI
Głównym celem szkolenia jest rozwój takich kompetencji, które ułatwią profesjonalne planowanie, realizowanie i ocenianie szkoleń. Podczas szkolenia uczestnicy: • poznają i przećwiczą techniki wspierające efektywne szkolenia, w szczególności związane z analizą potrzeb, doborem metodologii i oceną efektu szkolenia • opiszą…
Cele i korzyści
Głównym celem szkolenia jest rozwój takich kompetencji, które ułatwią profesjonalne planowanie, realizowanie i ocenianie szkoleń.
Podczas szkolenia uczestnicy:
• poznają i przećwiczą techniki wspierające efektywne szkolenia, w szczególności związane z analizą potrzeb, doborem metodologii i oceną efektu szkolenia
• opiszą procesy w firmie sprzyjające i utrudniające wprowadzenie polityki szkoleniowej opartej na osiąganiu rezultatów
• wypracują rozwiązania wspierające politykę szkoleń zorientowanych na rezultaty
Program szkolenia
1. Kontekst organizacyjny – funkcja działu HR (i działu szkoleń) w organizacji
2. Zarządzanie szkoleniami jako proces
– elementy procesu: harmonogram zadań, podział działań na strategiczne, kierownicze i wykonawcze
3. Podstawowe zasady funkcjonowania systemu szkoleń
4. Jakie formy edukacji możliwe są w Twojej firmie?
5. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
• zakres (organizacyjny, stanowiskowy i indywidualny)
• cele badania potrzeb szkoleniowych
• narzędzia badawcze
6. Proces projektowania systemu szkolenia
• formułowanie celów szkoleniowych
• definicja efektywnego szkolenia
• metody szkoleniowe – wybór optymalnych rozwiązań
• programy szkoleniowe
7. Organizacja szkoleń
• przygotowywanie oferty dla wykonawcy
• pozyskiwanie partnerów zewnętrznych
• źródła informacji o firmach szkoleniowych
• kryteria oceny firm szkoleniowych
• logistyka szkoleń
• kosztorys wydarzenia szkoleniowego
• planowanie budżetu szkoleniowego
• negocjacje kontraktów z wykonawcą
8. Projektowanie transferu szkoleń w miejsce pracy
• rola kierowników w procesie szkolenia
• plan rozwoju kompetencji
• metody wzmacniania transferu
9. Metody i narzędzia oceny efektywności szkoleń
• ewaluacja bezpośrednia i pogłębiona
• zakres oceny
• efekty kształcenia a strategie oceny
• szkolenia nowej generacji – uczenie wielopoziomowe
– projektowanie oceny
– wyznaczenie sposobów zbierania informacji
– przykłady arkuszy i kwestionariuszy oceniających
– analiza pola sił
Adresaci
Szkolenie adresowane jest do:
- Specjalistów i liderów Działów HR, szczególnie osób odpowiedzialnych za planowanie i organizowanie szkoleń
- Specjalistów i ekspertów wewnętrznych odpowiedzialnych za rozwój kadry
Na szkolenie zapraszamy osoby odpowiedzialne za różne aspekty polityki szkoleniowej w firmie.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie