- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
Zarządzanie pracownikami z Ukrainy – co musisz wiedzieć o procesach adaptacyjnych i akulturacyjnych, żeby osiągnąć cele biznesowe
Celem szkolenia prowadzonego przez trenera międzykulturowego, FRIS®, AFT Certified Leadership a zarazem Ukrainkę z 20-letnim procesem adaptacji w Polsce jest poprawa skuteczności w zarządzaniu pracownikami z Ukrainy poprzez poznanie kultury ukraińskiej i uwrażliwienie międzykulturowe. Uczestnik na szkoleniu: pozna różnice kulturowe Polski i krajów byłego ZSRR poprawi formę komunikacji z pracownikami z krajów byłego ZSRR będzie w stanie skuteczniej zarządzać wielokulturowym zespołem otrzyma pakiet wiedzy kulturowej potrzebnej do codziennej pracy uświadomi sobie znaczenie różnic kulturowych mających wpływ na efektywność pracy zostanie uwrażliwiony międzykulturowo na zachowania własne i innych dowie się, jak dostosować swój styl komunikacji do stylu osoby z innego obszaru kulturowego wypracuje własne metody budowania międzykulturowego środowiska pracy umożliwiającego zmniejszenie rotacji i wykorzystanie potencjału różnorodności
Cele i korzyści
Program szkolenia
DZIEŃ 1
- Kultura oraz czynniki kulturowe różnicujące zachowania i postawy
- Komunikacja – co warunkuje jej powodzenie lub niepowodzenie
- Tożsamość, stereotypy, uprzedzenia i dyskryminacji
- Newralgiczne punkty wprowadzania pracownika do polskiego zespołu
- Objawy, zachowania, potrzeby
- Strategiczne momenty wdrożenia pracownika do polskiego zespołu
- Fazy i krzywa szoku kulturowego
- Jak wspierać?
- Pojęcie kultury oraz ukazanie jej elementów i różnic kulturowych
- Ukryte szablony kulturowe
- Kulturowe przemieszczanie się i jego wpływ na sytuację życiową
- Składniki modelujące indywidualny profil jednostki
- Integracja, separacja, asymilacja, marginalizacja (dekulturacja)
- Przykłady prawdziwych historii opisujących poszczególne strategie
- Wybrane informacje dotyczące Ukrainy oraz ich wpływ na zarządzanie zespołem
- Omówienie różnic i podobieństw między polską a ukraińską kulturą pracy
- Istotne aspekty w zarządzaniu pracownikami z Ukrainy
- Praca na przykładach
- Etykieta krajów byłego ZSRR – różnice językowe zaburzające komunikację
- Podstawowe informacje o kraju
- Obyczaje
- Formy towarzyskie powitania
- Formy przedstawiania siebie i innych
- Nawiązywanie nowych kontaktów
- Tytułowanie
DZIEŃ 2
- Etapy rozwoju zespołu z uwzględnieniem aspektu międzykulturowego
- Rodzaj i sposoby komunikacji Polaków i osób zza wschodniej granicy
- Kody i wymiary kulturowe Polski, Ukrainy i innych krajów byłego ZSRR.
- Model Hofstede i Halla, Polska i Ukraina-różnice i podobieństwa
- Praca na przykładach
- Wpływ języka werbalnego na obszary biznesu międzynarodowego
- Style poznawcze wg modelu FRIS®
- Praca w zespole, przydzielanie zadań, komunikacja
- Style myślenia i działania – docenić różnorodność
- Podsumowanie szkolenia i praca na przykładach uczestników
- Skonsolidowanie wiedzy i teorii o międzykulturowości
- Wspólne opracowanie efektywnych sposobów zarządzania zróżnicowanym kulturowo zespołem
owych kontaktów
Metody szkoleniowe
- Intensywna sesja warsztatowa
- Ćwiczenia aktywizujące grupę i uczestników
- Praca indywidualna i w grupach
- Gry symulacyjne
- Storytelling i drama
- Dyskusja na forum
Adresaci
- Dla osób na stanowiskach brygadzistów, kierowników zmiany, kierowników magazynów
- Dla menedżerów i team leaderów zarządzających osobami narodowości ukraińskiej
- Dla kadry zarządzającej
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie