- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM, czyli systemy wspierające skuteczne kierowanie personelem
Zapoznanie z zasadami skutecznego zarządzania i motywowania pracowników Wykształcenie technik wywierania wpływu na zmianę postaw personelu Ocena indywidualnych umiejętności i kompetencji menedżerskich Szkolenie skierowane jest do menedżerów wszystkich szczebli.
Cele i korzyści
- Zapoznanie z zasadami skutecznego zarządzania i motywowania pracowników
- Wykształcenie technik wywierania wpływu na zmianę postaw personelu
- Ocena indywidualnych umiejętności i kompetencji menedżerskich
Szkolenie skierowane jest do menedżerów wszystkich szczebli.
Program szkolenia
1. Jak określić zapotrzebowanie na pracowników?
- polityka personalna a pożądane cele pracodawcy
- analiza pracy a planowanie zasobów ludzkich
- narzędzia rekrutacji i selekcji dla menedżerów – od rozmowy kwalifikacyjnej, przez testy i AC
- wybór kandydata a decyzja o warunkach zatrudnienia
- skuteczna adaptacja nowozatrudnionych pracowników
2. Jak wspierać efektywność i lojalność pracowników poprzez narzędzia motywacji?
- zasady i znaczenie motywacji
- modele oddziaływań motywacyjnych
- czynniki motywacji a czynniki demotywujące
- system wynagradzania jako motywator
- motywowanie w kulturze wysokiej tolerancji niepewności
- rola i zadania menedżera w procesie motywacji
3. Zarządzanie zespołem – jak z grupy zrobić zespół?
- badanie i analiza potencjału pracy
- budowanie zespołu
- przywództwo a delegowanie uprawnień
- moderowanie pracy grupy
- zapobieganie i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych
- eliminowanie zachowań generujących konflikty personalne
4. Jak ocenić efektywność i wydajność pracy?
- istota i korzyści oceniania pracowników
- zasady, kryteria i metody oceny pracy – kogo, co i jak oceniamy?
- ocenianie jako system – arkusze/formularze, skala i wyważanie ocen
- samoocena pracownika
- słabe i mocne strony oceniania – zagrożenia wynikające z błędów popełnianych podczas oceny
- kluczowy element systemu – rozmowa oceniająca
- komunikacja w procesie ocen pracowniczych
- analiza własnej postawy jako menedżera oceniającego
5. Czy warto inwestować w rozwój potencjału pracy?
- ustalanie celów rozwojowych na tle polityki personalnej firmy
- charakterystyka potencjału zasobów ludzkich pod kątem rozwoju ich umiejętności i kompetencji
- zarządzanie karierami pracowników
- ewaluacja szkoleń i rozwoju pracowników
6. Jak rozstać się z pracownikiem?
- zwalnianie pracowników jako sytuacja trudna
- etapy procesu zwalniania pracowników
- komunikacja w procesie zwolnień
- przeciwdziałanie negatywnym skutkom zwalniania pracowników
Metody i techniki szkolenia:
- prezentacja multimedialna wspomagająca omówienie tematyczne
- praca na testach, ćwiczeniach, wzorach procedur
- dyskusja moderowana, analizy przypadków, zadania grupowe, odpowiedzi na pytania
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie