- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
Cele i korzyści
Program szkolenia
Kompetentni i dobrze zmotywowani pracownicy stanowią fundament każdej organizacji sukcesu. Ich kreatywności, umiejętności pracy w stresie, szybkości dostosowywania się do zmian, wytrwałość w realizacji zadań oraz wiele innych cech stanowią fundament rozwoju wielu przedsiębiorstw.
Firma, która planuje swój rozwój powinna w strategii działania uwzględnić zapotrzebowanie na określonych specjalistów i menadżerów. Działania takie pozwalają przygotować wśród posiadanego personelu osoby, które w odpowiednim momencie zostaną wykorzystane do określonych działań. Obszary rozwoju to nie tylko awans pionowy lub poziomy, to również przygotowanie ludzi do pracy w nowych niestandardowych warunkach (np. zespoły zadaniowe, koła jakości).
Zatrudnianie nowych pracowników (wielokrotnie spoza branży lub do przyuczenia) niesie za sobą ryzyko nie trafienia w odpowiedniego kandydata. Za tym idzie strata pieniędzy a przede wszystkim czasu. Wyłanianie wśród swoich pracowników nowych specjalistów lub menadżerów niesie za sobą zmniejszenie ryzyka błędnego doboru a przede wszystkim podnosi motywację wśród pracowników oraz poprawia relacje przełożony – podwładny.
Początkiem całego procesu jest odpowiedź na pytanie: Kogo potrzebujemy i w jakim okresie czasu? Drugie pytanie: Kogo mamy? Na tej podstawie wyjdzie nam odpowiedź na trzecie pytanie: Co musimy teraz zrobić?
Spotkanie, na które chcemy Państwa zaprosić to warsztaty, podczas których prześledzimy i przećwiczymy całą metodologię rozwoju pracowniczego od momentu zbudowania zapotrzebowania na określonych specjalistów do momentu oceny ich rozwoju.
1. Planowanie potrzeb pracowniczych
- Definiowanie przyszłych potrzeb pracowniczych
- Badanie obecnego stanu pracowniczego
- Budowanie strategii personalnej
- Określanie wymaganych kwalifikacji na danym stanowisku pracy
2. Wyłanianie liderów
- Badanie kwalifikacji: osobowość , umiejętności, kondycja fizyczna; osobista analiza SWOT
- Metody weryfikacji kwalifikacji pracownika:
- okresowe rozmowy pracownicze
- obserwacja na miejscu pracy
- ankieta, kwestionariusz
- coaching
- development center
3. Kształtowanie liderów
- Określenie planu rozwojowego pracownika:
- określenie perspektywy czasowej,
- alternatywne warianty rozwoju osobistego
- dostosowanie do obecnej i przyszłej kultury organizacyjnej
- wybór narzędzi rozwoju
- Kształtowanie pracownika:
- tworzenie relacji i zasad
- planowanie i wyznaczanie celów
- wyznaczanie kamieni milowych, dawanie feedbacku, zarządzanie procesem feedbacku
- zarządzanie rozwojem i odpowiedzialność
- metody oceniania „osiągnięć” i „postępów”
- analiza procesu zmiany
4. Wspieranie lidera w procesie rozwoju
- Przeprowadzanie rozmów okresowych
- Budowanie motywacji do rozwoju
- Wspieranie pracownika
Korzyści dla uczestników szkolenia:
- Planowanie potrzeb pracowniczych na podstawie strategii działania firmy oraz zamierzeń własnych
- Określenie oczekiwanych kompetencji na danym stanowisku pracy
- Umiejętność oceny potencjału pracowniczego na podstawie rozmów okresowych
- Opracowanie ścieżki rozwoju pracowniczego w oparciu o szkolenia własne jak również zewnętrzne
- Rozwój kompetencji personelu w oparciu o zbudowaną ścieżkę rozwoju zawodowego
- Weryfikacja rozwoju pracowniczego
- Pobudzanie zapału w pracowniku do zmian i chęci samodoskonalenia w oparciu o przyjęty system wymagań
Szkolenie skierowane jest do:
Pracowników działów HR oraz kierowników średniego i niższego szczebla.
Metody szkoleniowe:
Praktyczna forma zajęć, przekazywanie teorii na podstawie analizy przypadków (casów), duża ilość ćwiczeń, wspólne rozwiązywanie problemów (również wynikających z państwa doświadczeń).
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie