- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
Trener wewnętrzny w firmie. Rozwój kompetencji, poprawa komunikacji i wymiany informacji, większa motywacja i efekty pracy.
Zapraszamy na warsztaty w trakcie, których uczestnicy poznają praktyczne metody i techniki przekazywania wiedzy kolegom i koleżankom w pracy. Nauczą się dobierać metody i techniki uczenia dorosłych dostosowane do potrzeb konkretnego zadania, potencjału zespołu oraz założonych celów firmy. Szkolenie adresowane jest do osób, które będą pełnić role trenerów wewnętrznych firmy wspierających nowych lub mniej doświadczonych kolegów i koleżanki.
Cele i korzyści
W trakcie szkolenia uczestnicy poznają praktyczne metody i techniki przekazywania wiedzy kolegom i koleżankom w pracy. Nauczą się dobierać metody i techniki uczenia dorosłych dostosowane do potrzeb konkretnego zadania, potencjału zespołu oraz założonych celów firmy.
Cele praktyczne szkolenia:
- Poznanie praktycznych technik przekazywania wiedzy mniej doświadczonym kolegom i koleżankom
- Poznanie praktycznych technik rozwoju umiejętności zawodowych mniej doświadczonych pracowników
- Rozwój umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w realizacji zadań
Program szkolenia
1. Uczenie dorosłych – zasady, metody i techniki
- Poziomy uczenia się ludzi dorosłych – wprowadzenie
- Cykl uczenia się i preferowany styl uczenia się – poznanie własnego stylu uczelnia się
- Interaktywność a skuteczność uczenia się dorosłych – budowanie relacji z osobą nabywającą nowe umiejętności i wiedzę
- Dlaczego osoba dorosła nie chce słuchać? Dlaczego osoba dorosła nie chce się uczyć nowych rzeczy? – przyczyny, możliwe rozwiązania
- Jak sprawić, aby kolega/koleżanka chciał skorzystać z mojej wiedzy i doświadczenia?
- Bariery w rozwoju nowych umiejętności osób dorosłych
2. Kwalifikacje i umiejętności osoby pełniącej funkcje trenera
- Wiedza trenera o konkretnym zadaniu i sposobach jego realizacji
- Zdolność zrozumienia innych i chęć pomagania innym
- Kreatywność w pracy trenera
- Zdolności analityczne – umiejętność interpretacji potrzeb szkoleniowych kolegów
- Entuzjazm i wysoki poziom motywacji trenera
3. Budowanie autorytetu trenera
- Wiarygodność trenera – jak nie wzbudzać wątpliwości
- Umiejętność autoprezentacji – jak prezentować swoją wiedzę i umiejętności mniej doświadczonym kolegom/koleżankom
- Komunikowanie fundamentem przekazywania wiedzy i dzielenia się doświadczeniem
- Stres w pracy trenera – przyczyny, skutki, jak sobie z nim radzić
4. Praca z zespołem a przekazywanie wiedzy i dzielenie się doświadczeniem
- Etapy procesu kształcenia: przekazywanie wiedzy, pokazy, ćwiczenia praktyczne, odgrywanie ról, utrwalanie umiejętności
- Nawiązywanie kontaktu z kolegami i koleżankami – wykorzystywanie mowy niewerbalnej
- Integrowanie grupy, panowanie nad dynamiką zespołu – wykorzystywanie mowy werbalnej
- Aktywizowanie, motywowanie, angażowanie kolegów/koleżanek w nabywanie nowych umiejętności
- Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych w grupie
- Konstruktywna ocena szkolonych kolegów/koleżanek
5. Coaching – metodą przekazywania wiedzy i wspierania rozwoju kolegów
- Coaching – współczesną metodą rozwoju pracowników
- Umiejętności społeczne wykorzystywane w coachingu
- Techniki coachingu:
- sprzężenie zwrotne (udzielane i przyjmowane informacji)
- myślenie systemowe
- efektywne stawianie pytań
- metoda GROW (WZRASTANIE)
- techniki motywacyjne
6. Praca z kolegami i koleżankami w celu rozwoju ich wiedzy i zawodowych umiejętności
- Budowanie atmosfery w zespole
- Aktywizowanie uczestników
- Udzielanie informacji zwrotnej – chwalić, czy krytykować?
- Trudne sytuacje szkoleniowe – cechy, metody radzenia sobie z nimi
- „Trudni” uczestnicy szkoleń – przyczyny, cechy, jak sobie z nimi radzić?
Metody szkoleniowe
- Mini wykłady – wprowadzenia
- Analiza przypadków – dyskusja grupowa
- Odgrywanie ról – praktyka uczenia kolegów
- Gry i zabawy aktywizujące uczestników szkolenia
- Test autodiagnozy
Adresaci
Szkolenie adresowane jest do osób, które będą pełnić role trenerów wewnętrznych firmy wspierających mniej doświadczonych kolegów i koleżanki.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie