- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
Przeciwdziałanie mobbingowi, molestowaniu, nierównym traktowaniu w zatrudnieniu oraz dyskryminacji w miejscu pracy
Szkolenie ma na celu omówienie kluczowych aspektów prawnych związanych z mobbingiem, molestowaniem, dyskryminacją i nierównym traktowaniem w pracy. W trakcie szkolenia uczestnicy zapoznają się z aktualnym stanem prawnym, interpretacją przepisów oraz praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prewencji i reagowania na tego typu zjawiska. Szkolenie adresowane jest do pracodawców, menedżerów oraz wszystkich osób zainteresowanych problematyką równego traktowania w miejscu pracy.
Cele i korzyści
Zapoznanie się z najnowszymi i najlepszymi rozwiązaniami oraz identyfikacja zagrożeń związanych z zapobieganiem, diagnozowaniem i rozwiązywaniem trudnych sytuacji w organizacji.
Wskazanie najnowszych uregulowań w temacie mobbingu, molestowania, dyskryminacji oraz nierównego traktowania w zatrudnieniu.
Szkolenie prowadzone jest w formie wykładu z przykładami praktycznymi dla osób zarządzających. Osoby kierujące otrzymają wskazówki jak diagnozować poszczególne zjawiska oraz jak znaleźć najlepsze rozwiązanie w przypadku pojawienia się niekorzystnych zjawisk. Na szkoleniu są przedstawiane praktyczne rozwiązania w zakresie stosowania najskuteczniejszych uregulowań i najlepszych praktyk wskazywanych przez byłego Inspektora Pracy.
Program szkolenia
- Jak się powinna zachowywać organizacja i Jej pracownicy aby przeciwdziałać nieprawidłowościom
- komunikacja
- określenie zasad i ich egzekwowanie
- wyciąganie konsekwencji wobec winnych
- Mobbing, dyskryminacja, konflikt, itd. czyli jak ma się zachować pracodawca
- przyjmowanie zgłoszeń
- ustalanie stanów faktycznych
- pierwsze decyzje po zgłoszeniu
- jak się powiedziało „a” to co dalej?
- co zrobić z osobami którym się tylko wydawało?
- jak chronić się przed fałszywymi oskarżeniami?
- Definicja dyskryminacji
- co to jest dyskryminacja bezpośrednia
- czym charakteryzuje się dyskryminacja pośrednia
- co oznacza mobbing dla organizacji
- jakie zmiany obowiązują od 07.09.2019 r. w zakresie mobbingu
- jaki jest wpływ dyskryminacji, nierównego traktowania na relacje ze związkami zawodowymi
- Pojęcie molestowania i jego zakres
- molestowanie i inne niewłaściwe zachowania się w relacjach z pracownikiem i pracodawcą
- molestowanie seksualne
- zapobieganie niewłaściwym relacjom – kodeksy etyki i inne regulaminy
- Przyczyny dyskryminacji
- zakres ustawowego katalogu przyczyn dyskryminacji
- przykładowe przyczyny spoza katalogu ustawowego
- nierówne warunki pracy i dyskryminacja w trakcie trwania stosunku pracy
- dyskryminacja w wynagradzaniu
- Nierówne traktowanie nie będące dyskryminacją
- „dyskryminacja” ustawowa (ustawowe uprzywilejowanie niektórych pracowników)
- inne względy różnicowania sytuacji pracowników nie będące dyskryminacją
- Typowe działania mobbingowe
- wybrane klasyfikacje działań mobbingowych
- rodzaje mobbingu
- manipulacje w mobbingu – zarys problemu
- środki ochrony pracownika: odszkodowanie, możliwość rozwiązania stosunku pracy z winy pracodawcy
- Odróżniania zwykłych konfliktów interpersonalnych od konfliktów o znamionach mobbingu
- konflikt a mobbing – główne różnice
- diagnoza sytuacji konfliktowych
- Osobowość mobbera, osobowość ofiary
- cechy charakterystyczne mobberów
- cechy charakterystyczne ofiar
- problem odróżniania prawdziwych od fałszywych ofiar mobbingu
- Metody radzenia sobie z mobbingiem w miejscu pracy
- wymiar indywidualny
- wymiar organizacyjny
- Procedury unikania dyskryminacji, molestowania, nierównego traktowania i mobbingu:
- postanowienia regulaminów pracy i płacy, regulaminów wynagradzania
- wewnętrzna polityka antymobbingowa
- monitorowanie panujących w firmie procedur i zwyczajów
- najlepsze praktyki w zakresie unikania dyskryminacji, molestowania, nierównego traktowania i mobbingu oraz wskazania jak na takie zjawiska znaleźć najskuteczniejsze rozwiązania z punku widzenia organizacji,
- Komisja wewnętrzna
- zakres prac dotyczących mobbingu
- analiza zgłoszeń dot. dyskryminacji
- rozwiązywanie konfliktów
- weryfikacja i ocena zachowań noszących znamiona molestowania.
Metody szkoleniowe
Wykład prowadzony na podstawie prezentacji z przykładami zastosowań praktycznych z możliwością zadawania pytań oraz rozwiązywania tematów i zagadnień przedstawianych przez uczestników szkolenia z ukierunkowaniem odpowiedzi na sytuację osób kierujących pracownikami.
Adresaci
Pracodawcy, szefowie firmy, osoby zarządzające, pracownicy działów kadr i płac.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie