Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • HR, kadry, sekretariat

SZKOLENIE DLA SEKRETAREK / ASYSTENTEK

Celem szkolenia jest nabycie przez pracowników sekretariatów, biur i kancelarii umiejętności niezbędnych do wykonywania pracy w strukturach organizacji urzędu, instytucji lub przedsiębiorstwa korporacyjnego oraz ich rozwój kompetencji organizacyjnych i komunikacyjnych.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Celem szkolenia jest nabycie przez pracowników sekretariatów, biur i kancelarii umiejętności niezbędnych do wykonywania pracy w strukturach organizacji urzędu, instytucji lub przedsiębiorstwa korporacyjnego oraz ich rozwój kompetencji organizacyjnych i komunikacyjnych

  • Program dostosowany do aktualnych wymagań pracodawców, zaprojektowany w oparciu o aktualne wytyczne rynku pracy
  • Program uwzględnia przygotowanie do zawodu i rozwijanie umiejętności miękkich, jak również takich, które znajdują zastosowanie środowisku pracy
  • Nasze szkolenie to gwarancja dla słuchaczy, że zdobędą umiejętności o jakich zaświadczają ich kwalifikacje
  • Zapewniamy najwyższą jakość szkolenia na wszystkich jego etapach – na etapie projektowania, nauczania, oceny i certyfikacji
  • Zapewniamy rozszerzenie dostępu do szkolenia poprzez zaoferowanie efektywnych i ujednoliconych usług poradnictwa zawodowego
  • Posiadamy szeroki wybór metod rozwijania własnych umiejętności i zapewniamy odpowiednie do tego warunki
  • Nasz program zapewnia wzmocnienie najważniejszych kompetencji zawodowych oraz gwarancję, że z chwilą ukończenia szkolenia, każdy uczestnik opanował zestaw umiejętności, które stanowią bazę w dzisiejszym rynku pracy
  • Nasi trenerzy reprezentują najwyższy poziom jakości, to właśnie ich wiedza
    i doświadczenie są decydującym czynnikiem, o tym w jakim stopniu uczestnicy szkolenia rozwiną swoje umiejętności
  • Odpowiedni poziom szkolenia stanowi podstawę do uzyskania założonych wyników, dlatego trenerzy odgrywają także ważną rolę w zachęcaniu uczestników szkolenia do dalszej pracy nad poszerzaniem własnych kompetencji

Kompetencje twarde – przepisy prawa:

  • Nabycie wiedzy w zakresie przetwarzania danych osobowych (RODO)
  • Nabycie wiedzy w zakresie obowiązków powiadomienia i ewidencjonowania ochrony danych osobowych
  • Nabycie wiedzy w zakresie z zasobów niezbędnych do realizacji czynności związanych z operacjami przetwarzania danych osobowych
  • Nabycie wiedzy w zakresie potencjalnych przyczyn niepożądanego zdarzenia, które mogą spowodować naruszenie praw i wolność osób fizycznych
  • Nabycie wiedzy w zakresie zagrożenia, które mogą być wykorzystane do wystąpienia konkretnego, zidentyfikowanego zagrożenia
  • Nabycie wiedzy w zakresie katalogowania skutków naruszenia praw i wolności osób fizycznych, opis istotności
  • Nabycie wiedzy w zakresie przepisów prawa administracyjnego, niezbędnego w funkcjonowaniu sekretariatu, biura, kancelarii
  • Nabycie wiedzy w zakresie systemu kancelaryjnego: zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych, określanie systemu kancelaryjnego
  • Nabycie wiedzy w zakresie przygotowania i redagowania dokumentów biurowych, z uwzględnieniem szczegółowej charakterystyki pism urzędowych, ze względu na ich formę, obieg, stopień pilności oraz stopień zabezpieczenia tajemnicy
  • Nabycie wiedzy w zakresie dokumentowania przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw
  • Nabycie wiedzy w zakresie postępowania z dokumentacją papierową i elektroniczną
  • Nabycie wiedzy w zakresie rejestrowania przesyłek wpływających i wychodzących oraz pism wewnętrznych
  • Nabycie wiedzy w zakresie ewidencji dokumentów przychodzących i wychodzących
  • Nabycie wiedzy w zakresie porządkowania i przechowywania pism, akt spraw i innych dokumentów
  • Nabycie wiedzy w zakresie procedur dotyczących wysyłania pism
  • Nabycie wiedzy w zakresie sporządzania odwzorowań cyfrowych

Kompetencje twarde – etykieta biznesu, protokół dyplomatyczny:

  • Nabycie wiedzy w zakresie etykiety biznesu i jej związku z zasadami protokołu dyplomatycznego
  • Nabycie wiedzy w zakresie protokołu dyplomatycznego
  • Nabycie wiedzy w zakresie kultury organizacji urzędu, przedsiębiorstwa korporacyjnego
  • Nabycie wiedzy w zakresie różnic kulturowymi w etykiecie biznesu
  • Nabycie wiedzy w zakresie wizerunku według zasad etykiety: autoprezentacja w sytuacjach służbowych, powitania – formy i zasady pierwszeństwa, przedstawienie osób, rozmieszczanie ważnych gości, klientów przy stole na naradach, spotkaniach służbowych, wchodzenie do pomieszczeń, etykieta windy, dystans w kontaktach międzyludzkich, uścisk dłoni, precedencja w powitaniach, zasady prezentacji osób
  • Nabycie wiedzy w zakresie podstawowych form grzecznościowych w korespondencji: zasadnicze części listu oficjalnego, służbowego, układ listu, wstępne i końcowe zwroty grzecznościowe, anglosaskie, francuskie, hiszpańskie i polskie terminy grzecznościowe, wysyłanie listów, netykieta – netiquette
  • Nabycie wiedzy w zakresie zasad dress code’u w biznesie i polityce: zasady ogólne, typy ubiorów, określenia typów strojów w biznesie, dodatki, przykłady najczęstszych błędów w ubieraniu się
  • Nabycie wiedzy w zakresie gradacji strojów od najwyższego do najniższego szczebla dress code‘u, dostosowanie stroju do określeń jakie mogą się pojawić na zaproszeniach służbowych

Kompetencje twarde – niezbędne umiejętności:

  • Nabycie wiedzy w zakresie zasad organizacji spotkań biznesowych, organizacja sali konferencyjnej, przygotowanie prezentacji i wsparcie w trakcie ich prowadzenia
  • Nabycie wiedzy w zakresie zasad współpracy z osobą zarządzającą, prowadzenie kalendarza
  • Nabycie wiedzy w zakresie zasad organizacji pracy własnej, wsparcie administracyjne dla całego zespołu, koordynowanie zamówień wewnętrznych, wstępne przetwarzanie dokumentów księgowych, kontrola poprawności, weryfikacja rozliczeń
  • Nabycie wiedzy w zakresie profesjonalnej obsługi klienta, reprezentowania siebie i firmy w kontakcie z klientem, marketing i public relactions na usługach sekretariatu

Kompetencje miękkie:

  • Poznanie sposobów radzenia sobie ze stresem, kontrolowania stanów emocjonalnych, strategii antystresowych
  • Poznanie sposobów efektywnego zarządzania sobą w czasie, ustalania priorytetów, sprawnego planowania zajęć, eliminowania tzw. rozpraszaczy
  • Poznanie sposobów skutecznego porozumiewania, rozpoznawania i dopasowywania do różnych typów rozmówców, przebiegu procesów komunikacji: kanały informacyjne i szumy
  • Poznanie asertywnych sposobów, które ułatwiają kontakt z współpracownikiem i klientem, zdiagnozowanie własnej asertywności, skupienie się na własnej roli w tworzeniu kultury firmy, przedsiębiorstwa, urzędu
  • Poznanie sposobów stawiania czoła trudnym sytuacjom służbowym, pojawiających się w pracy sekretarki, asystentki, poznanie sposobów ich rozwiązywania

Program szkolenia

Dzień I

Moduł I. Podstawowe zagadnienia Kodeksu Postepowania Administracyjnego:

  • Systemu kancelaryjny: zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych, określanie systemu kancelaryjnego
  • Przygotowania i redagowanie dokumentów biurowych, z uwzględnieniem szczegółowej charakterystyki pism urzędowych, ze względu na ich formę, obieg, stopień pilności oraz stopień zabezpieczenia tajemnicy
  • Dokumentowania przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw
  • Postępowania z dokumentacją papierową i elektroniczną
  • Rejestrowanie przesyłek wpływających i wychodzących oraz pism wewnętrznych
  • Ewidencja dokumentów przychodzących i wychodzących
  • Porządkowanie i przechowywanie pism, akt spraw i innych dokumentów
  • Procedury dotyczące wysyłania pism
  • Sporządzanie odwzorowań cyfrowych

Moduł II. RODO:

  • Dane osobowe
  • Informacje anonimowe, informacje o firmach
  • Przetwarzanie
  • Administrator i współadministratorzy danych
  • Zakres stosowania RODO
  • Wyłączenie RODO
  • Zasady przetwarzania RODO
  • Zgoda w RODO i warunki jej wyrażenia
  • Szczególne kategorie danych i ich przetwarzanie
  • Prawa osoby, której dane odtyczą
  • Obowiązki powiadomienia i ewidencjonowania ochrony danych osobowych
  • Zasoby niezbędne do realizacji czynności związanych z operacjami przetwarzania danych osobowych
  • Potencjalne przyczyny niepożądanego zdarzenia, które mogą spowodować naruszenie praw i wolność osób fizycznych
  • Potencjalne zagrożenia
  • Katalogowanie skutków naruszenia praw i wolności osób fizycznych, opis istotności

Moduł III. Tajemnica służbowa:

  • Praktyczne zagadnienia ochrony tajemnicy informacji niejawnych, w oparciu o Ustawę o Ochronie Informacji Niejawnych
  • Odpowiedzialność prawna
  • Organizacja i obieg informacji niejawnych

Dzień II

Moduł IV. Prawo pracy:

  • Czas pracy, przerwy w pracy i okresy odpoczynku
  • Urlopy pracownicze, wypoczynkowe, bezpłatne, okolicznościowe, szkoleniowe, macierzyńskie, wychowawcze
  • Zakres uprawnień i obowiązków pracowników
  • Odpowiedzialność pracownika na tle udzielonych mu kompetencji
  • Zasady i tryb postępowania dyscyplinarnego
  • Rodzaje kar porządkowych i dyscyplinarnych

Moduł V. Księgowość w sekretariacie:

  • Dokumentacja finansowa wewnętrzna i zewnętrzna
  • Postępowanie z dokumentami finansowymi, przyjmowanie, opisywanie, przekazywanie
  • Pozliczanie podróży służbowych
  • Plan kosztów w sekretariacie

Moduł VI. Obieg i archiwizacja dokumentów:

  • Podstawy prawne regulujące postępowanie z dokumentacją
  • Systemy porządkowania dokumentów bieżących na stanowisku pracy
  • Przyjmowanie i obieg dokumentów
  • Wewnętrzny obieg akt
  • Opisywanie teczek i segregatorów
  • Kategorie archiwalne, materiały archiwalne i dokumentacja niearchiwalna
  • Warunki i czas przechowywania dokumentów
  • Procedura przekazywania dokumentów do archiwum zakładowego, składnicy akt

Dzień III

Moduł VII. Etykieta i protokół dyplomatyczny:

  • Etykieta biznesu i jej związek z zasadami protokołu dyplomatycznego
  • Protokół dyplomatyczny
  • Kultura organizacji urzędu, przedsiębiorstwa korporacyjnego
  • Różnice kulturowe w etykiecie biznesu
  • Wizerunku według zasad etykiety: autoprezentacja w sytuacjach służbowych
  • Powitania – formy i zasady pierwszeństwa
  • Przedstawienie osób – formy i zasady pierwszeństwa
  • Zasady prezentacji osób
  • Rozmieszczanie ważnych gości, klientów przy stole na naradach, spotkaniach służbowych
  • Wchodzenie do pomieszczeń, etykieta windy
  • Dystans w kontaktach międzyludzkich, uścisk dłoni
  • Etykieta wizytówki
  • Podstawowe formy grzecznościowych w korespondencji
  • List oficjalny, służbowy, układ listu, wstępne i końcowe zwroty grzecznościowe, anglosaskie, francuskie, hiszpańskie i polskie terminy grzecznościowe
  • Wysyłanie listów, netykieta – netiquette
  • Podstawy typografii

Moduł VIII. Najważniejsze szczeble dress code”u obowiązujące prezesa/ dyrektora/ kierownika jednostki w biznesie i polityce:

  • Dress code – zasady dress code’u w biznesie i polityce
  • Moda a dress code
  • Gradacja strojów od najwyższego do najniższego szczebla dress code‘u, typy ubiorów, określenia typów strojów w biznesie, dodatki
  • Najczęstsze błędy w stroju służbowym
  • Dostosowanie stroju do określeń jakie mogą się pojawić na zaproszeniach służbowych
  • Przykładowe sytuacje służbowe i dress code
  • Ubiór jako narzędzie manipulacji
  • Strój a wizerunek

Dzień IV

Moduł IX. Kluczowe kompetencje twarde w pracy sekretarki/ asystentki:

  •  Zasady organizacji spotkań biznesowych, organizacja sali konferencyjnej, przygotowanie prezentacji i wsparcie w trakcie ich prowadzenia
  • Zasady współpracy z osobą zarządzającą, prowadzenie kalendarza szefa
  • Zasad organizacji pracy własnej, wsparcie administracyjne dla całego zespołu, koordynowanie zamówień wewnętrznych, wstępne przetwarzanie dokumentów księgowych, kontrola poprawności, weryfikacja rozliczeń
  • Profesjonalna obsługa klienta, reprezentowania siebie i firmy w kontakcie z klientem, marketing i public relactions na usługach sekretariatu.

Moduł X. Kluczowe kompetencje miękkie w pracy sekretarki/ asystentki:

  • Sposoby radzenia sobie ze stresem, kontrolowania stanów emocjonalnych, strategii antystresowych
  • Sposoby efektywnego zarządzania sobą w czasie, ustalania priorytetów, sprawnego planowania zajęć, eliminowania tzw. rozpraszaczy
  • Sposoby skutecznego porozumiewania, rozpoznawania i dopasowywania do różnych typów rozmówców, przebiegu procesów komunikacji: kanały informacyjne i szumy
  • Asertywne sposoby, które ułatwiają kontakt z współpracownikiem i klientem, zdiagnozowanie własnej asertywności, skupienie się na własnej roli w tworzeniu kultury firmy, przedsiębiorstwa, urzędu
  • Sposoby stawiania czoła trudnym sytuacjom służbowym, pojawiających się w pracy sekretarki, asystentki, sposoby ich rozwiązywania
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

Zajęcia prowadzone są różnorodnymi metodami aktywizującymi, oraz technikami nauczania, tak aby bardziej mobilizować uczestników szkolenia.
Formy prowadzenia zajęć:

  • Praca z dokumentami
  • Analiza procedur i przypadków w oparciu o przepisy prawa
  • Prezentacje multimedialne
  • Ćwiczenia indywidualne
  • Praktyczne przykłady
  • Testy
  • Studium przypadków
  • Quizy, które skutecznie angażują uczestników szkolenia w dyskusje

Dobór metod szkoleniowych jest zorientowany na efekt maksymalnego przyswojenia umiejętności teoretycznych, umożliwiających szybkie i skuteczne zastosowania w pracy zawodowej.

Adresaci

Szkolenie jest skierowane dla osób, które  chcą rozwijać swoje indywidualne predyspozycje oraz kompetencje w prowadzeniu i organizowaniu kancelarii, biura czy sekretariatu w administracji rządowej, szczebla centralnego i wojewódzkiego, w przedsiębiorstwach korporacyjnych i innych instytucjach.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie