- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
SZKOLENIE DLA SEKRETAREK / ASYSTENTEK
Celem szkolenia jest nabycie przez pracowników sekretariatów, biur i kancelarii umiejętności niezbędnych do wykonywania pracy w strukturach organizacji urzędu, instytucji lub przedsiębiorstwa korporacyjnego oraz ich rozwój kompetencji organizacyjnych i komunikacyjnych.
Cele i korzyści
Celem szkolenia jest nabycie przez pracowników sekretariatów, biur i kancelarii umiejętności niezbędnych do wykonywania pracy w strukturach organizacji urzędu, instytucji lub przedsiębiorstwa korporacyjnego oraz ich rozwój kompetencji organizacyjnych i komunikacyjnych
- Program dostosowany do aktualnych wymagań pracodawców, zaprojektowany w oparciu o aktualne wytyczne rynku pracy
- Program uwzględnia przygotowanie do zawodu i rozwijanie umiejętności miękkich, jak również takich, które znajdują zastosowanie środowisku pracy
- Nasze szkolenie to gwarancja dla słuchaczy, że zdobędą umiejętności o jakich zaświadczają ich kwalifikacje
- Zapewniamy najwyższą jakość szkolenia na wszystkich jego etapach – na etapie projektowania, nauczania, oceny i certyfikacji
- Zapewniamy rozszerzenie dostępu do szkolenia poprzez zaoferowanie efektywnych i ujednoliconych usług poradnictwa zawodowego
- Posiadamy szeroki wybór metod rozwijania własnych umiejętności i zapewniamy odpowiednie do tego warunki
- Nasz program zapewnia wzmocnienie najważniejszych kompetencji zawodowych oraz gwarancję, że z chwilą ukończenia szkolenia, każdy uczestnik opanował zestaw umiejętności, które stanowią bazę w dzisiejszym rynku pracy
- Nasi trenerzy reprezentują najwyższy poziom jakości, to właśnie ich wiedza
i doświadczenie są decydującym czynnikiem, o tym w jakim stopniu uczestnicy szkolenia rozwiną swoje umiejętności - Odpowiedni poziom szkolenia stanowi podstawę do uzyskania założonych wyników, dlatego trenerzy odgrywają także ważną rolę w zachęcaniu uczestników szkolenia do dalszej pracy nad poszerzaniem własnych kompetencji
Kompetencje twarde – przepisy prawa:
- Nabycie wiedzy w zakresie przetwarzania danych osobowych (RODO)
- Nabycie wiedzy w zakresie obowiązków powiadomienia i ewidencjonowania ochrony danych osobowych
- Nabycie wiedzy w zakresie z zasobów niezbędnych do realizacji czynności związanych z operacjami przetwarzania danych osobowych
- Nabycie wiedzy w zakresie potencjalnych przyczyn niepożądanego zdarzenia, które mogą spowodować naruszenie praw i wolność osób fizycznych
- Nabycie wiedzy w zakresie zagrożenia, które mogą być wykorzystane do wystąpienia konkretnego, zidentyfikowanego zagrożenia
- Nabycie wiedzy w zakresie katalogowania skutków naruszenia praw i wolności osób fizycznych, opis istotności
- Nabycie wiedzy w zakresie przepisów prawa administracyjnego, niezbędnego w funkcjonowaniu sekretariatu, biura, kancelarii
- Nabycie wiedzy w zakresie systemu kancelaryjnego: zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych, określanie systemu kancelaryjnego
- Nabycie wiedzy w zakresie przygotowania i redagowania dokumentów biurowych, z uwzględnieniem szczegółowej charakterystyki pism urzędowych, ze względu na ich formę, obieg, stopień pilności oraz stopień zabezpieczenia tajemnicy
- Nabycie wiedzy w zakresie dokumentowania przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw
- Nabycie wiedzy w zakresie postępowania z dokumentacją papierową i elektroniczną
- Nabycie wiedzy w zakresie rejestrowania przesyłek wpływających i wychodzących oraz pism wewnętrznych
- Nabycie wiedzy w zakresie ewidencji dokumentów przychodzących i wychodzących
- Nabycie wiedzy w zakresie porządkowania i przechowywania pism, akt spraw i innych dokumentów
- Nabycie wiedzy w zakresie procedur dotyczących wysyłania pism
- Nabycie wiedzy w zakresie sporządzania odwzorowań cyfrowych
Kompetencje twarde – etykieta biznesu, protokół dyplomatyczny:
- Nabycie wiedzy w zakresie etykiety biznesu i jej związku z zasadami protokołu dyplomatycznego
- Nabycie wiedzy w zakresie protokołu dyplomatycznego
- Nabycie wiedzy w zakresie kultury organizacji urzędu, przedsiębiorstwa korporacyjnego
- Nabycie wiedzy w zakresie różnic kulturowymi w etykiecie biznesu
- Nabycie wiedzy w zakresie wizerunku według zasad etykiety: autoprezentacja w sytuacjach służbowych, powitania – formy i zasady pierwszeństwa, przedstawienie osób, rozmieszczanie ważnych gości, klientów przy stole na naradach, spotkaniach służbowych, wchodzenie do pomieszczeń, etykieta windy, dystans w kontaktach międzyludzkich, uścisk dłoni, precedencja w powitaniach, zasady prezentacji osób
- Nabycie wiedzy w zakresie podstawowych form grzecznościowych w korespondencji: zasadnicze części listu oficjalnego, służbowego, układ listu, wstępne i końcowe zwroty grzecznościowe, anglosaskie, francuskie, hiszpańskie i polskie terminy grzecznościowe, wysyłanie listów, netykieta – netiquette
- Nabycie wiedzy w zakresie zasad dress code’u w biznesie i polityce: zasady ogólne, typy ubiorów, określenia typów strojów w biznesie, dodatki, przykłady najczęstszych błędów w ubieraniu się
- Nabycie wiedzy w zakresie gradacji strojów od najwyższego do najniższego szczebla dress code‘u, dostosowanie stroju do określeń jakie mogą się pojawić na zaproszeniach służbowych
Kompetencje twarde – niezbędne umiejętności:
- Nabycie wiedzy w zakresie zasad organizacji spotkań biznesowych, organizacja sali konferencyjnej, przygotowanie prezentacji i wsparcie w trakcie ich prowadzenia
- Nabycie wiedzy w zakresie zasad współpracy z osobą zarządzającą, prowadzenie kalendarza
- Nabycie wiedzy w zakresie zasad organizacji pracy własnej, wsparcie administracyjne dla całego zespołu, koordynowanie zamówień wewnętrznych, wstępne przetwarzanie dokumentów księgowych, kontrola poprawności, weryfikacja rozliczeń
- Nabycie wiedzy w zakresie profesjonalnej obsługi klienta, reprezentowania siebie i firmy w kontakcie z klientem, marketing i public relactions na usługach sekretariatu
Kompetencje miękkie:
- Poznanie sposobów radzenia sobie ze stresem, kontrolowania stanów emocjonalnych, strategii antystresowych
- Poznanie sposobów efektywnego zarządzania sobą w czasie, ustalania priorytetów, sprawnego planowania zajęć, eliminowania tzw. rozpraszaczy
- Poznanie sposobów skutecznego porozumiewania, rozpoznawania i dopasowywania do różnych typów rozmówców, przebiegu procesów komunikacji: kanały informacyjne i szumy
- Poznanie asertywnych sposobów, które ułatwiają kontakt z współpracownikiem i klientem, zdiagnozowanie własnej asertywności, skupienie się na własnej roli w tworzeniu kultury firmy, przedsiębiorstwa, urzędu
- Poznanie sposobów stawiania czoła trudnym sytuacjom służbowym, pojawiających się w pracy sekretarki, asystentki, poznanie sposobów ich rozwiązywania
Program szkolenia
Dzień I
Moduł I. Podstawowe zagadnienia Kodeksu Postepowania Administracyjnego:
- Systemu kancelaryjny: zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych, określanie systemu kancelaryjnego
- Przygotowania i redagowanie dokumentów biurowych, z uwzględnieniem szczegółowej charakterystyki pism urzędowych, ze względu na ich formę, obieg, stopień pilności oraz stopień zabezpieczenia tajemnicy
- Dokumentowania przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw
- Postępowania z dokumentacją papierową i elektroniczną
- Rejestrowanie przesyłek wpływających i wychodzących oraz pism wewnętrznych
- Ewidencja dokumentów przychodzących i wychodzących
- Porządkowanie i przechowywanie pism, akt spraw i innych dokumentów
- Procedury dotyczące wysyłania pism
- Sporządzanie odwzorowań cyfrowych
Moduł II. RODO:
- Dane osobowe
- Informacje anonimowe, informacje o firmach
- Przetwarzanie
- Administrator i współadministratorzy danych
- Zakres stosowania RODO
- Wyłączenie RODO
- Zasady przetwarzania RODO
- Zgoda w RODO i warunki jej wyrażenia
- Szczególne kategorie danych i ich przetwarzanie
- Prawa osoby, której dane odtyczą
- Obowiązki powiadomienia i ewidencjonowania ochrony danych osobowych
- Zasoby niezbędne do realizacji czynności związanych z operacjami przetwarzania danych osobowych
- Potencjalne przyczyny niepożądanego zdarzenia, które mogą spowodować naruszenie praw i wolność osób fizycznych
- Potencjalne zagrożenia
- Katalogowanie skutków naruszenia praw i wolności osób fizycznych, opis istotności
Moduł III. Tajemnica służbowa:
- Praktyczne zagadnienia ochrony tajemnicy informacji niejawnych, w oparciu o Ustawę o Ochronie Informacji Niejawnych
- Odpowiedzialność prawna
- Organizacja i obieg informacji niejawnych
Dzień II
Moduł IV. Prawo pracy:
- Czas pracy, przerwy w pracy i okresy odpoczynku
- Urlopy pracownicze, wypoczynkowe, bezpłatne, okolicznościowe, szkoleniowe, macierzyńskie, wychowawcze
- Zakres uprawnień i obowiązków pracowników
- Odpowiedzialność pracownika na tle udzielonych mu kompetencji
- Zasady i tryb postępowania dyscyplinarnego
- Rodzaje kar porządkowych i dyscyplinarnych
Moduł V. Księgowość w sekretariacie:
- Dokumentacja finansowa wewnętrzna i zewnętrzna
- Postępowanie z dokumentami finansowymi, przyjmowanie, opisywanie, przekazywanie
- Pozliczanie podróży służbowych
- Plan kosztów w sekretariacie
Moduł VI. Obieg i archiwizacja dokumentów:
- Podstawy prawne regulujące postępowanie z dokumentacją
- Systemy porządkowania dokumentów bieżących na stanowisku pracy
- Przyjmowanie i obieg dokumentów
- Wewnętrzny obieg akt
- Opisywanie teczek i segregatorów
- Kategorie archiwalne, materiały archiwalne i dokumentacja niearchiwalna
- Warunki i czas przechowywania dokumentów
- Procedura przekazywania dokumentów do archiwum zakładowego, składnicy akt
Dzień III
Moduł VII. Etykieta i protokół dyplomatyczny:
- Etykieta biznesu i jej związek z zasadami protokołu dyplomatycznego
- Protokół dyplomatyczny
- Kultura organizacji urzędu, przedsiębiorstwa korporacyjnego
- Różnice kulturowe w etykiecie biznesu
- Wizerunku według zasad etykiety: autoprezentacja w sytuacjach służbowych
- Powitania – formy i zasady pierwszeństwa
- Przedstawienie osób – formy i zasady pierwszeństwa
- Zasady prezentacji osób
- Rozmieszczanie ważnych gości, klientów przy stole na naradach, spotkaniach służbowych
- Wchodzenie do pomieszczeń, etykieta windy
- Dystans w kontaktach międzyludzkich, uścisk dłoni
- Etykieta wizytówki
- Podstawowe formy grzecznościowych w korespondencji
- List oficjalny, służbowy, układ listu, wstępne i końcowe zwroty grzecznościowe, anglosaskie, francuskie, hiszpańskie i polskie terminy grzecznościowe
- Wysyłanie listów, netykieta – netiquette
- Podstawy typografii
Moduł VIII. Najważniejsze szczeble dress code”u obowiązujące prezesa/ dyrektora/ kierownika jednostki w biznesie i polityce:
- Dress code – zasady dress code’u w biznesie i polityce
- Moda a dress code
- Gradacja strojów od najwyższego do najniższego szczebla dress code‘u, typy ubiorów, określenia typów strojów w biznesie, dodatki
- Najczęstsze błędy w stroju służbowym
- Dostosowanie stroju do określeń jakie mogą się pojawić na zaproszeniach służbowych
- Przykładowe sytuacje służbowe i dress code
- Ubiór jako narzędzie manipulacji
- Strój a wizerunek
Dzień IV
Moduł IX. Kluczowe kompetencje twarde w pracy sekretarki/ asystentki:
- Zasady organizacji spotkań biznesowych, organizacja sali konferencyjnej, przygotowanie prezentacji i wsparcie w trakcie ich prowadzenia
- Zasady współpracy z osobą zarządzającą, prowadzenie kalendarza szefa
- Zasad organizacji pracy własnej, wsparcie administracyjne dla całego zespołu, koordynowanie zamówień wewnętrznych, wstępne przetwarzanie dokumentów księgowych, kontrola poprawności, weryfikacja rozliczeń
- Profesjonalna obsługa klienta, reprezentowania siebie i firmy w kontakcie z klientem, marketing i public relactions na usługach sekretariatu.
Moduł X. Kluczowe kompetencje miękkie w pracy sekretarki/ asystentki:
- Sposoby radzenia sobie ze stresem, kontrolowania stanów emocjonalnych, strategii antystresowych
- Sposoby efektywnego zarządzania sobą w czasie, ustalania priorytetów, sprawnego planowania zajęć, eliminowania tzw. rozpraszaczy
- Sposoby skutecznego porozumiewania, rozpoznawania i dopasowywania do różnych typów rozmówców, przebiegu procesów komunikacji: kanały informacyjne i szumy
- Asertywne sposoby, które ułatwiają kontakt z współpracownikiem i klientem, zdiagnozowanie własnej asertywności, skupienie się na własnej roli w tworzeniu kultury firmy, przedsiębiorstwa, urzędu
- Sposoby stawiania czoła trudnym sytuacjom służbowym, pojawiających się w pracy sekretarki, asystentki, sposoby ich rozwiązywania
Metody szkoleniowe
Zajęcia prowadzone są różnorodnymi metodami aktywizującymi, oraz technikami nauczania, tak aby bardziej mobilizować uczestników szkolenia.
Formy prowadzenia zajęć:
- Praca z dokumentami
- Analiza procedur i przypadków w oparciu o przepisy prawa
- Prezentacje multimedialne
- Ćwiczenia indywidualne
- Praktyczne przykłady
- Testy
- Studium przypadków
- Quizy, które skutecznie angażują uczestników szkolenia w dyskusje
Dobór metod szkoleniowych jest zorientowany na efekt maksymalnego przyswojenia umiejętności teoretycznych, umożliwiających szybkie i skuteczne zastosowania w pracy zawodowej.
Adresaci
Szkolenie jest skierowane dla osób, które chcą rozwijać swoje indywidualne predyspozycje oraz kompetencje w prowadzeniu i organizowaniu kancelarii, biura czy sekretariatu w administracji rządowej, szczebla centralnego i wojewódzkiego, w przedsiębiorstwach korporacyjnych i innych instytucjach.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie