- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
SYSTEM OKRESOWYCH OCEN PRACOWNICZYCH. Rozmowa oceniająca
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które stoją przed zadaniem przygotowania i wdrożenia SOOP własnymi siłami lub z pomocą zewnętrznych firm w roli konsultantów wspierających a także dla tych, którzy są zainteresowani SOOP na poziomie profesjonalnej wiedzy praktycznej. Prowadzone jest w formie warsztatowo-ćwiczeniowej, wzbogaconej symulacjami najistotniejszych sytuacji, z którymi spotykają się lub mogą się spotkać uczestnicy w codziennej praktyce. Dodatkowo każdy z uczestników będzie miał możliwość przygotowania narzędzi, które będzie mógł wykorzystać we własnej firmie. Uczestnicy otrzymają również bogaty materiał dodatkowy do pracy własnej m. in. Procedurę oceniania, Podręcznik dla kadry menedżerskiej, przykładowe formularze ocen.
Cele i korzyści
- Przygotowanie pracowników do wprowadzenia systemu ocen okresowych
- Zapoznanie z założeniami i celami oceny okresowej
- Omówienie poszczególnych elementów systemu okresowych ocen pracowniczych
- Zapoznanie z zasadami rozmów oceniających
- Uświadomienie najczęściej popełnianych błędów oceniania
- Zapoznanie z ewaluacją systemu ocen
Szkolenie obejmuje całokształt praktycznej i teoretycznej wiedzy potrzebnej do przygotowania i wdrożenia SOOP wraz z przygotowaniem narzędzia oceny i zaprojektowaniem systemu udzielania informacji zwrotnej.
Podstawą programu pierwszego dnia szkoleniowego jest wiedza z zakresu przygotowania SOOP z naciskiem na budowę samego narzędzia oceny i poprawne przeprowadzenie procesu oceny.
Przeprowadzeniu rozmowy oceniającej jest poświęcony drugi dzień szkoleniowy, który koncentruje się na zagadnieniu sposobów, kontekstu i zasad prowadzenia rozmów oceniających w ramach SOOP. Rozmowa oceniająca jest w programie ukazana jako kluczowy element odpowiadający za pełną realizację głównych celów każdego systemu ocen pracowniczych.
Program szkolenia
Moduł 1. Istota oceny pracowniczej
- Czym jest ocena pracowników w organizacji
- Kiedy należy wprowadzać system ocen pracowników w organizacji
- Etapy rozwoju systemu ocen pracowniczych
- projektowanie systemu
- wdrożenie systemu
- ocena
- ewaluacja oceny – wykorzystanie ocen
Moduł 2. Projektowanie systemu ocen
- Cele systemu ocen pracowniczych w organizacji
- Podmiot i przedmiot oceny
- Kryteria ocen – jak przygotować model kompetencji będących podstawą SOOP lub jak zweryfikować funkcjonujący model i ewentualnie go zmodyfikować na potrzeby budowanego SOOP
- Metody i narzędzia oceny – jak dobrać optymalne narzędzie oceny, projektowanie formularza
- Procedura oceniania
- Ewaluacja oceny
Moduł 3. Rozmowa oceniająca – jeden z najważniejszych elementów Systemu Ocen Okresowych Pracowników
- Zakres i metody przygotowania się oceniającego do przeprowadzenia rozmowy Oceniającej
- Przygotowanie się ocenianego pracownika do rozmowy: samoocena
- Podstawowe zasady komunikacji przydatne podczas rozmowy oceniającej – zwroty rozpoczynające i kończące rozmowę oceniającą
- Metody przekazywania pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej
- Zamiana negatywnej informacji zwrotnej na informację motywującą pracownika
- Trzy formuły rozmowy oceniającej: zamknięta, otwarta, coaching
- Najważniejsze zasady przeprowadzania rozmowy oceniającej
- Etapy i schemat rozmowy, ze szczególnym uwzględnieniem planu działania dla pracowników otrzymujących oceny wymagające poprawy
- Zasady prowadzenia poprawnej i efektywnej dla obu stron rozmowy oceniającej
Moduł 4. Najczęstsze problemy i błędy popełniane w trakcie ocen
- Psychologiczne pułapki oceniania
Metody szkoleniowe
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowo-ćwiczeniowej, wzbogaconej symulacjami najistotniejszych sytuacji, z którymi spotykają się lub mogą się spotkać uczestnicy w codziennej praktyce.
Dodatkowo każdy z uczestników będzie miał możliwość przygotowania narzędzi, które będzie mógł wykorzystać we własnej firmie.
Przykładowe metody szkoleniowe:
- Studia przypadków z praktyki firmy i rynku
- Dyskusje moderowane
- Ćwiczenia z wykorzystaniem metod symulacyjnych
- Działania w grupach zadaniowych
Adresaci
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które stoją przed zadaniem przygotowania i wdrożenia SOOP własnymi siłami lub z pomocą zewnętrznych firm w roli konsultantów wspierających, a także dla tych, którzy są zainteresowani SOOP na poziomie profesjonalnej wiedzy praktycznej.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie