- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
REKRUTACJA W PRAKTYCE – kompleksowy interaktywny program
Naucz się szukać, oceniać i zdobywać najlepszych kandydatów! Wczuj się w sytuację menedżera, kandydata i rekrutera Najważniejszym celem szkolenia jest udoskonalenie kompetencji w doborze najlepszych pracowników, optymalnych strategii selekcyjnych, przeprowadzania efektywnych rozmów selekcyjnych i procedur Assesment Center. Co zyskasz na szkoleniu: dowiesz się na czym polega grywalizacja i jak można wykorzystywać narzędzia employer brandingu w rekrutacji zapoznasz się z rolą eksperta ds. rekrutacji i selekcji w kształtowaniu kompetentnej kadry w organizacji dowiesz się, jak tworzyć profile kompetencyjne kandydatów na różne stanowiska zdobędziesz wiedzę o współczesnych sposobach poszukiwania kandydatów pozyskasz umiejętności tworzenia przyciągających talenty ogłoszenia rekrutacyjne nauczysz się, na co zwracać uwagę przy analizie aplikacji poznasz strukturę budowania wywiadu kompetencyjnego zapoznasz się z etycznym aspektami procesu rekrutacji i selekcji przećwiczysz proces prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, tak, aby na jej podstawie móc podjąć decyzję o wyborze najlepszego kandydata
Cele i korzyści
Najważniejszym celem szkolenia jest udoskonalenie kompetencji w doborze najlepszych pracowników, optymalnych strategii selekcyjnych, przeprowadzania efektywnych rozmów selekcyjnych i procedur Assesment Center.
Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:
- dowiedzą się na czym polega grywalizacja i jak można wykorzystywać narzędzia employer brandingu w rekrutacji
- zapoznają się z rolą eksperta ds. rekrutacji i selekcji w kształtowaniu kompetentnej kadry w organizacji
- dowiedzą się, jak tworzyć profile kompetencyjne kandydatów na różne stanowiska
- zdobędą wiedzę o współczesnych sposobach poszukiwania kandydatów
- pozyskają umiejętności tworzenia przyciągających talenty ogłoszenia rekrutacyjne
- nauczą się, na co zwracać uwagę przy analizie aplikacji
- poznają strukturę budowania wywiadu kompetencyjnego
- zapoznają się z etycznym aspektami procesu rekrutacji i slekcji
- przećwiczą proces prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, tak, aby na jej podstawie móc podjąć decyzję o wyborze najlepszego kandydata
„Rekrutacja jest pod pewnymi względami podobna do procesu zaopatrzenia, gdyż dąży do pozyskania właściwych ludzi we właściwym czasie i miejscu oraz za właściwą cenę”
Dorothy M. Stewart, Praktyka kierowania
Proces rekrutacji to jak spotkanie sprzedawcy z klientem. Jeden czegoś potrzebuje, a drugi oferuje mu swoje usługi. Taka transakcja musi być korzystna dla obu stron. Twoim celem jest znalezienie skutecznego i zaangażowanego pracownika a celem kandydata dobrze zarządzanej, przyjaznej firmy.
„Ci, co wygrywają – nigdy nie odpuszczają. Ci, co odpuszczają – nigdy nie wygrywają…” Vince Lombardi
Dziś wyzwaniem każdej organizacji jest znalezienie, pozyskanie i utrzymanie dobrego pracownika, ponieważ największa siła tkwi w człowieku. Jego motywacja i nastawienie są motorem, a wiedza i umiejętności oraz kompetencje miękkie największym zasobem każdej firmy.
Dobór właściwej kadry to podstawa sukcesu rynkowego. Aby to było możliwe, proces rekrutacji i selekcji należy zacząć od postawienia sobie pytania – kogo właściwie szukamy?
Zig Ziglar celnie to ujął: „Jeśli celujesz w nic, trafisz za każdym razem”.
Jeśli nie wiadomo, kogo szukasz, nie wiadomo, kto Ci się trafi. Tworząc profil kompetencyjny kandydata należy zadać pytania:
Jaką osobę chcę zatrudnić?
Jakie powinna mieć wykształcenie, doświadczenie i osobowość?
Jakie powinna mieć kompetencje, cechy, które są pożądane w kontekście danego stanowiska?
Po znalezieniu odpowiedzi na te pytania powinno pójść już łatwiej – należy przygotować ogłoszenie, które ma kluczowe znaczenie w pozyskaniu właściwych pracowników oraz stworzeniu pierwszego wrażenia związanego z pracodawcą. Od zawartych w nim informacji, od sposobu przekazu zależeć będzie, czy trafi do odpowiedniej osoby.
Jak powiedział Michael Armstrong: „Idealne ogłoszenie o pracę to takie, na które odpowie jeden kandydat i to jest kandydat właściwy”.
Potem zorganizować dystrybucję ogłoszenia, wybrać odpowiednich kandydatów z aplikacji, które niewątpliwie napłyną.
Następnie jeszcze tylko wystarczy przeprowadzić rozmowy selekcyjne pamiętając, aby nie opierać się na zwodniczej intuicji i pierwszym wrażeniu i ewentualnie poddać kandydatów testom i …. już.
Proste?
Haczyk tkwi w tym, że każde z wymienionych działań jest indywidualnym procesem wpływającym na powodzenie procedury rekrutacji i selekcji. Aby rekrutacja i selekcja zakończyła się sukcesem i przebiegała sprawnie, warto do każdego z tych procesów być dobrze przygotowanym i wiedzieć, jakie narzędzia zastosować w każdym z nich.
- Jak to zrobić, aby znaleźć te osoby, których nasza organizacja potrzebuje?
- Jak sprawdzić ich kompetencje?
- Jak wybrać te najefektywniejsze narzędzia, które je dokładnie zbadają?
- Co to jest „wirtualna rekrutacja”?
Ogromna odpowiedzialność leży po stronie Rekrutera.
To od niego zależy, czy jego organizacja będzie konkurencyjna, poprzez najważniejszy jej czynnik – LUDZI.
Program szkolenia
Naucz się szukać, oceniać i zdobywać najlepszych kandydatów!
Wczuj się w sytuację menedżera, kandydata i rekrutera
1. REKRUTACJA 4.0 – współczesne trendy i narzędzia w procesach rekrutacji i selekcji
2. PROFIL KOMPETENCYJNY KANDYDATA – czy dobrze wiem, kogo szukam
3. DZIAŁANIA EMPLOYER BRANDIGOWE W PROCESIE REKTUTACJI I SELEKCJI – jak zostać pracodawcą z wyboru
- ogłoszenie rekrutacyjne – jak powinna wyglądać Twoja oferta
- grywalizacja
- wykorzystanie mediów społecznościowych
4. ANALIZA INFORMACJI ZAWARTYCH W APLIKACJACH
- analiza aplikacji pod kątem rozpoznawania kryteriów określonych w profilu kompetencyjnym
- konkurs na stanowisko HR Managera – gra symulacyjna
5. WYWIAD SELEKCYJNY
- struktura wywiadu kompetencyjnego
- rodzaje pytań selekcyjnych
- umiejętności selekcjonera
- rejestrowanie odpowiedzi kandydata
- wizualizacja odpowiedzi kandydata i jego dopasowania do profilu za pomocą wykresów radarowych
6. TESTY PSYCHOLOGICZNE I KWESTIONARIUSZE WYKORZYSTYWANE PRZY DIAGNOZIE KANDYDATÓW
7. NIETYPOWE ZADANIA I TECHNIKI ELIMINACYJNE – próbki pracy, testy wiedzy, konkursy
8. NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY REKRUTERA
- co zakłóca słuchanie i rozumienie wypowiedzi kandydata
- zniekształcenia poznawcze
- stereotypy
9. ZAKOŃCZENIE PROCESU REKRUTACJI I SELEKCJI
- wybór najlepszego kandydata
- informacja zwrotna dla kandydatów
10. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
- mój folow up – jakie działania zamierzam wprowadzić w życie
Metody szkoleniowe
- wykład multimedialny (20%)
- ćwiczenia i gry szkoleniowe
- analizy przypadku
- rozmowa moderowana/ dyskusja
- warsztaty w grupach
- ankiety/ kwestionariusze
- filmiki szkoleniowe
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie