- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
Przeciw rutynie zawodowej, na wprost kreatywności w biznesie
Cele i korzyści
Program szkolenia
1. Analiza środowiska pracy.
(Omówienie własnej aktywności zawodowej, uwzględnienie czynników środowiskowych i psychologicznych związanych z aktualną działalnością zawodową)
- czym jest praca (dylemat „muszę, czy chcę”)
- teoria X i Y
- doświadczenie zawodowe i jego pozytywne strony
- analiza czynników motywujących i demotywujących nas w pracy,
- proces uczenia się i nabywania doświadczenia przez osoby dorosłe
- twój styl uczenia się – test
2. Bilans własnej kariery zawodowej.
(Refleksja nt. własnych osiągnięć i poznanie własnych zasobów w sferze zawodowej)
- ustalanie celów zawodowych indywidualnych i zespołowych
- elementy zarządzania sobą i gospodarowania czasem
- analiza SWOT- „wiem , kim jestem”
- profilaktyka wypalenia zawodowego (testy diagnozujące i metody pokonywania stresu i rutyny w pracy)
- jak nie dać się rutynie? Sposoby przełamywania niechęci do zmiany zachowań
3. Wyjdź z nawyków i pokonaj rutynę
- jakie mechanizmy odpowiadają za powstawanie nawyków?
- dlaczego ludzie nie lubią zmian?
- lider zmiany
- wprowadzanie nowych rozwiązań- jak zarządzić zmianą
- delegowanie uprawnień- nierutynowy motywator (kiedy , komu, ile, jak)
- rozpoznawanie potrzeb pracowniczych – użyteczne teorie motywacji
- przekonania i myślenie pracownika -sojusznikiem do poznania nowości (psychologiczne uwarunkowania wpływające na efekty działań)
- kreatywne myślenie a obciążenia wynikające ze schematycznego podejścia do pracy
4. Bez rozmowy ani rusz…
- komunikacja interpersonalna (nadawca, słuchacz, trafny przekaz, komunikaty pozawerbalne, wiarygodność i autoprezentacja nadawcy,)
- aktywne słuchanie- trzeba dobrze wiedzieć „co” !
- asertywność- przekaz bez agresji i uległości
- jak chwalić, wzmacniać i motywować siebie i pracowników?- by język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa…
- przekaz perswazyjny, czyli jak to zrobić, żeby innym się chciało chcieć
5. Współpraca w zespole pracowniczym
- role grupowe, reguły funkcjonowania grupy
- „razem czy osobno?”- podział zadań, współpraca , czy rywalizacja
- efektywna komunikacja w zespole zadaniowym (reguły grupowego porozumiewania się, bariery komunikowania się)
- style kierowania zespołem, efektywny szef
- konflikty, kryzysy- zwiastuny zmiany
Zajęcia w formie warsztatowej, uczestnicy aktywnie uczestniczą w zadaniach, tworzą własne rozwiązania i strategie działań
(ćwiczenia zespołowe, praca w grupie, tworzenie rozwiązań metodą burzy mózgów- omówienie i podsumowywanie efektów pracy)
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie