- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
PROFESJONALNA SEKRETARKA – ASYSTENTKA „Idealne biuro – kancelaria – sekretariat”
Szkolenie adresowane jest do osób pragnących podnieść swoje kwalifikacje w zakresie współpracy i asertywnej komunikacji z szefem, klientami i współpracownikami. Szkolenie umożliwi uczestnikom nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie: Nowoczesnej pracy w sekretariacie Kreowania profesjonalnego wizerunku w sekretariacie Zdobycie wiedzy potrzebnej do wspomagania przełożonych w procesie zarządzania oraz komunikowania się ze współpracownikami i klientami Zdobycie umiejętności efektywnego zarządzania czasem, poprzez wyeliminowanie wiele uciążliwych i czasochłonnych czynności Organizacji różnego rodzaju spotkań biznesowych, konferencji, przyjmowaniu gości Prowadzenia biznesowych rozmów przez telefon
Cele i korzyści
- Osiągnięcie prestiżu firmy poprzez wykreowanie wizerunku i zdobycie właściwej umiejętności w komunikacji interpersonalnej oraz pisemnej w wersji papierowej i elektronicznej
- Zdobycie wiedzy potrzebnej do wspomagania przełożonych w procesie zarządzania oraz komunikowania się ze współpracownikami i klientami
- Zdobycie umiejętności efektywnego zarządzania czasem, poprzez wyeliminowanie wiele uciążliwych i czasochłonnych czynności
Program szkolenia
- Rola sekretarki – asystentki – kreowanie i podtrzymywanie pozytywnych stosunków interpersonalnych – sekretarka czy asystentka?
- Twórcze rozwiązywanie sytuacji konfliktowych – samodyscyplina, wyeliminowanie własnych niedobrych przyzwyczajeń, zachowanie dobrego samopoczucia w trudnych sytuacjach, dyskrecja, dyplomacja takt i opanowanie
- Jak sobie radzić ze stresem w miejscu pracy (inscenizowanie scenek z kamerą)
- Współpraca z szefem – jak sobie ułożyć stosunki z szefem? jak sobie zjednać szefa?
- Kontrola terminów, plan pracy szefa (m.in. bezpłatny kalendarz internetowy)
- Przyjmowanie interesantów – vademecum obsługi klienta
- Prowadzenia rozmów telefonicznych – doskonalenie umiejętności komunikowania się przez telefon (jak Cię słyszą, tak cię widzą)
- Akty normatywne we firmie – prawidłowe sporządzanie uchwał, zarządzeń, decyzji
- Zasady ochrony danych osobowych w sekretariacie
- Czynności kancelaryjne sekretariatów – zarządzanie korespondencją m.in. oznaczenia dekretacji pism, obieg dokumentacji
- „Instrukcja kancelaryjna” – tryb i zasady wykonywania czynności kancelaryjnych zapewniając jednolity sposób tworzenia, ewidencjonowania i przechowywania dokumentacji aktowej (elementarz postępowania z dokumentacją)
- „Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt” – oznaczanie, rejestracja, łączenie spraw i przechowywanie akt, (obowiązkowy niezbędnik do wprowadzenia elektronicznego obiegu dokumentacji)
- Pisma – sporządzanie pism biznesowych, etapy powstawania dobrego tekstu, sztuka pisania dobrych listów, style pism urzędowych
- Język korespondencji w kontaktach międzynarodowych – style pism
- Elektroniczny obieg dokumentacji (wprowadzenie do stosowania na podstawie obowiązujących przepisów wykonawczych do ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach), sporządzanie dokumentacji w wersji elektronicznej, jak pisać dobre e-maile, zarządzanie poczta elektroniczną (podstawa prawna), elektroniczne archiwizowanie dokumentacji
- Organizacja i obsługa zebrań – przygotowanie materiałów i zaproszeń
- Protokołowanie – plan protokołu, pułapki protokołowania
- Sporządzanie raportów pisemnych, notatek służbowych – elementy notatki
- Pisanie do mediów – pisanie informacji
- Łatwość w opracowywaniu trudnych zadań – planowanie – cel – mapy myśli
- Przekazywanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej do archiwum zakładowego lub składnicy akt – sporządzanie spisów zdawczo – odbiorczych, ewidencja dokumentacji w archiwum zakładowym
Adresaci
Szkolenie adresowane jest do osób pragnących podnieść swoje kwalifikacje w zakresie współpracy i asertywnej komunikacji z szefem, klientami i współpracownikami.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie