- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
PROCES REKRUTACJI PRACOWNIKÓW, PODSTAWY OUTPLACEMENTU, DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH
Poznanie mechanizmów związanych z naborem, motywowaniem i wspieraniem rozwoju kariery pracowników Nabycie umiejętności konstruowania programu outplacementu Doskonalenie umiejętności komunikacji społecznej, interpersonalnej Poznanie metod radzenia sobie ze stresem
Cele i korzyści
- Poznanie mechanizmów związanych z naborem, motywowaniem i wspieraniem rozwoju kariery pracowników
- Nabycie umiejętności konstruowania programu outplacementu
- Doskonalenie umiejętności komunikacji społecznej, interpersonalnej
- Poznanie metod radzenia sobie ze stresem
Program szkolenia
1. Jak poszukiwać, zjednywać i utrzymać najlepszych pracowników?
- Człowiek najcenniejszym zasobem firmy
- Jakiego pracownika potrzebuję? (profile osobowe pracowników)
- Jak przedstawić swoją firmę, aby zainteresowali się nią wartościowi pracownicy?
- Proces rekrutacji
- Na co zwracać uwagę, czytając dokumenty kandydata?
- Sztuka prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej
- Ocenianie pracowników – jak oceniać pracowników przyjętych na okres próbny?
- Modele motywacji pracowników – praktyczne podejście do motywowania pracowników
- Strategia firmy w dziedzinie motywowania pracowników
2. Jak z klasą zwolnić pracowników?
- Outplacement grupowy i indywidualny
- Konstruowanie planu outplacementu
- Uaktywnianie Urzędu Pracy – rola doradcy zawodowego
- Korzyści dla firmy decydującej się na program outplacementowy
3. Kształtowanie relacji pracowniczych a efektywność pracowników
- Komunikacja społeczna, interpersonalna
- Rola procesu komunikowania się w organizacji
- Niezbędne umiejętności konieczne do prawidłowego przebiegu procesu komunikowania się
- Bariery w komunikacji
4. Jak skutecznie radzić sobie ze stresem
- Sposoby podnoszenia odporności na stres
- Spożytkowanie stresu
- Radzenie sobie w sytuacjach trudnych, konfliktowych, sytuacjach przeciążenia
- Techniki szybkiego odprężania się
Prowadzący
Profesor nauk o zarządzaniu i jakości, socjolog, specjalista ds. public relations i adiunkt w Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych UE Katowice oraz w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego. Pełni rolę kierownika studiów podyplomowych "Psychologia Menedżerska". Jest trenerem i konsultantem m. in. agencji public relations oraz firm doradczych i szkoleniowych. Zrealizowała liczne projekty doradcze i szkoleniowe. Jest autorką ponad 140 publikacji naukowych i podręczników z zakresu konfliktu społecznego, komunikowania, public relations oraz społecznej odpowiedzialności. Publikuje także artykuły publicystyczne dotyczące komunikowania.
Uczestnik międzynarodowych konferencji i sympozjów, ekspert wielu projektów europejskich. Aktywna uczestniczka treningów i szkoleń dotyczących negocjacji i mediacji w Uniwersytecie Cambridge w Wielkiej Brytanii, stypendystka Uniwersytetu w Cambridge, członek międzynarodowego zespołu badawczego w Uniwersytecie w Cambridge, stypendystka Cambridge Colleges Hospitality Scheme for Central and Eastern European Scholars, stypendystka Leverhulme Foundation. Współorganizator cyklicznej konferencji PR Forum Public Relations: Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce. Czynnie uczestniczy w międzynarodowych sympozjach i konferencjach.
Autorka wysokoocenianych treningów menedżerskich oraz warsztatów szkoleniowych w zakresie skutecznej komunikacji interpersonalnej, profesjonalnej obsługi klienta, rozwiązywania problemów reklamacyjnych, negocjacji, budowania zespołów i efektywnego zarządzania personelem. Od wielu lat współpracuje z kadrą menedżerską wyższego i średniego szczebla.
Laureatka branżowej nagrody P R O TO N Y dla NAJLEPSZYCH PR- owców w 2012 roku. Autorka publikacji z zakresu konfliktu społecznego, zarządzania personelem, public relations i licznych publikacji, między innymi:
- "Jak dbać o wizerunek firmy"
- "Wpływ reputacji firmy na jej wizerunek"
- "Dziesięć sposobów na osiągnięcie satysfakcji w pracy"
- "Sytuacja kryzysowa-dramat czy wyzwanie" itp.
- " Wpływ konfliktów organizacyjnych na rozwój kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie"
- " Dylematy etyczne specjalistów public relations w procesie zarządzania kryzysem"
- " Konflikty i ich rozwiązywanie w jednostkach ochrony zdrowia"
- " Społeczna odpowiedzialność w sektorze bankowym" , itp .
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie