- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
PODSTAWOWE ZASADY FUNKCJONOWANIA ŁADU KORPORACYJNEGO W SPÓŁKACH
Ład korporacyjny (ang. corporate governance) to zbiór zasad postępowania, skierowanych zarówno do organów spółek oraz członków tych organów, jak i do większościowych i mniejszościowych akcjonariuszy. Zasady ładu korporacyjnego odnoszą się do szeroko rozumianego zarządzania spółką. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z polskimi zasadami ładu korporacyjnego opracowanymi przez Komitet Dobrych Praktyk oraz z praktyką polskich spółek.
Cele i korzyści
Celem głównym proponowanego szkolenia jest zapoznanie uczestników z polskimi zasadami ładu korporacyjnego opracowanymi przez Komitet Dobrych Praktyk oraz z praktyką polskich spółek.Cele szczegółowe to:
- Uporządkowanie wiedzy na temat ładu korporacyjnego spółek ze szczególnym uwzględnieniem spółek skarbu państwa
- Prezentacja teorii interesariuszy i budowania z nimi relacji zgodnie z zasadami ładu korporacyjnego
- Wskazanie praktycznych rozwiązań w zakresie budowania programu ładu korporacyjnego, kodeksu etyki oraz narzędzi wspierających ład korporacyjny
Ład korporacyjny (ang. corporate governance) to zbiór zasad postępowania, skierowanych zarówno do organów spółek oraz członków tych organów, jak i do większościowych i mniejszościowych akcjonariuszy. Zasady ładu korporacyjnego odnoszą się do szeroko rozumianego zarządzania spółką.
Program szkolenia
1. Teoretyczne podstawy ładu korporacyjnego
- Istota ładu korporacyjnego
- Systemy ładu korporacyjnego na świecie. Zasady nadzoru korporacyjnego OECD
- Nadzór korporacyjny w Polsce
2. Zadania polityki ładu korporacyjnego
- Trzy wymiary ładu korporacyjnego: ekonomiczny, księgowy, społeczno-kulturowy
- Strategia przedsiębiorstwa a ład korporacyjny
- Przejrzystość i etyczność strategii spółki
3. Założenia i propozycje perspektywy interesariuszy (stakeholders)
- Mapa interesariuszy
- Budowanie relacji z interesariuszami – zasady i techniki
- Ład korporacyjny a relacje z interesariuszami
4. Modele ładu korporacyjnego
- Modele anglosaskie
- Model niemiecki
- Model japoński
- Polski model ładu korporacyjnego
5. Kodeksy dobrych praktyk jako istotny element współczesnego ładu korporacyjnego
- Kodeksy dobrych praktyk korporacyjnych na świecie
- Implementacja dobrych praktyk korporacyjnych w Polsce
- Kodeks Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW
- Kodeks Dobrych Praktyk w Spółkach Publicznych
6. Ład wewnątrzkorporacyjny
- Przejrzysta i efektywna polityka informacyjna
- Organizacyjny ład w spółce
- Transparentne relacje z pracownikami
- Zarządzanie spółką zgodnie z dobrymi praktykami ładu korporacyjnego
7. Etyczne standardy ładu korporacyjnego
- Kodeks etyczny w spółce
- Społeczna odpowiedzialność spółki wobec interesariuszy
8. Budowanie struktury ładu korporacyjnego w przedsiębiorstwie
- Programy nakierowane na społeczną odpowiedzialność biznesu
- Opracowanie kodeksu etyki
- System informowania o nadużyciach w firmie
- Infolinia pomocy w sprawach etycznych
- Rada ds. przestrzegania prawa i praworządności
- Komunikacja i szkolenia dla potrzeb ładu korporacyjnego
Metody szkoleniowe
- Wykłady wprowadzające
- Analiza studiów przypadków
- Praca grupowa – opracowywania zasad etycznych dla spółki
- Praca zespołowa – opracowywanie oświadczenia o stosowaniu ładu korporacyjnego spółki dla wybranego studium przypadku
Adresaci
- Zarządzający spółkami akcyjnymi
- Zarządzający spółkami skarbu państwa
- Kierownictwo firm
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie