- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
Model kompetencyjny w tym gra strategiczna: „Kluczowe kompetencje”
Model kompetencyjny jest niezbędnym fundamentem, na którym budowane są w organizacji takie rozwiązania, jak: opisy stanowisk pracy, ścieżki kariery, narzędzia rekrutacji i selekcji, a także ocena pracownicza. Precyzyjne zdefiniowanie kompetencji oraz określenie ich pożądanego poziomu na danym stanowisku lub w grupie stanowiskowej staje się niezbędnym minimum do tego by procesy personalne, często powierzane odrębnym zespołom pracowniczym, były spójne i efektywne. Model kompetencyjny utożsamiany bywa z profilem, ale warto nadmienić, że poza profilami kompetencyjnymi w ramach tego rozwiązania funkcjonuje tzw. księga kompetencji oraz prawidłowo skonstruowana skala oceny kompetencji.
Cele i korzyści
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy oraz trening umiejętności w zakresie opracowania modelu kompetencyjnego dla organizacji.
W szczególności uczestnicy szkolenia:
-
poznają podstawowe założenia dotyczące kompetencji oraz ich rodzajów
-
poznają istotę tworzenia wskaźników opisujących kompetencje oraz wytyczne dotyczące ich pożądanej ilości
-
zdobędą umiejętności związane z tworzeniem kart opisu kompetencji oraz określania poziomu rozwoju kompetencji
-
zdobędą umiejętności w zakresie tworzenia profili kompetencyjnych oraz ich wykorzystania w procesach personalnych
-
będą trenować umiejętności w zakresie identyfikacji problemów w obszarze korzystania z modelu kompetencyjnego i ich rozwiązywania
-
rozwój wiedzy na temat kompetencji
-
zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie identyfikacji, opisu i skalowania kompetencji,
-
opracowanie profilu dla wybranego stanowiska / grupy stanowiskowej
-
rozwój umiejętności w zakresie korzystania z modelu kompetencyjnego w praktyce
Model kompetencyjny jest niezbędnym fundamentem, na którym budowane są w organizacji takie rozwiązania, jak: opisy stanowisk pracy, ścieżki kariery, narzędzia rekrutacji i selekcji, a także ocena pracownicza.
Precyzyjne zdefiniowanie kompetencji oraz określenie ich pożądanego poziomu na danym stanowisku lub w grupie stanowiskowej staje się niezbędnym minimum do tego by procesy personalne, często powierzane odrębnym zespołom pracowniczym, były spójne i efektywne.
Program szkolenia
1. Istota i rodzaje kompetencji
- geneza pojęcia kompetencje
- popularne klasyfikacje i ujęcia kompetencji
- własna definicja kompetencji
2. Elementy modelu kompetencyjnego
- karta opisu kompetencji (definicja, wskaźniki behawioralne)
- skala oceny kompetencji
- profil kompetencyjny
3. Wykorzystanie modelu kompetencyjnego w ZZL
- model kompetencyjny a opisy stanowisk pracy
- rekrutacja i selekcja z wykorzystaniem modelu kompetencyjnego
- ocena pracownicza oparta na kompetencjach
- ścieżki kariery w organizacji
4. Konieczność zmian i modyfikacji modelu kompetencyjnego
- uwarunkowania powodujące konieczność zmiany modelu
- proces wdrażania i zmian modelu kompetencyjnego
Metody szkoleniowe
Szkolenie będzie realizowane metodą warsztatową przy wykorzystaniu następujących form pracy i przekazywania wiedzy:
- mini-wykład
- dyskusja grupowa
- analiza studiów przypadku
- praca w grupach
Adresaci
- specjaliści i liderzy Działów HR
- osoby odpowiedzialne za procesy rekrutacji, rozwoju i oceny pracowników
Prowadzący
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie