- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
ISO 26000 – przewodnik po społecznej odpowiedzialności współczesnego biznesu
Celem szkolenia jest prezentacja zasad ISO 26 000, omówienie aktualnych działań w ramach CSR wybranych organizacji oraz przedstawienie projektu strategii opracowywania i wdrażania systemu CSR w organizacji według normy ISO 26 000
Cele i korzyści
- Prezentacja zasad ISO 26 000
- Omówienie aktualnych działań w ramach CSR wybranych organizacji
- Przedstawienie projektu strategii opracowywania i wdrażania systemu CSR w organizacji według normy ISO 26 000
Program szkolenia
1. Kluczowe obszary społecznej odpowiedzialności
- Ład organizacyjny
- Prawa człowieka
- Praktyka z zakresu pracy
- Środowisko
- Uczciwe praktyki operacyjne
- Zagadnienia konsumenckie
- Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
2. Charakterystyka organizacji oraz wyznaczanie celów strategii CSR
3. Rozumienie społecznej odpowiedzialności i sfera oddziaływania organizacji
- Opracowanie kompletnego wykazu swoich działań
- Zidentyfikowanie działań organizacji pozostających w jej sferze oddziaływania
- Określenie kluczowych obszarów
- Zbadanie możliwości podejmowania decyli oraz wpływu tych działań na organizację i jej interesariuszy
- Ocena oddziaływania organizacji
4. Praktyki w zakresie integrowania CSR z działaniami organizacji
5. Przygotowanie, zaangażowanie i szkolenia pracowników
6. Komunikacja w zakresie społecznej odpowiedzialności
- Komunikacja z kierownictwem organizacji
- Komunikacja z pracownikami
- Komunikacja z interesariuszami, w tym z dostawcami
- Komunikacja ze społeczeństwem
- Komunikacja marketingowa
- Opracowywanie i publikacja raportów CSR
7. Zwiększenie wiarygodności odnośnie CSR
- System informowania i komunikowania o działaniach CSR
- System ewaluacji strategii CSR, w tym ujawniania korzyści dla poszczególnych grup interesariuszy oraz ogółu społeczeństwa
- Style rozwiązywania konfliktów i sporów między organizacja i jej interesariuszami
8. Przegląd i doskonalenie działań i praktyk CSR
Metody szkoleniowe
- Mini wykłady
- Prezentacja studiów przypadków
- Analiza studiów przypadków
- Opracowywanie strategii CSR według ISO 26 000
Adresaci
- Zarządzający firmami społecznie odpowiedzialnymi
- Pracownicy każdej organizacji, która świadomie chce być społecznie odpowiedzialną
- Pełnomocnicy ds. Jakości
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie