- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
IDEALNA SEKRETARKA – PROFESJONALIZM W FIRMIE (2 dni)
Celem szkolenia jest udoskonalenie własnych zasobów merytorycznych i psychologicznych asystentki – sekretarki w aspekcie pełnionej roli prawej ręki szefa i „wizytówki” firmy.
Cele i korzyści
Celem szkolenia jest udoskonalenie własnych zasobów merytorycznych i psychologicznych asystentki – sekretarki w aspekcie pełnionej roli prawej ręki szefa i „wizytówki” firmy.
Program szkolenia
1. SEKRETARIAT – FIRMOWE CENTRUM DOWODZENIA
▪ profesjonalny duet – efektywna współpraca z szefem (prowadzenie terminarza, sporządzanie notatek informacyjnych, przekazywanie informacji wewnątrz oraz na zewnątrz firmy);
▪ udział sekretarki w organizowaniu i przebiegu spotkań oraz zebrań – sprawne protokołowanie, korespondencja tradycyjna i elektroniczna; elementy zarządzania czasem;
▪ prowadzenie rozmów telefonicznych, zachowanie w sytuacji reklamacji, strategie prezentacji oferty firmy;
▪ public relations firmy; elementy pozytywnej autoprezentacji
Określenie istoty, celu, strategii profesjonalnego funkcjonowania sekretariatu.Uczestnicy metodą grupowego tworzenia pomysłów dzielą się własnymi doświadczeniami i mają możliwość poszerzenia wiedzy i kompetencji poprzez mini wykład prowadzony przez trenera.
2. TWORZENIE PROFESJONALNEGO WIZERUNKU SEKRETARKI-ASYSTENTKI
A. płaszczyzna osobowościowo- komunikacyjna
▪ zdolności komunikacyjne ( poprawne porozumiewanie się, aktywne słuchanie, pułapki percepcyjne, przekaz pozawerbalny i jego formy)
▪ bez agresji i wycofania- działaj asertywnie ( stopniowanie i oswajanie agresji innych , radzenie sobie z krytyką – z manipulacją, obrona własnego terytorium psychologicznego);
▪ autopoznanie – testy analizujące własne zdolności komunikacyjne, poziom asertywności,
▪ komunikacja niewerbalna i asertywność;
Moduł prowadzony jest w oparciu o pracę w grupach, wykład i ćwiczenia praktyczne i testy a także mini wykład uzupełniony ćwiczeniami praktycznymi z zakresu komunikowania się
B. płaszczyzna zawodowo- merytoryczna
▪ etykieta, taktyki dobrego wizerunku, wygląd własny, kreacja otoczenia,
▪ „za pan brat” z urządzeniami biurowymi- etykieta biurowa w rozmowach przez telefon, listy, pisma, druki- mówią o mnie,
▪ coś dla ciała- poczęstunek, przyjęcie , barek i stół,
▪ poczucie humoru- jak myślisz co z tego wynika?
Moduł prowadzony w formie wykładu, ćwiczeń, dyskusji kierowanej
3. STRES – BEZ NIEGO ANI RUSZ
▪ mechanizm powstawania stresu, wczesna interwencja zaradcza- strategie pokonania złych emocji
▪ sposoby na brak czasu, zagospodarowanie dnia , ustalanie priorytetów i celów w czynnościach zawodowych- ćwiczenia praktyczne uzupełnione mini wykładem
▪ afirmacje, relaks, potęga podświadomości w odpoczynku- jak poświęcając 3 minuty dla siebie w pracy, możesz zyskać siłę na cały dzień
Moduł prowadzony jest w oparciu o mini wykład i ćwiczenia praktyczne
4. ANALIZA TRANSAKCYJNA SOJUSZNIKIEM ASYSTENTKI-SEKRETARKI
▪ model analizy transakcyjnej w komunikowaniu, rozwiązywaniu konfliktów, efektywnej współpracy
Moduł prowadzony jest w oparciu o mini wykład i ćwiczenia w budowaniu wypowiedzi i zastosowaniu techniki
5. TRUDNE ROZMOWY MOGĄ BYĆ EFEKTYWNE – nie da się unikać rozmów z przełożonymi i współpracownikami. Możesz nauczyć się by te spotkania były profesjonalne i satysfakcjonujące. Czasami obecne w ich emocje są dobrym paliwem, które pozwala pokonać daleką drogę w tym zespole.
▪ dobre techniki porozumiewania się
▪ wykorzystanie emocji w rozmowie
▪ rozmowa z autorytetem – wyzwanie , które daje satysfakcję
▪ słuchaj i mów tak , by inni chcieli z tobą rozmawiać
6. ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE BIUREM – ASPEKTY TWARDE
▪ zarządzanie przepływem informacji i obiegiem dokumentów
▪ informacja jako podstawa podjęcia decyzji
▪ nowoczesne metody pozyskiwania informacji
▪ zasady i formy korespondencji biurowej oraz wymogi językowe: stylistyka , kultura języka i jego skuteczność
▪ czynności kancelaryjne
▪ tworzenie, ewidencjowanie, archiwizacja dokumentacji
▪ organizacja spotkań zebrań, konferencji i wyjazdów służbowych
▪ zasady poufności, stopień zabezpieczania informacji
▪ przygotowanie prezentacji
▪ optymalizacja pracy – kalendarz, planowanie dnia pracy, ustalanie priorytetów, celów i stosowanie właściwych procedur
Z myślą o wizerunku naszych Uczestniczek przygotowaliśmy zajęcia z Dress Codu w trakcie których będą miały możliwość skorzystania z stylizacji sylwetki w połączeniu z psychologią koloru.
– Wpływ kolorów na podświadomość
– Indywidualna analiza kolorystyczna
– Dobór garderoby i makijażu
Dodatkową atrakcją będzie pokaz makijażu.
Serdecznie zapraszamy!!!
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie