Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • HR, kadry, sekretariat

ETYKIETA I SAVOIR VIVRE w biznesie i życiu z uwzględnieniem różnic międzykulturowych – zajęcia warsztatowe

Menedżer powinien być dżentelmenem w każdej sytuacji, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Sukces w biznesie zależy nie tylko od trafnych decyzji i zdolności negocjacyjnych, starannie wypracowanego wizerunku, umiejętności przekonywania czy współpracy z partnerami z całego świata, ale także nienagannych manier. O sukcesie organizacji decyduje też tzw.  „pierwsze wrażenie”, dlatego tak ważne jest zadbanie o znajomość etykiety i  savoir- vivre przez pracowników różnych szczebli. Im wyższe stanowisko – tym większe wymagania w zakresie  znajomości etykiety i savoir- vivre

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Wyjaśnić czym jest etykieta, ceremoniał oraz protokół dyplomatyczny i jaka jest ich rola
  • Wskazać zasady etykiety, protokołu dyplomatycznego, ceremoniału oraz savoire vivre, a także sposoby ich wykorzystania w życiu zawodowym i prywatnym
  • Omówić uznane sposoby i formy komunikacji, w tym zasady tytułowania oraz korzystania z wizytówek
  • Wyjaśnić zasady organizacji przyjęć różnego typu
  • Zaprezentować zasady właściwego zachowania przy stole
  • Omówić zasady elegancji w ubiorze oraz typy strojów
  • Omówić zasady savoir vivre w życiu codziennym, w tym między innymi: powitania, pozdrowienia, wręczanie prezentów i kwiatów, wychodzenie i pożegnania, sytuacje niezręczne, hierarchia miejsc w samochodzie
  • Przedstawienie najważniejszych różnic międzykulturowych w etykiecie, protokole, ceremoniale, dobrym wychowaniu, a także sposobach prowadzenia biznesu, rozmów i negocjacji

Po ukończeniu uczestnik:

  • Wie czym jest etykieta, ceremoniał oraz protokół dyplomatyczny i rozumie ich znaczenie
  • Zna zasady etykiety, ceremoniału, protokołu oraz savoir vivre
  • Wie w jaki sposób należy się elegancko komunikować. Zna zasady i formy pisania listów, korzystania z telefonu, stosowania tytulatury w korespondencji i rozmowie, wie jak powinna wyglądać wizytówka i jak należy ją wręczać
  • Zna typy strojów i zasady ich doboru
  • Wie w jaki sposób należy organizować różnego rodzaju przyjęcia, w tym między innymi: w jaki sposób na nie zapraszać, o czym rozmawiać, jak usadzać gości, jak dobierać menu, jak zachowywać się przy stole
  • Potrafi elegancko się witać i żegnać (zachowując przy tym odpowiednią kolejność), wie kiedy i jak należy wręczać prezenty praz kwiaty, a także czego nie wypada sprezentować. Potrafi odpowiedni radzić sobie w sytuacjach niezręcznych, wie jak usadzać gości w samochodzie
  • Wie, jak przygotować się i prowadzić spotkania biznesowe na poziomie międzykulturowym
  • Potrafi zrozumieć i radzić siebie z odmiennością wynikającą z różnic pomiędzy kulturami


Menedżer powinien być dżentelmenem w każdej sytuacji, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Sukces w biznesie zależy nie tylko od trafnych decyzji i zdolności negocjacyjnych, starannie wypracowanego wizerunku, umiejętności przekonywania czy współpracy z partnerami z całego świata, ale także nienagannych manier. O sukcesie organizacji decyduje też tzw.  „pierwsze wrażenie”, dlatego tak ważne jest zadbanie o znajomość etykiety i  savoir- vivre przez pracowników różnych szczebli.

Część dotycząca zachowania się przy stole odbędzie się w restauracji.


Im wyższe stanowisko – tym większe wymagania w zakresie  znajomości etykiety i savoir- vivre

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do tematu

  • Wyjaśnienie czym są: etykieta, ceremoniał, protokół dyplomatyczny, savoir vivre
  • Podstawowe zasady etykiety i protokołu dyplomatycznego:
    • Zasada reprezentacji
    • Zasada kurtuazji i taktu
    • Zasada suwerennej równości państw w aspekcie etykiety i protokołu dyplomatycznego oraz prawa do wzajemnego szacunku
    • Zasada prawej strony
    • Zasada elegancji i estetyki
    • Zasada skromności, cierpliwości i powściągliwości
    • Zasada punktualności i terminowości
    • Zasada dokładności i przezorności
    • Zasada elastyczności
    • Zasada dyskrecji, czyli cnota milczenia
    • Zasada wiarygodności
    • Zasada wzajemności i niedyskryminacji
    • Zasada dyplomatycznego stylu
    • Zasada precedencji dyplomatycznej i państwowej
    • Reguła alternatu a reguła pele mele

2. Savoir vivre na co dzień  – wybrane zagadnienia

  • Powitania, kolejność powitań, uścisk, ucałowania dłoni, pożegnania, przedstawianie siebie i innych, przechodzenie na „ty”)
  • Pozdrawianie nieznajomych
  • Pierwszeństwo przy wchodzeniu, wchodzenie do miejsc publicznych, wchodzenie po schodach
  • Kolejność zajmowanych miejsc
  • Życzenia, gratulacje, kondolencje
  • Wręczanie prezentów i kwiatów
  • Językowy savoir-vivre’u – wybrane zagadnienia
  • Sytuacje niezręczne
  • Różnice kulturowe – wybrane przykłady

3. Komunikacja, czyli zasady i formy porozumiewania się oraz tytulatura

  • Istota komunikacji i bariery komunikacyjne
  • Zasady i formy porozumiewania się
    • Rozmowa bezpośrednia (w tym: sztuka robienia „dobrego wrażenia”, komunikacja niewerbalna, etykieta konwersacyjna)
    • Korespondencja tradycyjna – zasady i formy pisania listów (podstawowe zasady korespondencji, zasadnicze części listu oficjalnego, służbowego i prywatnego, układ listu, zwroty grzecznościowe, wysyłanie listów)
    • Poczta elektroniczna, komunikatory i netykieta
    • Telefon
    • Wizytówki (rodzaje, forma i wygląd, funkcje wizytówek, używanie wizytówek we współczesnym świecie)
    • Różnice kulturowe na wybranych przykładach
  • Tytulatura w korespondencji i rozmowie
    • Tytuły zawodowe
    • Tytuły kurtuazyjne
    • Tytuły naukowe
    • Tytuły rodowe
    • Tytuły na piśmie

4. Profesjonalny wizerunek

  • Istota wizerunku
  • Zasady ogólne
  • Wskazania elegancji
  • Typu ubiorów i zasady ich doboru (w tym m.in. typy strojów w biznesie, stroje tradycyjne)
  • Dodatki
  • Częste błędy i gafy
  • Kwestie kulturowe na wybranych przykładach

5. Spotkania formalne i nieformalne

  • Spotkania biznesowe, w tym kontakty zagraniczne – wybrane zagadnienia:
    • Rodzaje spotkań
    • Negocjacje handlowe
    • Umowy o współpracy
    • Program towarzyszący
    • Różnice kulturowe – wybrane zagadnienia
  • Przyjęcia
    • Organizacja, dobór gości
    • Typy przyjęć (tak zwane przyjęcia „siedzące” i „stojące”)
    • Zaproszenia
    • Typy stołów
    • Miejsca honorowe przy stole
    • Rozsadzanie przy stole
    • Plan stołu
    • Konwersacja przy stole z uwzględnieniem różnic międzykulturowych

6. Przy stole

  • Nakrycie
  • Sztućce
  • Zasady zachowania przy stole, w tym prowadzenie konwersacji
  • Podawanie, serwis
  • Kolejność i dobór dań
  • Wybór win i innych alkoholi
  • Toasty
  • Szczególne reguły etykiety dotyczące jedzenia i picia
  • Sposób jedzenia szczególnych potraw
  • Ograniczenia żywieniowe
  • Różnice kulturowe – wybrane przykłady

7. Korzystanie z samochodów

  • Wybór marki i modelu
  • Wykorzystywanie samochodu prywatnego w celach służbowych
  • Kierowca i pasażerowie
  • Hierarchia miejsc w samochodzie
  • Zna zasady usadzania gości w samochodzie
  • Konwersacja w trakcie podróży

Część dotycząca zachowania się przy stole odbędzie się w restauracji.

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

  • Krótki wykład
  • Gry interaktywne
  • Dyskusja
  • Symulacje
  • Quizy

Część dotycząca zachowania się przy stole odbędzie się w restauracji.

Adresaci

  • Prezesi, menedżerowie zainteresowani budowaniem profesjonalnego wizerunku, którzy pragną osiagnąć niezwykłe spectrum korzyści wynikających ze znajomości dobrych manier
  • Asystenki, Handlowcy, PRowcy, specjaliści mający kontakt z klientem zewnętrznym
  • Zainteresowani rozwojem osobistym,  doskonaleniem wiedzy z zakresu etykiety biznesowej
  • Osoby, które chcą poszerzyć swoje umiejętności w zakresie prezentacji, autoprezentacji, prawidłowej komunikacji, wpływania na innych
  • Zainteresowani budowaniem marki klasy premium

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie