- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
Budowanie zaangażowania i odpowiedzialności pracowników
Podstawowym zadaniem menedżera jest motywowanie podwładnych. Tylko dzięki zaangażowanym pracownikom firma jest w stanie się rozwijać a nawet przetrwać większość rynkowych kryzysów. Ale, czy motywacja jest tym samym, czym zaangażowanie? Intuicyjnie wszyscy wiemy, co oznacza ten termin, czujemy, że zaangażowanie jest ważne dla wyników firmy i jakości obsługi klienta. W praktyce, jak wykazały badania firmy AON Hewitt z 2011 roku prawie połowa menedżerów przyznaje, że na działania związane z budowaniem zaangażowania pracowników przeznacza od 2 do 5 dni w ciągu roku. Czas to zmienić. Cel szkolenia: poznanie aktualnych trendów z zakresu budowania zaangażowania zrozumienie w jaki sposób należy jasno komunikować strategię rozwoju pracownika kształtowanie postawy zorientowanej na budowanie zaangażowania aktywne poszukiwanie i tworzenie możliwości takich działań w firmie Korzyści ze szkolenia: zdobycie przez menedżerów wiedzy na temat tego, czym jest autentyczne zaangażowanie pracownika i jaki ma wpływ na wzrost wyników firmy rozwój umiejętności budowania zaangażowania poprzez poznanie technik i narzędzi menedżerskich, które temu służą rozwój umiejętności prowadzenie motywujących i rozwojowych rozmów z pracownikami
Cele i korzyści
- poznanie aktualnych trendów z zakresu budowania zaangażowania
- zrozumienie w jaki sposób należy jasno komunikować strategię rozwoju pracownika
- kształtowanie postawy zorientowanej na budowanie zaangażowania
- aktywne poszukiwanie i tworzenie możliwości takich działań w firmie
Korzyści ze szkolenia:
- zdobycie przez menedżerów wiedzy na temat tego, czym jest autentyczne zaangażowanie pracownika i jaki ma wpływ na wzrost wyników firmy
- rozwój umiejętności budowania zaangażowania poprzez poznanie technik i narzędzi menedżerskich, które temu służą
- rozwój umiejętności prowadzenie motywujących i rozwojowych rozmów z pracownikami
Podstawowym zadaniem menedżera jest motywowanie podwładnych.
Tylko dzięki zaangażowanym pracownikom firma jest w stanie się rozwijać a nawet przetrwać większość rynkowych kryzysów.
Ale, czy motywacja jest tym samym, czym zaangażowanie?
Intuicyjnie wszyscy wiemy, co oznacza ten termin, czujemy, że zaangażowanie jest ważne dla wyników firmy i jakości obsługi klienta.
W praktyce, jak wykazały badania firmy AON Hewitt z 2011 roku prawie połowa menedżerów przyznaje, że na działania związane z budowaniem zaangażowania pracowników przeznacza od 2 do 5 dni w ciągu roku.
Czas to zmienić.
Program szkolenia
1. Motywacja a zaangażowanie
- Motywacja, czy to to samo co zaangażowanie?
- Zaangażowanie a zadowolenie pracownika – czy zadowolenie ma wpływ na zaangażowanie?
2. Model zaangażowania organizacyjnego wg Johna Meyera i Nathalie Allen (case study)
- Komponenty zaangażowania – wymiar myślenia, odczuwania, działania
- Rodzaje zaangażowania organizacyjnego – zaangażowanie afektywne, trwania i normatywne
- Czynniki warunkujące zaangażowanie organizacyjne
3. Zachowania pracownika świadczące o poziomie zaangażowania
- Zachowania pracowników niezaangażowanych
- Zachowania pracowników obojętnych
- Zachowania pracowników zaangażowanych
4. Rola bezpośredniego przełożonego w budowaniu zaangażowania pracownika
5. Budowanie zaangażowania przez budowanie wartościowych relacji pomiędzy menedżerami a podwładnymi
- Jak budować relację pomiędzy pracownikiem a menedżerem?
- Rola zaufania w budowaniu zaangażowania
- Budowanie zaangażowania pracowników produkcyjnych
- Oddziaływanie na zaangażowanie – jak działać proaktywnie i długoterminowo
6. Praca zespołowa jako czynnik budujący zaangażowanie
- Zasady funkcjonowania zespołu – nastawienie na cel
- Zasady funkcjonowania zespołu – nastawienie na relacje
- Pięć dysfunkcji pracy zespołowej wg P. Lencioniego
- Przezwyciężanie dysfunkcji zespołu
7. Efektywność w organizacji – jak ukierunkować zaangażowanie?
- Delegowanie zadań i celów
- Monitorowanie realizacji zadań
- Wspieranie i korygowanie działań pracowników
- Motywowanie budujące zaangażowanie pracowników
- Udzielanie informacji zwrotnej w budowaniu zaangażowania
8. Praktyczne narzędzia menedżera w budowaniu zaangażowania pracowników
- Jasność celów i misji firmy
- Jasny podział i zakres obowiązków
- Dobór rodzaju zadania
- Odwoływanie się do zasobów i mocnych stron
- Twórcze wykorzystywanie błędów
- Informacje zwrotne o pracy – pochwały i konstruktywna krytyka
- Poniesienie konsekwencji zaniedbania obowiązków służbowych
- Stymulowanie współpracy
9. Rozmowy menedżerskie – praktyczne ćwiczenia (w trakcie trwania całego szkolenia)
- Rozmowa motywująca
- Rozmowa oceniająca
- Rozmowa korygująca zachowanie pracownika
- Pochwała konkretnego pracownika
- Pochwała zespołu
- Rozmowa o oczekiwaniach
- Rozmowa o sugestiach
- Rozmowa o codziennej pracy
Metody szkoleniowe
- autodiagnoza
- gra szkoleniowa
- ćwiczenia indywidualne i w małych grupach
- dyskusja moderowana
- mini-wykład
- wymiana doświadczeń
- warsztaty umiejętności – praktyczne ćwiczenia
Adresaci
- Zarządzający firmami
- Menedżerowie odpowiedzialni i rozliczani za wydajność i konkretne osiągnięcia
- Działy HR
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie