- Oferta
- Ekonomia, finanse
KSeF po zmianach od lipca 2025 r.
Ministerstwo Finansów przesunęło termin obowiązkowego wejścia w życie KSeF na 2026 r. KSeF pozostanie nieunikniony, a jego model prawdopodobnie nie ulegnie znaczącym zmianom. To idealny moment, aby już teraz rozpocząć przygotowania, w tym zdobywanie wiedzy o najczęstszych błędach fakturowania i etapach wdrażania KSeF. Zapraszamy na szkolenie dotyczące Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), w trakcie którego omówimy najczęstsze błędy fakturowania oraz kluczowe aspekty wdrażania KSeF. Dowiedz się, jak uniknąć pułapek związanych z nowymi przepisami i skutecznie przygotować swoją firmę na nadchodzące zmiany.
Cele i korzyści
Celem szkolenia jest przedstawienie uregulowań podatkowych w zakresie KSeF po zmianach obowiązujących od lipca 2025 r. Szkolenie ma formę warsztatów, na których zostaną przedstawione praktyczne problemy związane z wdrażaniem KSeF. Szkolenie zapewnia także zapoznanie się ze zmianami prawnymi oraz z aktualnym orzecznictwem i stanowiskiem MF.
Korzyści dla uczestników:
- Podstawową korzyścią dla Uczestników szkolenia jest dostosowanie się podatników do przyszłego funkcjonowania KSeF i wyeliminowanie pojawiających się błędów w zakresie fakturowania
- Szkolenie charakteryzuje się praktycznym podejściem do problemów pojawiających się na gruncie podatku VAT i w dużej mierze oparte jest na zasadzie: problem – rozwiązanie problemu.
- Szkolenie zapewnia niezbędną wiedzę praktyczną konieczną do prawidłowego rozliczania zobowiązań podatkowych oraz przedstawia możliwą optymalizację podatkową.
Program szkolenia
1. Zmiany wprowadzone do systemu KSeF od lipca 2025 r.:
- Wydłużenie okresu wdrażania dla podmiotów małych – kto jest objęty zmianą? Jaki jest okres wdrożenia KSeF dla tych podmiotów?
- Pojęcie OFF24 – czego dotyczy?
- Faktury typu RR, faktury dla osób fizycznych – możliwość ich wysyłania
- Brak sankcji do końca 2026 r. za błędy w wysyłaniu faktur
- Wprowadzenie możliwości wysyłania faktury elektronicznych, papierowych obok faktur ustrukturyzowanych
- Dwa numery NIP – sprzedającego i odbierającego fakturę
- Schema nr 3 – zmiany w odniesieniu do poprzednich wersji faktur ustrukturyzowanych
- Możliwość wysyłania załączników do faktur – dla kogo możliwość? W jakiej formie?
- Inne zmiany a ich skutki praktyczne dla podatników
2. Problemy praktyczne związane z wdrażaniem KSeF:
- Czy można wysyłać faktury wcześniej? Czy należy mieć zgodę drugiej strony? Czy można wysyłać niektóre faktury do KSeF?
- Sposoby wysyłania faktur ustrukturyzowanych: Token a podpis kwalifikowany
- Kto ma wysyłać faktury a kto ma je odbierać?
- W jaki sposób wysyłać faktury: paczka, każda faktura osobno
- Czym jest kod QR?
- Jak potwierdzać zakup towarów przy płatnościach przelewem, gotówką, kartą płatniczą
- Kto ponosi odpowiedzialność w zakresie KSeF
- Jak przechowywać faktury? Ile czasu? Jaki jest okres przedawnienia kontroli?
- Jak wysyłać załączniki do faktur? Czy istnieje możliwość wysyłania poprzez KSeF?
- Inne dokumenty a KSeF: faktura uproszczona, e-paragon
3. Problemy merytoryczne związane z fakturowaniem a KSeF:
- Sposoby sprawdzania kontrahenta: Biała lista, KRS, CEiDG
- Weryfikacja transakcji: kto złożył zamówienie, kto zapłacił a na kogo jest wystawiana faktura
- Pojęcie należytej staranności w zakresie sprawdzania kontrahentów
- Wystawienie faktury na podmiot nieistniejący
- Błędny NIP a umieszczenie faktury w KSeF
- Obowiązek podatkowy a zasady wystawiania faktur i wysyłania ich do KSeF
- Możliwość wystawienia faktury 60 dni przed transakcją co oznacza w praktyce?
- Przyczyny praktyczne antydatowania faktury: terminy umowne na wystawianie faktur, otrzymanie danych po terminie, protokół odbioru podpisany/dostarczony z opóźnieniem
- Sposoby korygowania błędów na fakturze – faktura korygująca lub nota korygująca
- Czy nota korygująca zostanie po wprowadzeniu KSeF?
- Zmiana danych i wysyłka ponownie oraz niszczenie starych dokumentów czy jest prawidłowym postępowaniem?
- Nie przyjmowanie faktur z błędami obecnie a po wprowadzeniu KSeF
- Brak danych fakultatywnych na fakturze (błędny termin płatności, brak nr zamówienia itp.) jako przyczyny podmiany faktur
4. Dane faktury – najczęściej pojawiające się błędy:
- Obowiązkowe elementy faktury, w tym nazwa towaru lub usługi a usługa kompleksowa, stawki VAT, kurs faktury wystawionej w walucie obcej
- Opcjonalne elementy faktury – jako obowiązkowe w niektórych przypadkach, w tym podstawa zwolnienia, MPP, odwrotne obciążenie, metoda kasowa – co jeśli nie są wpisane?
- Dobrowolne elementy faktury, w tym termin płatności, rachunek bankowy, stopka – co po wprowadzeniu KSeF?
- Rachunek bankowy nie zgłoszony na Białej Liście – konsekwencje praktyczne
5. Szczególne rodzaje faktur a KSeF:
- Stosowanie duplikatu obecnie a po wdrożeniu KSeF – czy będzie możliwe?
- Faktura zaliczkowa – kiedy jest obowiązkowa i zasady jej wystawiania
- Faktura końcowa a zmiany w tym zakresie wprowadzone SLIM VAT-3
- Zakaz korygowania faktury zaliczkowej w celu wystawienia faktury końcowej
- Korekty techniczne – prawidłowe rozliczanie skonta, anulowania faktury, zmiany danych kontrahenta
- Faktura wewnętrzna czy będzie wysyłana do KSeF?
- Faktura uproszczona a funkcjonowanie kasy fiskalnej
- Faktura typu WDT, eksport towarów, świadczenie usług dla podmiotu zagranicznego
6. Zasady wysyłania faktur obecnie i w czasie KSeF:
- Trzy rodzaje faktur funkcjonujące obecnie i po wdrożeniu KSeF: faktura elektroniczna, faktura ustrukturyzowana, faktura papierowa
- Obraz faktury wysyłany mailem obok KSeF – czy możliwy?
- Dodatkowe dokumenty do faktury: protokół odbioru prac, załącznik – jak wysyłać po wdrożeniu KSeF?
- Platformy funkcjonujące do pobierania faktur, za media, dla podmiotów stosujących zamówienia publiczne a KSeF
- Wysyłanie faktur a ich przechowywanie
7. Sankcje karne dotyczące faktur – przypadki karania:
- Faktury wystawione przez podmiot nieistniejący
- Faktury stwierdzające czynności, które nie zostały dokonane – w części dotyczącej tych czynności
- Faktury podające kwoty niezgodne z rzeczywistością – w części dotyczącej tych pozycji, dla których podane zostały kwoty niezgodne z rzeczywistością
- Faktury potwierdzające czynności, do których mają zastosowanie przepisy 58 i art. 83 Kodeksu cywilnego – w części dotyczącej tych czynności
- Brak wysyłania faktur do KSeF a możliwe sankcje – od kiedy i dla kogo?
8. Pytania uczestników
Adresaci
- Główni Księgowi, pracownicy księgowości dokonujący księgowań i rozliczeń podatkowych
- Pracownicy Działów odpowiedzialnych za prawidłowe rozliczanie faktur
- Pracownicy wystawiający faktury i inne dokumenty rozliczeniowe (noty księgowe, noty odsetkowe, itp.)
- Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni odpowiedzialni za prawidłowe rozliczanie zobowiązań podatkowych
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie