- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
MS EXCEL dla kadr (poziom zaawansowany)
Uczestnicy nauczą się jak korzystając z możliwości, które daje MS Excel, prowadzić prace w obszarze kadrowo-płacowym z zastosowaniem arkusza kalkulacyjnego .
Cele i korzyści
Celem szkolenia jest poprawa efektywności pracy w programie MS Excel oraz wskazanie funkcji, narzędzi oraz mechanizmów MS Excel szczególnie przydatnych dla osób pracujących w dziale kadr.
Uczestnicy nauczą się jak korzystając z możliwości, które daje MS Excel, prowadzić prace w obszarze kadrowo-płacowym z zastosowaniem arkusza kalkulacyjnego.
Zapewniamy materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (dostępne na pendrivie) zawierające praktyczne narzędzia i rozwiązania przydatne w pracy zawodowej.
UWAGA! Szkolenie ma charakter warsztatów z wykorzystaniem komputera.
Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń!
Zajęcia w grupach warsztatowych – maksymalnie 10 osób.
Zapewniamy laptopy na szkoleniu!
Program szkolenia
1. Techniki przyspieszające pracę w MS Excel
- Skróty klawiszowe
- Szybkie wypełnianie komórek
- Szybkie zaznaczanie zakresów komórek
- Różne wersje plików
2. Tworzenie interaktywnych szablonów na potrzeby gromadzenia danych pracownika
Przykłady zastosowania:
- Unifikacja formatek dotyczących gromadzenia danych osobowych na potrzeby wypłaty wynagrodzeń (oświadczenia o danych osobowych)
3. Zasady tworzenia tabel w MS Excel, aby eliminować błędy już na samym starcie
- Sprawdzanie poprawności danych
- Automatyczna zmiana wyglądu komórek pod wpływem zmiany ich wartości
- Inspekcja formuł i sprawdzanie błędów
- Tworzenie tabel gromadzących pozaewidencyjne dane
Przykłady zastosowania:
- Kontrola poprawności wprowadzania dat (poprawny format) oraz sposób poprawy błędnych dat
- Ograniczenie możliwości wprowadzania danych do określonych dat/wartości
- Automatyczne zaznaczanie innym kolorem wartości odbiegających od normy bądź błędnych
- Jak sprawdzić dlaczego moja formuła zwraca błąd
- Tworzenie jednej tabeli, w której będą informacje
4. Przegląd najważniejszych funkcji przydatnych w dziale personalnym
- Funkcje matematyczne
- Funkcje statyczne
- Funkcje tekstowe
- Funkcje logiczne
- Funkcje daty i czasu
- Funkcje wyszukiwania i odwołań
Przykłady zastosowania:
- Wyliczanie czasu pracy (z zaokrąglaniem do zadanej ilości minut)
- Wyliczanie kosztów stałych i zmiennych
- Ewidencjonowanie urlopów
- Łączenie i rozdzielanie tekstów
- Tworzenie szablonów wyliczających wysokości składek
- Przetwarzanie całej tabeli, żeby znaleźć sumę faktur spełniających zadane kryterium/kryteria
5. Wykorzystanie tabel przestawnych w tworzeniu zestawień i raportów płacowych i ich analizie
- Zasady tworzenia tabel przestawnych
- Wykresy przestawne
- Funkcje przetwarzające dane i ich zmiana (suma, średnia, zliczanie)
- Używanie przeliczeń wyników (np. procentowe zestawienia względem sumy końcowej)
Przykłady zastosowania:
- Zestawienie płac w firmie
- Analiza urlopów
6. Sortowanie i filtrowanie danych
Przykłady zastosowania:
- Znalezienie danych spełniających zadane kryteria
7. Drukowanie dużych tabel z danymi. Dostosowywanie obszaru wydruku w taki sposób, żeby żadna pojedyncza kolumna nie przeszła na kolejną stronę
8. Masowa wysyłka listów do pracowników/adresowanie kopert za pomocą kilku kliknięć
Metody szkoleniowe
Szkolenie prowadzone jest głównie metodą warsztatową z wykorzystaniem komputera*.
Dodatkowo będą również wykorzystywane mini-wykłady i prezentacje, jako wprowadzenie i uszczegółowienie zagadnień.
*W przypadku szkoleń zamkniętych istnieje możliwość przygotowania dedykowanych ćwiczeń na podstawie wcześniej przesłanych plików.
Adresaci
Szkolenie adresowane jest do pracowników działu kadr wykorzystujących program MS Excel w codziennej pracy.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie