- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
Model kompetencyjny w tym gra strategiczna: „Kluczowe kompetencje”
Model kompetencyjny jest niezbędnym fundamentem, na którym budowane są w organizacji takie rozwiązania, jak: opisy stanowisk pracy, ścieżki kariery, narzędzia rekrutacji i selekcji, a także ocena pracownicza. Precyzyjne zdefiniowanie kompetencji oraz określenie ich pożądanego poziomu na danym stanowisku lub w grupie stanowiskowej staje się niezbędnym minimum do tego by procesy personalne, często powierzane odrębnym zespołom pracowniczym, były spójne i efektywne. Model kompetencyjny utożsamiany bywa z profilem, ale warto nadmienić, że poza profilami kompetencyjnymi w ramach tego rozwiązania funkcjonuje tzw. księga kompetencji oraz prawidłowo skonstruowana skala oceny kompetencji.
Do rozpoczęcia pozostało:
31 dniCele i korzyści
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy oraz trening umiejętności w zakresie opracowania modelu kompetencyjnego dla organizacji.
W szczególności uczestnicy szkolenia:
-
poznają podstawowe założenia dotyczące kompetencji oraz ich rodzajów
-
poznają istotę tworzenia wskaźników opisujących kompetencje oraz wytyczne dotyczące ich pożądanej ilości
-
zdobędą umiejętności związane z tworzeniem kart opisu kompetencji oraz określania poziomu rozwoju kompetencji
-
zdobędą umiejętności w zakresie tworzenia profili kompetencyjnych oraz ich wykorzystania w procesach personalnych
-
będą trenować umiejętności w zakresie identyfikacji problemów w obszarze korzystania z modelu kompetencyjnego i ich rozwiązywania
-
rozwój wiedzy na temat kompetencji
-
zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie identyfikacji, opisu i skalowania kompetencji,
-
opracowanie profilu dla wybranego stanowiska / grupy stanowiskowej
-
rozwój umiejętności w zakresie korzystania z modelu kompetencyjnego w praktyce
Model kompetencyjny jest niezbędnym fundamentem, na którym budowane są w organizacji takie rozwiązania, jak: opisy stanowisk pracy, ścieżki kariery, narzędzia rekrutacji i selekcji, a także ocena pracownicza.
Precyzyjne zdefiniowanie kompetencji oraz określenie ich pożądanego poziomu na danym stanowisku lub w grupie stanowiskowej staje się niezbędnym minimum do tego by procesy personalne, często powierzane odrębnym zespołom pracowniczym, były spójne i efektywne.
Program szkolenia
1. Istota i rodzaje kompetencji
- geneza pojęcia kompetencje
- popularne klasyfikacje i ujęcia kompetencji
- własna definicja kompetencji
2. Elementy modelu kompetencyjnego
- karta opisu kompetencji (definicja, wskaźniki behawioralne)
- skala oceny kompetencji
- profil kompetencyjny
3. Wykorzystanie modelu kompetencyjnego w ZZL
- model kompetencyjny a opisy stanowisk pracy
- rekrutacja i selekcja z wykorzystaniem modelu kompetencyjnego
- ocena pracownicza oparta na kompetencjach
- ścieżki kariery w organizacji
4. Konieczność zmian i modyfikacji modelu kompetencyjnego
- uwarunkowania powodujące konieczność zmiany modelu
- proces wdrażania i zmian modelu kompetencyjnego
Metody szkoleniowe
Szkolenie będzie realizowane metodą warsztatową przy wykorzystaniu następujących form pracy i przekazywania wiedzy:
- mini-wykład
- dyskusja grupowa
- analiza studiów przypadku
- praca w grupach
Adresaci
- specjaliści i liderzy Działów HR
- osoby odpowiedzialne za procesy rekrutacji, rozwoju i oceny pracowników
Prowadzący
Przedsiębiorca, trener, wykładowca, praktyk, socjolog, specjalista ds. zarządzania projektami. Współautorka książki prezentującej nowatorską koncepcję dotyczącą rozwoju osobistego, gdzie proponuje niezapomnianą dawkę inspiracji i energii do działania w kierunku realizacji celów rozwojowych i edukacyjnych. Posiada bogate doświadczenie w pracy w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi zarówno jako naukowiec jak i dydaktyk i to, co najważniejsze: praktyk. Zajmowała się badaniem zagadnień związanych z pomiarem efektywności zarządzania zasobami ludzkimi, work-life balance, kompetencjami, rynkiem szkoleń, a także pracą menedżera. Swoje zainteresowania badawcze i dydaktyczne rozwijała dzięki współpracy z dużymi firmami takimi, jak: Famur S.A. oraz Aldi Sp. z o.o., efektywnie wspierając funkcjonowanie działów HR jako specjalista ds. analiz i wynagrodzeń oraz menedżer ds. zarządzania talentami W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia zajmuje się controllingiem personalnym, zagadnieniami dotyczącymi planowania zatrudnienia, etatyzacji, pomiaru efektywności zarządzania zasobami ludzkimi, a także modelowania kompetencji, badania zadowolenia pracowników oraz budowania rozwiązań systemowych w obszarze HR. Jako trener prowadziła szkolenia z zakresu: komunikacji interpersonalnej, kreatywności, budowania zespołu, zarządzania konfliktami, inteligencji emocjonalnej, pomiaru efektywności zarządzania zasobami ludzkimi, etatyzacji, controllingu personalnego. Praktyczny wymiar szkoleń prowadzonych przez trenera wynika z doświadczenia w realizacji projektów z zakresu etatyzacji (w tym również wsparcia dla organizacji we wdrożeniu nowej struktury organizacyjnej), modelowania kompetencji, badania zadowolenia pracowników, szkoleń o tematyce związanej z etatyzacją i kontrolingiem personalnym, organizacji i realizacji sesji development center dla kadry menedżerskiej, oceny czynników motywacyjnych stosowanych przez firmę oraz warsztatów dotyczących wartości firmowych. Jako przedsiębiorca realizowała projekty konsultingowe dla firm (audyt obsługi kadrowo-płacowej, etatyzacja, model kompetencyjny, badania zadowolenia pracowników, badania czynników motywacyjnych, analizy rynków na potrzeby przygotowania biznesplanów) oraz szkolenia (etatyzacja, pomiar efektywności ZZL, system ocen pracowniczych, motywacja do pracy, zarządzanie konfliktami, komunikacja interpersonalna, zarządzanie zespołem projektowym, prezentowanie raportów). Poza aktywnością biznesową od kilkunastu lat prowadzi zajęcia ze studentami z przedmiotów objętych specjalnością ZZL, słuchaczami studiów podyplomowych (m.in. na kierunku HR Business Partner), a także pełni funkcję promotora prac dyplomowych na studiach I i II stopnia. Szkolenia zrealizowane m.in.: dla Okręgowego Inspektoratu Pracy w Katowicach, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Górnośląskiej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości, Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania oraz MPK – Łódź Sp. z o.o., FRAPZ Famur, LEITZ Polska, Auchan, Aldi.
Miejsce
mazowieckie, Platon HotelSerdecznie zapraszamy do nowootwartego Centrum Konferencyjno – Szkoleniowego, położonego pośród zieleni w zacisznym zakątku Warszawy, zaledwie 15 minut jazdy samochodem z centrum Warszawy.
Wokół obiektu rozpościera sie przepiękny 2,5-hektarowy park sprzyjający regeneracji sił w czasie szkolenia.
Cena i zapisy
750,00 zł brutto, CENA PROMOCYJNA: 690,00 zł brutto przysługuje każdej kolejnej osobie zgłoszonej przez tę samą firmę/instytucję.
Podana wyżej cena zawiera:
- koszty organizacji szkolenia
- materiały szkoleniowe rozdawane uczestnikom w trakcie szkolenia
- przeprowadzenie szkolenia przez cenionego eksperta
- certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych
- poczęstunki kawowe, obiad
- konsultacje indywidualne z uczestnikami szkolenia