Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • HR, kadry, sekretariat

Etykieta i Savoir Vivre w biznesie i życiu z uwzględnieniem różnic międzykulturowych – zajęcia warsztatowe

Menedżer powinien być dżentelmenem w każdej sytuacji, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Sukces w biznesie zależy nie tylko od trafnych decyzji i zdolności negocjacyjnych, starannie wypracowanego wizerunku, umiejętności przekonywania czy współpracy z partnerami z całego świata, ale także nienagannych manier. O sukcesie organizacji decyduje też tzw.  „pierwsze wrażenie”, dlatego tak ważne jest zadbanie o znajomość etykiety i  savoir- vivre przez pracowników różnych szczebli. Im wyższe stanowisko – tym większe wymagania w zakresie  znajomości etykiety i savoir- vivre

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Wyjaśnić czym jest etykieta, ceremoniał oraz protokół dyplomatyczny i jaka jest ich rola
  • Wskazać zasady etykiety, protokołu dyplomatycznego, ceremoniału oraz savoire vivre, a także sposoby ich wykorzystania w życiu zawodowym i prywatnym
  • Omówić uznane sposoby i formy komunikacji, w tym zasady tytułowania oraz korzystania z wizytówek
  • Wyjaśnić zasady organizacji przyjęć różnego typu
  • Zaprezentować zasady właściwego zachowania przy stole
  • Omówić zasady elegancji w ubiorze oraz typy strojów
  • Omówić zasady savoir vivre w życiu codziennym, w tym między innymi: powitania, pozdrowienia, wręczanie prezentów i kwiatów, wychodzenie i pożegnania, sytuacje niezręczne, hierarchia miejsc w samochodzie
  • Przedstawienie najważniejszych różnic międzykulturowych w etykiecie, protokole, ceremoniale, dobrym wychowaniu, a także sposobach prowadzenia biznesu, rozmów i negocjacji

Po ukończeniu uczestnik:

  • Wie czym jest etykieta, ceremoniał oraz protokół dyplomatyczny i rozumie ich znaczenie
  • Zna zasady etykiety, ceremoniału, protokołu oraz savoir vivre
  • Wie w jaki sposób należy się elegancko komunikować. Zna zasady i formy pisania listów, korzystania z telefonu, stosowania tytulatury w korespondencji i rozmowie, wie jak powinna wyglądać wizytówka i jak należy ją wręczać
  • Zna typy strojów i zasady ich doboru
  • Wie w jaki sposób należy organizować różnego rodzaju przyjęcia, w tym między innymi: w jaki sposób na nie zapraszać, o czym rozmawiać, jak usadzać gości, jak dobierać menu, jak zachowywać się przy stole
  • Potrafi elegancko się witać i żegnać (zachowując przy tym odpowiednią kolejność), wie kiedy i jak należy wręczać prezenty praz kwiaty, a także czego nie wypada sprezentować. Potrafi odpowiedni radzić sobie w sytuacjach niezręcznych, wie jak usadzać gości w samochodzie
  • Wie, jak przygotować się i prowadzić spotkania biznesowe na poziomie międzykulturowym
  • Potrafi zrozumieć i radzić siebie z odmiennością wynikającą z różnic pomiędzy kulturami


Menedżer powinien być dżentelmenem w każdej sytuacji, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Sukces w biznesie zależy nie tylko od trafnych decyzji i zdolności negocjacyjnych, starannie wypracowanego wizerunku, umiejętności przekonywania czy współpracy z partnerami z całego świata, ale także nienagannych manier. O sukcesie organizacji decyduje też tzw.  „pierwsze wrażenie”, dlatego tak ważne jest zadbanie o znajomość etykiety i  savoir- vivre przez pracowników różnych szczebli.

Część dotycząca zachowania się przy stole odbędzie się w restauracji.


Im wyższe stanowisko – tym większe wymagania w zakresie  znajomości etykiety i savoir- vivre

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do tematu

  • Wyjaśnienie czym są: etykieta, ceremoniał, protokół dyplomatyczny, savoir vivre
  • Podstawowe zasady etykiety i protokołu dyplomatycznego:
    • Zasada reprezentacji
    • Zasada kurtuazji i taktu
    • Zasada suwerennej równości państw w aspekcie etykiety i protokołu dyplomatycznego oraz prawa do wzajemnego szacunku
    • Zasada prawej strony
    • Zasada elegancji i estetyki
    • Zasada skromności, cierpliwości i powściągliwości
    • Zasada punktualności i terminowości
    • Zasada dokładności i przezorności
    • Zasada elastyczności
    • Zasada dyskrecji, czyli cnota milczenia
    • Zasada wiarygodności
    • Zasada wzajemności i niedyskryminacji
    • Zasada dyplomatycznego stylu
    • Zasada precedencji dyplomatycznej i państwowej
    • Reguła alternatu a reguła pele mele

2. Savoir vivre na co dzień  – wybrane zagadnienia

  • Powitania, kolejność powitań, uścisk, ucałowania dłoni, pożegnania, przedstawianie siebie i innych, przechodzenie na „ty”)
  • Pozdrawianie nieznajomych
  • Pierwszeństwo przy wchodzeniu, wchodzenie do miejsc publicznych, wchodzenie po schodach
  • Kolejność zajmowanych miejsc
  • Życzenia, gratulacje, kondolencje
  • Wręczanie prezentów i kwiatów
  • Językowy savoir-vivre’u – wybrane zagadnienia
  • Sytuacje niezręczne
  • Różnice kulturowe – wybrane przykłady

3. Komunikacja, czyli zasady i formy porozumiewania się oraz tytulatura

  • Istota komunikacji i bariery komunikacyjne
  • Zasady i formy porozumiewania się
    • Rozmowa bezpośrednia (w tym: sztuka robienia „dobrego wrażenia”, komunikacja niewerbalna, etykieta konwersacyjna)
    • Korespondencja tradycyjna – zasady i formy pisania listów (podstawowe zasady korespondencji, zasadnicze części listu oficjalnego, służbowego i prywatnego, układ listu, zwroty grzecznościowe, wysyłanie listów)
    • Poczta elektroniczna, komunikatory i netykieta
    • Telefon
    • Wizytówki (rodzaje, forma i wygląd, funkcje wizytówek, używanie wizytówek we współczesnym świecie)
    • Różnice kulturowe na wybranych przykładach
  • Tytulatura w korespondencji i rozmowie
    • Tytuły zawodowe
    • Tytuły kurtuazyjne
    • Tytuły naukowe
    • Tytuły rodowe
    • Tytuły na piśmie

4. Profesjonalny wizerunek

  • Istota wizerunku
  • Zasady ogólne
  • Wskazania elegancji
  • Typu ubiorów i zasady ich doboru (w tym m.in. typy strojów w biznesie, stroje tradycyjne)
  • Dodatki
  • Częste błędy i gafy
  • Kwestie kulturowe na wybranych przykładach

5. Spotkania formalne i nieformalne

  • Spotkania biznesowe, w tym kontakty zagraniczne – wybrane zagadnienia:
    • Rodzaje spotkań
    • Negocjacje handlowe
    • Umowy o współpracy
    • Program towarzyszący
    • Różnice kulturowe – wybrane zagadnienia
  • Przyjęcia
    • Organizacja, dobór gości
    • Typy przyjęć (tak zwane przyjęcia „siedzące” i „stojące”)
    • Zaproszenia
    • Typy stołów
    • Miejsca honorowe przy stole
    • Rozsadzanie przy stole
    • Plan stołu
    • Konwersacja przy stole z uwzględnieniem różnic międzykulturowych

6. Przy stole

  • Nakrycie
  • Sztućce
  • Zasady zachowania przy stole, w tym prowadzenie konwersacji
  • Podawanie, serwis
  • Kolejność i dobór dań
  • Wybór win i innych alkoholi
  • Toasty
  • Szczególne reguły etykiety dotyczące jedzenia i picia
  • Sposób jedzenia szczególnych potraw
  • Ograniczenia żywieniowe
  • Różnice kulturowe – wybrane przykłady

7. Korzystanie z samochodów

  • Wybór marki i modelu
  • Wykorzystywanie samochodu prywatnego w celach służbowych
  • Kierowca i pasażerowie
  • Hierarchia miejsc w samochodzie
  • Zna zasady usadzania gości w samochodzie
  • Konwersacja w trakcie podróży

Część dotycząca zachowania się przy stole odbędzie się w restauracji.

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

  • Krótki wykład
  • Gry interaktywne
  • Dyskusja
  • Symulacje
  • Quizy

Część dotycząca zachowania się przy stole odbędzie się w restauracji.

Adresaci

  • Prezesi, menedżerowie zainteresowani budowaniem profesjonalnego wizerunku, którzy pragną osiagnąć niezwykłe spectrum korzyści wynikających ze znajomości dobrych manier
  • Asystenki, Handlowcy, PRowcy, specjaliści mający kontakt z klientem zewnętrznym
  • Zainteresowani rozwojem osobistym,  doskonaleniem wiedzy z zakresu etykiety biznesowej
  • Osoby, które chcą poszerzyć swoje umiejętności w zakresie prezentacji, autoprezentacji, prawidłowej komunikacji, wpływania na innych
  • Zainteresowani budowaniem marki klasy premium

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Opinie uczestników szkoleń

    • Bardzo miła atmosfera, dobrzy instruktorzy, gorąco polecam szkolenia w tej firmie (Translated by Google) Very nice atmosphere, good instructors, I highly recommend training at this company
      Kris Tab
      2025-10-08 11:47:39 (opinia z Google)
    • Super kurs i prowadzenie (Translated by Google) Great course and guidance
      Artur Spiszak
      2025-10-08 10:35:36 (opinia z Google)
    • Miło było (Translated by Google) It was nice
      Grzegorz Szeliga
      2025-10-08 10:34:02 (opinia z Google)
    • Same pozytywy , super organizacja. (Translated by Google) Only positives, great organization.
      Dariusz Smolarek
      2025-10-04 08:05:54 (opinia z Google)
    • Super szkolenie i miła atmosfera,polecam każdemu 🙂 (Translated by Google) Great training and nice atmosphere, I recommend it to everyone 🙂
      Paweł Sykulski
      2025-10-04 08:04:03 (opinia z Google)
    • Miła atmosfera. Bardzo dobre szkolenie. Polecam. (Translated by Google) Nice atmosphere. Very good training. I recommend it.
      Martin Smolarek
      2025-10-04 08:02:00 (opinia z Google)
    • Bardzo miła atmosfera . Polecam serdecznie (Translated by Google) Very nice atmosphere. I highly recommend it.
      Jacek Jurczak
      2025-10-04 08:01:09 (opinia z Google)
    • Krzysztof Morcinek
      2025-09-30 12:34:24 (opinia z Google)
    • WSPANIALA FIRMA SZKOLENIOWA, PEŁNA REKOMWNDACJA (Translated by Google) GREAT TRAINING COMPANY, FULLY RECOMMENDED
      Malgorzata Strzemp
      2025-09-27 17:30:55 (opinia z Google)
    • Polecam szkolenia z prawa budowlanego 🏠 (Translated by Google) I recommend construction law training 🏠
      Jolanta Kułakowska
      2025-09-27 17:17:38 (opinia z Google)
    • Świetnie prowadzone szkolenie na podesty ruchome. Instruktor z ogromnym doświadczeniem opowiadał nam mnóstwo ciekawostek, które pomagały zapamiętać ogrom materiału.Przekazywal z pasją nie tylko teorię, ale i praktyczne porady jak zdać egzamin państwowy. Egzamin poszedł gładko. Dziękuję za świetną organizację.Do zobaczenia na kolejnych szkoleniach. Rekomenduję każdemu ⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) A well-run training course for mobile work platforms. The instructor, with extensive experience, shared a wealth of interesting facts that helped us memorize the vast amount of material. He passionately conveyed not only the theory but also practical advice on how to pass the state exam. The exam went smoothly. Thank you for the excellent organization. See you at the next training. I recommend it to everyone ⭐⭐⭐⭐⭐
      Andrzej Czerwiński
      2025-09-27 08:47:29 (opinia z Google)
    • Dobrze zorganizowany kurs na podesty ruchome, dużo materiałów do nauki, miła, przyjazna atmosfera. Cała grupa zdała egzamin państwowy. Polecam serdecznie 🥰 (Translated by Google) A well-organized course on mobile elevating work platforms, with plenty of learning materials and a pleasant, friendly atmosphere. The entire group passed the state exam. I highly recommend it 🥰
      grazyna czerwinska
      2025-09-27 08:42:15 (opinia z Google)
    • Serdecznie polecam profesjonalną firmą szkoleniową Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) I highly recommend the professional training company Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
      Janina Mrzygłód
      2025-09-25 17:22:13 (opinia z Google)
    • Solidna firma szkoleniowa, polecam, warto skorzystać 👍 (Translated by Google) A solid training company, I recommend it, it's worth using 👍
      Janusz Mrzygłód
      2025-09-25 17:17:53 (opinia z Google)
    • I'm Very happy, becouse i passed this exams. Thank you our Teacher's and my friends...
      Mehedi Md Nurul islam
      2025-09-09 09:30:30 (opinia z Google)
    • very good courses. all training is done with a description of all the nuances. the team is very positive with a good approach to training.
      Nil Poddo
      2025-09-09 09:22:19 (opinia z Google)
    • Good
      Sudesh Desai
      2025-09-09 09:08:33 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Thank you, everything is of good quality (Original) Дякую все якісно
      Александр Погребной
      2025-09-09 08:57:06 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Very pleasant atmosphere. They teach quickly and efficiently. I recommend! (Original) Очень приятная атмосфера. Быстро и качественно учат . Рекомендую!
      V G
      2025-09-09 08:47:29 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) It was good, all the theory was clear to me, thanks to the teachers (Original) Было хорошо,вся теория для меня была понятна,спасибо преподавателям
      Максим Карабаш
      2025-09-09 08:46:57 (opinia z Google)

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie