- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
ZARZĄDZANIE ROZWOJEM I EFEKTYWNOŚCIĄ BIZNESOWĄ SZKOLEŃ
Oto niektóre z umiejętności, które zdobędziesz po jego zakończeniu: Okryjesz różnicę między pojęciem „rozwój” a „szkolenie” Dowiesz się, jak włączać kierowników liniowych w zarządzanie procesem szkoleniowym Poznasz metody i narzędzia efektywnego badania potrzeb rozwojowych w Twojej organizacji Nauczysz się wyznaczać cele szkoleniowe, tak aby miały sens Dowiesz się czym jest efektywność biznesowa szkoleń i jak nad nią pracować
Cele i korzyści
Oto niektóre z umiejętności, które zdobędziesz po jego zakończeniu:
- Okryjesz różnicę między pojęciem „rozwój” a „szkolenie”
- Dowiesz się, jak włączać kierowników liniowych w zarządzanie procesem szkoleniowym
- Poznasz metody i narzędzia efektywnego badania potrzeb rozwojowych w Twojej organizacji
- Nauczysz się wyznaczać cele szkoleniowe, tak aby miały sens
- Dowiesz się czym jest efektywność biznesowa szkoleń i jak nad nią pracować
NAUKA TO POTĘGI KLUCZ…, CZEGO SIĘ NAUCZYMY, TEGO NAM NIKT NIE ZABIERZE…, BEZ CIEKAWOŚCI NIE MA MĄDROŚCI… etc. – istnieje wiele przysłów o znaczeniu uczenia się i zdobywania nowych umiejętności.
A ponieważ przysłowia są przyszłością narodów, warto potraktować je z uwagą.
Obecnie najistotniejszym czynnikiem rozwoju pracowników organizacji jest stworzenie efektywnego systemu szkoleń.
W dobrze zorganizowanym przedsiębiorstwie szkolenia pracowników stanowią jeden z podstawowych elementów zarządzania zasobami ludzkimi, a nakłady z tym związane traktuje się jako inwestycję w kapitał ludzki zwiększając tym samym jego wartość i wartość organizacji.To pracownicy są zarówno twórcami, jak i realizatorami strategii firmy i jej planów. To dzięki ich kompetencjom i doświadczeniu firma może utrzymywać się na rynku, wygrywać z innymi, zwiększać obroty i zyski.
Program szkolenia
- PROFESJONALNE ZARZĄDZANIE ROZWOJEM ZASOBÓW LUDZKICH
- Pojęcie rozwoju pracowników
- Modele zarządzania rozwojem we współczesnych organizacjach
- Pracownik jako kreator rozwoju
- Czym różni się szkolenie – wydarzenie od szkolenia – procesu
- Łańcuch wpływu na sukces procesów szkoleniowych w przedsiębiorstwie
- Blokady procesów szkoleniowych – co zagraża ich efektywności
- Schemat profesjonalnego procesu szkoleniowego wraz z oceną
- Rola zarządzania wiedzą w organizacji
- przeszkody w zarządzaniu wiedzą
- jak budować organizację uczącą się
- czym jest „amnezja korporacyjna” – czyli dlaczego warto systemowo kodować wiedzę
- rola liderów w stymulowaniu rozwoju pracowników
- POTRZEBA SZKOLENIOWA A POTRZEBA BIZNESOWA
- Metody analizy potrzeb rozwojowych i luk kompetencyjnych
- Dobra analiza potrzeb = szkolenie uszyte na miarę
- Jak budować u uczestników pozytywną reakcję na szkolenie jeszcze przed szkoleniem – przepis na sukces
- CELE SZKOLENIOWE – CZYLI CO ZROBIĆ, ABY SZKOLENIA BYŁY INWESTYCJĄ A NIE KOSZTEM
- SMART-ne cele szkoleniowe oparte na modelu D. Kirckpatrica
- Cel szkoleniowy, którego efekty można zbadać
- Co powinno być celem szkoleniowym (gdzie szukać źródła)
- EFEKTYWNOSĆ DOSKONALENIA PRAOCNWIKÓW
- Co wpływa na sukces procesów szkoleniowych
- „Jeśli czegoś nie możesz zmierzyć, nie możesz tym zarządzać”/W.Edwards Deming/ – narzędzia pomiaru efektywności szkoleń i ich wpływu na sukces biznesowy
- Co jest ważniejsze dla efektywności szkoleń – zadowolenie uczestników, zdobycie wiedzy czy trwała zmiana zachowania… a może jest coś jeszcze …
- INNE DZIAŁANIA ROZWOJOWE
- Relokacje pracowników
- Coaching
- WYBÓR DOSTAWCY SZKOLEŃ
- Co charakteryzuje dobrą i profesjonalną firmę szkoleniową – o jakie rzeczy pytań, co sprawdzić
- PODSUMOWANIE SZKOLENIA
- Mój plan działania
Metody szkoleniowe
- wykład multimedialny (20%)
- analiza przypadku
- rozmowa moderowana/ dyskusja
- warsztaty w grupach
- ankiety/ kwestionariusze
- filmiki szkoleniowe
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie