Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • HR, kadry, sekretariat

Szkolenie dla sekretarek / asystentek

Celem szkolenia jest nabycie przez pracowników sekretariatów, biur i kancelarii umiejętności niezbędnych do wykonywania pracy w strukturach organizacji urzędu, instytucji lub przedsiębiorstwa korporacyjnego oraz ich rozwój kompetencji organizacyjnych i komunikacyjnych.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Celem szkolenia jest nabycie przez pracowników sekretariatów, biur i kancelarii umiejętności niezbędnych do wykonywania pracy w strukturach organizacji urzędu, instytucji lub przedsiębiorstwa korporacyjnego oraz ich rozwój kompetencji organizacyjnych i komunikacyjnych

  • Program dostosowany do aktualnych wymagań pracodawców, zaprojektowany w oparciu o aktualne wytyczne rynku pracy
  • Program uwzględnia przygotowanie do zawodu i rozwijanie umiejętności miękkich, jak również takich, które znajdują zastosowanie środowisku pracy
  • Nasze szkolenie to gwarancja dla słuchaczy, że zdobędą umiejętności o jakich zaświadczają ich kwalifikacje
  • Zapewniamy najwyższą jakość szkolenia na wszystkich jego etapach – na etapie projektowania, nauczania, oceny i certyfikacji
  • Zapewniamy rozszerzenie dostępu do szkolenia poprzez zaoferowanie efektywnych i ujednoliconych usług poradnictwa zawodowego
  • Posiadamy szeroki wybór metod rozwijania własnych umiejętności i zapewniamy odpowiednie do tego warunki
  • Nasz program zapewnia wzmocnienie najważniejszych kompetencji zawodowych oraz gwarancję, że z chwilą ukończenia szkolenia, każdy uczestnik opanował zestaw umiejętności, które stanowią bazę w dzisiejszym rynku pracy
  • Nasi trenerzy reprezentują najwyższy poziom jakości, to właśnie ich wiedza
    i doświadczenie są decydującym czynnikiem, o tym w jakim stopniu uczestnicy szkolenia rozwiną swoje umiejętności
  • Odpowiedni poziom szkolenia stanowi podstawę do uzyskania założonych wyników, dlatego trenerzy odgrywają także ważną rolę w zachęcaniu uczestników szkolenia do dalszej pracy nad poszerzaniem własnych kompetencji

Kompetencje twarde – przepisy prawa:

  • Nabycie wiedzy w zakresie przetwarzania danych osobowych (RODO)
  • Nabycie wiedzy w zakresie obowiązków powiadomienia i ewidencjonowania ochrony danych osobowych
  • Nabycie wiedzy w zakresie z zasobów niezbędnych do realizacji czynności związanych z operacjami przetwarzania danych osobowych
  • Nabycie wiedzy w zakresie potencjalnych przyczyn niepożądanego zdarzenia, które mogą spowodować naruszenie praw i wolność osób fizycznych
  • Nabycie wiedzy w zakresie zagrożenia, które mogą być wykorzystane do wystąpienia konkretnego, zidentyfikowanego zagrożenia
  • Nabycie wiedzy w zakresie katalogowania skutków naruszenia praw i wolności osób fizycznych, opis istotności
  • Nabycie wiedzy w zakresie przepisów prawa administracyjnego, niezbędnego w funkcjonowaniu sekretariatu, biura, kancelarii
  • Nabycie wiedzy w zakresie systemu kancelaryjnego: zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych, określanie systemu kancelaryjnego
  • Nabycie wiedzy w zakresie przygotowania i redagowania dokumentów biurowych, z uwzględnieniem szczegółowej charakterystyki pism urzędowych, ze względu na ich formę, obieg, stopień pilności oraz stopień zabezpieczenia tajemnicy
  • Nabycie wiedzy w zakresie dokumentowania przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw
  • Nabycie wiedzy w zakresie postępowania z dokumentacją papierową i elektroniczną
  • Nabycie wiedzy w zakresie rejestrowania przesyłek wpływających i wychodzących oraz pism wewnętrznych
  • Nabycie wiedzy w zakresie ewidencji dokumentów przychodzących i wychodzących
  • Nabycie wiedzy w zakresie porządkowania i przechowywania pism, akt spraw i innych dokumentów
  • Nabycie wiedzy w zakresie procedur dotyczących wysyłania pism
  • Nabycie wiedzy w zakresie sporządzania odwzorowań cyfrowych

Kompetencje twarde – etykieta biznesu, protokół dyplomatyczny:

  • Nabycie wiedzy w zakresie etykiety biznesu i jej związku z zasadami protokołu dyplomatycznego
  • Nabycie wiedzy w zakresie protokołu dyplomatycznego
  • Nabycie wiedzy w zakresie kultury organizacji urzędu, przedsiębiorstwa korporacyjnego
  • Nabycie wiedzy w zakresie różnic kulturowymi w etykiecie biznesu
  • Nabycie wiedzy w zakresie wizerunku według zasad etykiety: autoprezentacja w sytuacjach służbowych, powitania – formy i zasady pierwszeństwa, przedstawienie osób, rozmieszczanie ważnych gości, klientów przy stole na naradach, spotkaniach służbowych, wchodzenie do pomieszczeń, etykieta windy, dystans w kontaktach międzyludzkich, uścisk dłoni, precedencja w powitaniach, zasady prezentacji osób
  • Nabycie wiedzy w zakresie podstawowych form grzecznościowych w korespondencji: zasadnicze części listu oficjalnego, służbowego, układ listu, wstępne i końcowe zwroty grzecznościowe, anglosaskie, francuskie, hiszpańskie i polskie terminy grzecznościowe, wysyłanie listów, netykieta – netiquette
  • Nabycie wiedzy w zakresie zasad dress code’u w biznesie i polityce: zasady ogólne, typy ubiorów, określenia typów strojów w biznesie, dodatki, przykłady najczęstszych błędów w ubieraniu się
  • Nabycie wiedzy w zakresie gradacji strojów od najwyższego do najniższego szczebla dress code‘u, dostosowanie stroju do określeń jakie mogą się pojawić na zaproszeniach służbowych

Kompetencje twarde – niezbędne umiejętności:

  • Nabycie wiedzy w zakresie zasad organizacji spotkań biznesowych, organizacja sali konferencyjnej, przygotowanie prezentacji i wsparcie w trakcie ich prowadzenia
  • Nabycie wiedzy w zakresie zasad współpracy z osobą zarządzającą, prowadzenie kalendarza
  • Nabycie wiedzy w zakresie zasad organizacji pracy własnej, wsparcie administracyjne dla całego zespołu, koordynowanie zamówień wewnętrznych, wstępne przetwarzanie dokumentów księgowych, kontrola poprawności, weryfikacja rozliczeń
  • Nabycie wiedzy w zakresie profesjonalnej obsługi klienta, reprezentowania siebie i firmy w kontakcie z klientem, marketing i public relactions na usługach sekretariatu

Kompetencje miękkie:

  • Poznanie sposobów radzenia sobie ze stresem, kontrolowania stanów emocjonalnych, strategii antystresowych
  • Poznanie sposobów efektywnego zarządzania sobą w czasie, ustalania priorytetów, sprawnego planowania zajęć, eliminowania tzw. rozpraszaczy
  • Poznanie sposobów skutecznego porozumiewania, rozpoznawania i dopasowywania do różnych typów rozmówców, przebiegu procesów komunikacji: kanały informacyjne i szumy
  • Poznanie asertywnych sposobów, które ułatwiają kontakt z współpracownikiem i klientem, zdiagnozowanie własnej asertywności, skupienie się na własnej roli w tworzeniu kultury firmy, przedsiębiorstwa, urzędu
  • Poznanie sposobów stawiania czoła trudnym sytuacjom służbowym, pojawiających się w pracy sekretarki, asystentki, poznanie sposobów ich rozwiązywania

Program szkolenia

Dzień I

Moduł I. Podstawowe zagadnienia Kodeksu Postepowania Administracyjnego:

  • Systemu kancelaryjny: zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych, określanie systemu kancelaryjnego
  • Przygotowania i redagowanie dokumentów biurowych, z uwzględnieniem szczegółowej charakterystyki pism urzędowych, ze względu na ich formę, obieg, stopień pilności oraz stopień zabezpieczenia tajemnicy
  • Dokumentowania przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw
  • Postępowania z dokumentacją papierową i elektroniczną
  • Rejestrowanie przesyłek wpływających i wychodzących oraz pism wewnętrznych
  • Ewidencja dokumentów przychodzących i wychodzących
  • Porządkowanie i przechowywanie pism, akt spraw i innych dokumentów
  • Procedury dotyczące wysyłania pism
  • Sporządzanie odwzorowań cyfrowych

Moduł II. RODO:

  • Dane osobowe
  • Informacje anonimowe, informacje o firmach
  • Przetwarzanie
  • Administrator i współadministratorzy danych
  • Zakres stosowania RODO
  • Wyłączenie RODO
  • Zasady przetwarzania RODO
  • Zgoda w RODO i warunki jej wyrażenia
  • Szczególne kategorie danych i ich przetwarzanie
  • Prawa osoby, której dane odtyczą
  • Obowiązki powiadomienia i ewidencjonowania ochrony danych osobowych
  • Zasoby niezbędne do realizacji czynności związanych z operacjami przetwarzania danych osobowych
  • Potencjalne przyczyny niepożądanego zdarzenia, które mogą spowodować naruszenie praw i wolność osób fizycznych
  • Potencjalne zagrożenia
  • Katalogowanie skutków naruszenia praw i wolności osób fizycznych, opis istotności

Moduł III. Tajemnica służbowa:

  • Praktyczne zagadnienia ochrony tajemnicy informacji niejawnych, w oparciu o Ustawę o Ochronie Informacji Niejawnych
  • Odpowiedzialność prawna
  • Organizacja i obieg informacji niejawnych

Dzień II

Moduł IV. Prawo pracy:

  • Czas pracy, przerwy w pracy i okresy odpoczynku
  • Urlopy pracownicze, wypoczynkowe, bezpłatne, okolicznościowe, szkoleniowe, macierzyńskie, wychowawcze
  • Zakres uprawnień i obowiązków pracowników
  • Odpowiedzialność pracownika na tle udzielonych mu kompetencji
  • Zasady i tryb postępowania dyscyplinarnego
  • Rodzaje kar porządkowych i dyscyplinarnych

Moduł V. Księgowość w sekretariacie:

  • Dokumentacja finansowa wewnętrzna i zewnętrzna
  • Postępowanie z dokumentami finansowymi, przyjmowanie, opisywanie, przekazywanie
  • Pozliczanie podróży służbowych
  • Plan kosztów w sekretariacie

Moduł VI. Obieg i archiwizacja dokumentów:

  • Podstawy prawne regulujące postępowanie z dokumentacją
  • Systemy porządkowania dokumentów bieżących na stanowisku pracy
  • Przyjmowanie i obieg dokumentów
  • Wewnętrzny obieg akt
  • Opisywanie teczek i segregatorów
  • Kategorie archiwalne, materiały archiwalne i dokumentacja niearchiwalna
  • Warunki i czas przechowywania dokumentów
  • Procedura przekazywania dokumentów do archiwum zakładowego, składnicy akt

Dzień III

Moduł VII. Etykieta i protokół dyplomatyczny:

  • Etykieta biznesu i jej związek z zasadami protokołu dyplomatycznego
  • Protokół dyplomatyczny
  • Kultura organizacji urzędu, przedsiębiorstwa korporacyjnego
  • Różnice kulturowe w etykiecie biznesu
  • Wizerunku według zasad etykiety: autoprezentacja w sytuacjach służbowych
  • Powitania – formy i zasady pierwszeństwa
  • Przedstawienie osób – formy i zasady pierwszeństwa
  • Zasady prezentacji osób
  • Rozmieszczanie ważnych gości, klientów przy stole na naradach, spotkaniach służbowych
  • Wchodzenie do pomieszczeń, etykieta windy
  • Dystans w kontaktach międzyludzkich, uścisk dłoni
  • Etykieta wizytówki
  • Podstawowe formy grzecznościowych w korespondencji
  • List oficjalny, służbowy, układ listu, wstępne i końcowe zwroty grzecznościowe, anglosaskie, francuskie, hiszpańskie i polskie terminy grzecznościowe
  • Wysyłanie listów, netykieta – netiquette
  • Podstawy typografii

Moduł VIII. Najważniejsze szczeble dress code”u obowiązujące prezesa/ dyrektora/ kierownika jednostki w biznesie i polityce:

  • Dress code – zasady dress code’u w biznesie i polityce
  • Moda a dress code
  • Gradacja strojów od najwyższego do najniższego szczebla dress code‘u, typy ubiorów, określenia typów strojów w biznesie, dodatki
  • Najczęstsze błędy w stroju służbowym
  • Dostosowanie stroju do określeń jakie mogą się pojawić na zaproszeniach służbowych
  • Przykładowe sytuacje służbowe i dress code
  • Ubiór jako narzędzie manipulacji
  • Strój a wizerunek

Dzień IV

Moduł IX. Kluczowe kompetencje twarde w pracy sekretarki/ asystentki:

  •  Zasady organizacji spotkań biznesowych, organizacja sali konferencyjnej, przygotowanie prezentacji i wsparcie w trakcie ich prowadzenia
  • Zasady współpracy z osobą zarządzającą, prowadzenie kalendarza szefa
  • Zasad organizacji pracy własnej, wsparcie administracyjne dla całego zespołu, koordynowanie zamówień wewnętrznych, wstępne przetwarzanie dokumentów księgowych, kontrola poprawności, weryfikacja rozliczeń
  • Profesjonalna obsługa klienta, reprezentowania siebie i firmy w kontakcie z klientem, marketing i public relactions na usługach sekretariatu.

Moduł X. Kluczowe kompetencje miękkie w pracy sekretarki/ asystentki:

  • Sposoby radzenia sobie ze stresem, kontrolowania stanów emocjonalnych, strategii antystresowych
  • Sposoby efektywnego zarządzania sobą w czasie, ustalania priorytetów, sprawnego planowania zajęć, eliminowania tzw. rozpraszaczy
  • Sposoby skutecznego porozumiewania, rozpoznawania i dopasowywania do różnych typów rozmówców, przebiegu procesów komunikacji: kanały informacyjne i szumy
  • Asertywne sposoby, które ułatwiają kontakt z współpracownikiem i klientem, zdiagnozowanie własnej asertywności, skupienie się na własnej roli w tworzeniu kultury firmy, przedsiębiorstwa, urzędu
  • Sposoby stawiania czoła trudnym sytuacjom służbowym, pojawiających się w pracy sekretarki, asystentki, sposoby ich rozwiązywania
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

Zajęcia prowadzone są różnorodnymi metodami aktywizującymi, oraz technikami nauczania, tak aby bardziej mobilizować uczestników szkolenia.
Formy prowadzenia zajęć:

  • Praca z dokumentami
  • Analiza procedur i przypadków w oparciu o przepisy prawa
  • Prezentacje multimedialne
  • Ćwiczenia indywidualne
  • Praktyczne przykłady
  • Testy
  • Studium przypadków
  • Quizy, które skutecznie angażują uczestników szkolenia w dyskusje

Dobór metod szkoleniowych jest zorientowany na efekt maksymalnego przyswojenia umiejętności teoretycznych, umożliwiających szybkie i skuteczne zastosowania w pracy zawodowej.

Adresaci

Szkolenie jest skierowane dla osób, które  chcą rozwijać swoje indywidualne predyspozycje oraz kompetencje w prowadzeniu i organizowaniu kancelarii, biura czy sekretariatu w administracji rządowej, szczebla centralnego i wojewódzkiego, w przedsiębiorstwach korporacyjnych i innych instytucjach.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Opinie uczestników szkoleń

    • Bardzo miła atmosfera, dobrzy instruktorzy, gorąco polecam szkolenia w tej firmie (Translated by Google) Very nice atmosphere, good instructors, I highly recommend training at this company
      Kris Tab
      2025-10-08 11:47:39 (opinia z Google)
    • Super kurs i prowadzenie (Translated by Google) Great course and guidance
      Artur Spiszak
      2025-10-08 10:35:36 (opinia z Google)
    • Miło było (Translated by Google) It was nice
      Grzegorz Szeliga
      2025-10-08 10:34:02 (opinia z Google)
    • Same pozytywy , super organizacja. (Translated by Google) Only positives, great organization.
      Dariusz Smolarek
      2025-10-04 08:05:54 (opinia z Google)
    • Super szkolenie i miła atmosfera,polecam każdemu 🙂 (Translated by Google) Great training and nice atmosphere, I recommend it to everyone 🙂
      Paweł Sykulski
      2025-10-04 08:04:03 (opinia z Google)
    • Miła atmosfera. Bardzo dobre szkolenie. Polecam. (Translated by Google) Nice atmosphere. Very good training. I recommend it.
      Martin Smolarek
      2025-10-04 08:02:00 (opinia z Google)
    • Bardzo miła atmosfera . Polecam serdecznie (Translated by Google) Very nice atmosphere. I highly recommend it.
      Jacek Jurczak
      2025-10-04 08:01:09 (opinia z Google)
    • Krzysztof Morcinek
      2025-09-30 12:34:24 (opinia z Google)
    • WSPANIALA FIRMA SZKOLENIOWA, PEŁNA REKOMWNDACJA (Translated by Google) GREAT TRAINING COMPANY, FULLY RECOMMENDED
      Malgorzata Strzemp
      2025-09-27 17:30:55 (opinia z Google)
    • Polecam szkolenia z prawa budowlanego 🏠 (Translated by Google) I recommend construction law training 🏠
      Jolanta Kułakowska
      2025-09-27 17:17:38 (opinia z Google)
    • Świetnie prowadzone szkolenie na podesty ruchome. Instruktor z ogromnym doświadczeniem opowiadał nam mnóstwo ciekawostek, które pomagały zapamiętać ogrom materiału.Przekazywal z pasją nie tylko teorię, ale i praktyczne porady jak zdać egzamin państwowy. Egzamin poszedł gładko. Dziękuję za świetną organizację.Do zobaczenia na kolejnych szkoleniach. Rekomenduję każdemu ⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) A well-run training course for mobile work platforms. The instructor, with extensive experience, shared a wealth of interesting facts that helped us memorize the vast amount of material. He passionately conveyed not only the theory but also practical advice on how to pass the state exam. The exam went smoothly. Thank you for the excellent organization. See you at the next training. I recommend it to everyone ⭐⭐⭐⭐⭐
      Andrzej Czerwiński
      2025-09-27 08:47:29 (opinia z Google)
    • Dobrze zorganizowany kurs na podesty ruchome, dużo materiałów do nauki, miła, przyjazna atmosfera. Cała grupa zdała egzamin państwowy. Polecam serdecznie 🥰 (Translated by Google) A well-organized course on mobile elevating work platforms, with plenty of learning materials and a pleasant, friendly atmosphere. The entire group passed the state exam. I highly recommend it 🥰
      grazyna czerwinska
      2025-09-27 08:42:15 (opinia z Google)
    • Serdecznie polecam profesjonalną firmą szkoleniową Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) I highly recommend the professional training company Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
      Janina Mrzygłód
      2025-09-25 17:22:13 (opinia z Google)
    • Solidna firma szkoleniowa, polecam, warto skorzystać 👍 (Translated by Google) A solid training company, I recommend it, it's worth using 👍
      Janusz Mrzygłód
      2025-09-25 17:17:53 (opinia z Google)
    • I'm Very happy, becouse i passed this exams. Thank you our Teacher's and my friends...
      Mehedi Md Nurul islam
      2025-09-09 09:30:30 (opinia z Google)
    • very good courses. all training is done with a description of all the nuances. the team is very positive with a good approach to training.
      Nil Poddo
      2025-09-09 09:22:19 (opinia z Google)
    • Good
      Sudesh Desai
      2025-09-09 09:08:33 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Thank you, everything is of good quality (Original) Дякую все якісно
      Александр Погребной
      2025-09-09 08:57:06 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Very pleasant atmosphere. They teach quickly and efficiently. I recommend! (Original) Очень приятная атмосфера. Быстро и качественно учат . Рекомендую!
      V G
      2025-09-09 08:47:29 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) It was good, all the theory was clear to me, thanks to the teachers (Original) Было хорошо,вся теория для меня была понятна,спасибо преподавателям
      Максим Карабаш
      2025-09-09 08:46:57 (opinia z Google)

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie