- Oferta
- HR, kadry, sekretariat
ZARZĄDZANIE ZMIANAMI – warsztaty według najlepszych praktyk
Zapoznanie słuchaczy z wiedzą na temat zagadnienia kryzysu, jego cykliczności, źródeł, przebiegu i skutków. Kształcenie i rozwój praktycznych umiejętności rozpoznawania wydarzeń zapowiadających kryzysy pozwalających zapobiegać sytuacjom zagrażającym stabilności przedsiębiorstwa i jego reputacji.
Cele i korzyści
- Zapoznanie słuchaczy z wiedzą na temat zagadnienia kryzysu, jego cykliczności, źródeł, przebiegu i skutków
- Kształcenie i rozwój praktycznych umiejętności rozpoznawania wydarzeń zapowiadających kryzysy pozwalających zapobiegać sytuacjom zagrażającym stabilności przedsiębiorstwa i jego reputacji
Korzyści ze szkolenia:
- Poznanie reguł budowania scenariuszy przygotowujących pracowników i zarządzających na wypadek kryzysu
- Poznanie zasad zarządzania stresem, w trudnych sytuacjach zawodowych
- Kształcenie umiejętności radzenia sobie z plotkami w firmie, paniką wśród załogi
- Poznanie zasad komunikacji w sytuacjach trudnych oraz reguł komunikowania się z mediami
Rewelacyjne szkolenie z aktywnego przeciwdziałania kryzysowi a także nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem, firmą w sytuacji zmiany.
Program szkolenia
1. Sytuacja kryzysowa
- Czym jest kryzys dla organizacji?
- Przyczyny i źródła kryzysów w firmie
- Wpływ otoczenia zewnętrznego na kryzys w firmie
- Potencjalne konsekwencje kryzysu organizacji
- Zewnętrzne uwarunkowania dynamiki kryzysu w firmie
- Wewnętrzne uwarunkowania dynamiki kryzysu w firmie
2. Przebieg sytuacji kryzysowej
- Symptomy kryzysu
- Fazy kryzysu
- Zakończenie kryzysu
- Strategie odbudowywania reputacji firmy
- Sytuacja po zażegnaniu kryzysu – uczenie się, formułowanie wniosków na przyszłość
3. Jak się uchronić przed kryzysem?
- Identyfikacja symptomów kryzysu – analiza potencjalnych źródeł
- Obserwacja otoczenia organizacji
- Monitoring zachowań pracowników w celu zapobiegania kryzysowi
- Monitoring mediów – analiza treści przekazów medialnych
4. Plan postępowania w kryzysie
- Budowanie zespołu kryzysowego
- Strategie komunikacji kryzysowej
- Scenariusze postępowania w sytuacjach kryzysowych
- Informowanie o kryzysie
- Proces zarządzania kryzysem
5. Style i reguły porozumiewania się
- Wykorzystywanie stylów komunikowania (dyrektywny, analityczny, uważający, afektywny) w sytuacji kryzysowej
- Wady i zalety poszczególnych stylów
- Praktyka stosowania stylów komunikowania: kiedy, gdzie i w stosunku do kogo stosować poszczególne style komunikowania
6. Komunikacja z mediami w trakcie kryzysu organizacyjnego
- Reguły komunikacji z dziennikarzami
- Umiejętność reagowania na zarzuty dziennikarzy
- Wykorzystywanie mediów w odbudowywaniu reputacji organizacji
7. Umiejętność asertywnego zachowania i panowania nad stresem w sytuacji kryzysowej
- Znaczenie stresu w pracy zawodowej
- Przyczyny stresu
- Przezwyciężanie stresu w sytuacji kryzysowej
- Techniki asertywnego zachowania metodą redukcji stresu
- Praktyczne zasady organizowania pracy i czasu wolnego w sytuacji kryzysowej
8. Kryzys, czyli zmiany w firmie
- Dlaczego firma musi się zmieniać?
- Dlaczego ludzie obawiają się zmian?
- Jak adaptować się do zachodzących zmian?
- Jak kierować zmianami w firmie?
- Jakie zmiany wprowadzać w firmie podczas kryzysu?
Metody szkoleniowe
Podczas zajęć prowadzący odwołuje się do metody ABL
ACTIVITY BASED LEARNING
– uczenie w oparciu o aktywność, metody powszechnie uznawanej za najbardziej odpowiednią dla szkoleń w zakresie biznesu i umiejętności praktycznych.
Nowoczesne techniki metody mają na celu wspomóc : „zakotwiczenie się” nowo poznanych umiejętności i kompetencji, przekształcając je w nawyki.
Trening prowadzony w małych grupach.
Uczestnicy treningu biorą aktywny udział w odgrywaniu ról, symulacjach, grach, dzięki którym uczą się nowych umiejętności.
W trakcie treningu poszczególne gry lub symulacje rozmów dają uczestnikom możliwość analizy własnych zachowań i dyskusji nad nimi. Trener wspomaga uczestników merytorycznym komentarzem i pomaga znaleźć optymalne rozwiązania.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie