- Oferta
- Prawo
Reklamacje, aspekt prawny – warsztaty z rozwiązywania kazusów
Prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na dokonywaniu sprzedaży towarów lub świadczenia usług nieuchronnie wiąże się z tematem reklamacji ze strony Klientów. Stale rozwijające i zmieniające się prawo prokonsumenckie wymusza na podmiotach stojących po teoretycznie mocniejszej stronie – sprzedawcy, dostosowywanie się do nowych rozwiązań. Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy przedsiębiorców lub osób zajmujących się reklamacjami w zakresie praw i obowiązków związanych z wadliwością sprzedanego towaru. Osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma wiedzę wynikającą z języka prawnego i prawniczego, uzupełnioną o dotychczasową linię orzeczniczą oraz praktykę państwowych instytucji. Niepodważalną i niezbywalną korzyścią dla uczestnika szkolenia jest zdobyta wiedza, którą można wykorzystać zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym. Wymierną korzyścią dla przedsiębiorcy, który uczestniczy w szkoleniu lub którego pracownicy są uczestnikami szkolenia jest zmniejszenie ryzyka wystąpienia negatywnych skutków kontroli ze strony wyspecjalizowanych instytucji i urzędów państwowych. Działanie zgodnie z prawem i w sposób dozwolony przez prawo buduje również prestiż firmy oraz zdobywa zaufanie Klientów.
Cele i korzyści
Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy przedsiębiorców lub osób zajmujących się reklamacjami w zakresie praw i obowiązków związanych z wadliwością sprzedanego towaru.
Osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma wiedzę wynikającą z języka prawnego i prawniczego, uzupełnioną o dotychczasową linię orzeczniczą oraz praktykę państwowych instytucji.
Niepodważalną i niezbywalną korzyścią dla uczestnika szkolenia jest zdobyta wiedza, którą można wykorzystać zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym.
Wymierną korzyścią dla przedsiębiorcy, który uczestniczy w szkoleniu lub którego pracownicy są uczestnikami szkolenia jest zmniejszenie ryzyka wystąpienia negatywnych skutków kontroli ze strony wyspecjalizowanych instytucji i urzędów państwowych. Działanie zgodnie z prawem i w sposób dozwolony przez prawo buduje również prestiż firmy oraz zdobywa zaufanie Klientów.
Szkolenie przeznaczone jest głównie dla przedsiębiorców oraz ich pracowników.
Prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na dokonywaniu sprzedaży towarów lub świadczenia usług nieuchronnie wiąże się z tematem reklamacji ze strony Klientów. Stale rozwijające i zmieniające się prawo prokonsumenckie wymusza na podmiotach stojących po teoretycznie mocniejszej stronie – sprzedawcy, dostosowywanie się do nowych rozwiązań. Prawo jest równe dla wszystkich, niezależnie czy sprzedawca prowadzi mały sklep czy sieć wyspecjalizowanych salonów sprzedaży, dlatego też nasze szkolenie skierowane jest zarówno do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, jak i pracowników dużych sieci sprzedaży. Zindywidualizowany program szkolenia pozwoli każdemu uczestnikowi przenieść zdobytą wiedzę na grunt pracy zawodowej.
Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy przedsiębiorców lub osób zajmujących się reklamacjami w zakresie praw i obowiązków związanych z wadliwością sprzedanego towaru. Osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma wiedzę wynikającą z języka prawnego i prawniczego, uzupełnioną o dotychczasową linię orzeczniczą oraz praktykę państwowych instytucji.
Niepodważalną i niezbywalną korzyścią dla uczestnika szkolenia jest zdobyta wiedza, którą można wykorzystać zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym. Wymierną korzyścią dla przedsiębiorcy, który uczestniczy w szkoleniu lub którego pracownicy są uczestnikami szkolenia jest zmniejszenie ryzyka wystąpienia negatywnych skutków kontroli ze strony wyspecjalizowanych instytucji i urzędów państwowych. Działanie zgodnie z prawem i w sposób dozwolony przez prawo buduje również prestiż firmy oraz zdobywa zaufanie Klientów.
Szkolenie przeznaczone jest głównie dla przedsiębiorców oraz ich pracowników.
Szkolenie podzielone jest na dwie części: wykładową oraz praktyczną (rozwiązywanie kazusów oraz dyskusja).
Tagi: reklamacja, rękojmia, odpowiedzialność sprzedawcy, niezgodność towaru z umową, gwarancja, wada towaru, uprawnienia kupującego przy wadzie towaru, wadliwość towaru, konsument, kupujący, umowa sprzedaży
Program szkolenia
1. Przedstawienie podstawowych aktów prawnych związanych z rękojmią i gwarancją
- definicja przedsiębiorcy i konsumenta
- różnice w unormowaniach prawnych w obrocie dwustronnie profesjonalnym oraz z udziałem konsumentów
- jakie przepisy należy stosować do odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi i gwarancji
2. Przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z umową sprzedaży w obrocie profesjonalnym i konsumenckim
- definicja umowy sprzedaży
- obowiązki sprzedawcy przy zawieraniu umów z konsumentami w lokalu przedsiębiorcy
- cena w umowie sprzedaży, terminy płatności ceny, przedmiot umowy sprzedaży
- szczególne rodzaje sprzedaży: sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa i sprzedaż na odległość
3. Wady rzeczy
- pojęcie wady fizycznej:
- niezgodność towaru z umową
- brak właściwości rzeczy
- nienadawanie się rzeczy do celu w umowie określonego
- niekompletność rzeczy
- zapewnienia publiczne producenta lub osoby wprowadzającej rzecz do obrotu
- nieprawidłowość w zamontowaniu i uruchomieniu rzeczy
- pojęcie wady prawnej
- wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy
- skutki zatajenia wady przez sprzedawcę
- obowiązki kupującego po stwierdzeniu wady:
- terminy do zbadania rzeczy i zawiadomienia o wadzie
- sposób i forma zawiadomienia o wadzie
- uprawnienia przysługujące kupującym z uwzględnieniem różnic dla konsumentów i przedsiębiorców:
- obniżenie ceny
- odstąpienie od umowy
- wymiana rzeczy wadliwej na wolną od wad
- naprawa rzeczy
- demontaż rzeczy i ponowne jej zamontowanie, skutki niewykonania tych czynności przez sprzedawcę, zwłoka sprzedawcy z odebraniem wadliwej rzeczy od kupującego
- terminy odpowiedzialności sprzedawcy za wady
- regres sprzedawcy wobec dostawcy wadliwego towaru
4. Gwarancja przy sprzedaży
- gwarancja – definicja, forma i treść gwarancji, czas trwania gwarancji
- rękojmia a gwarancja – porównanie
- uprawnienia kupującego wynikające z gwarancji
5. Uznane roszczenie – prawo regresu
- regres – definicja, zakres i ograniczenia
- przedawnienie roszczeń
6. Rzeczy nieodebrane z reklamacji
- zasady postępowania i procedury
7. Instytucje państwowe i samorządowe w procesie reklamacyjnym
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – znaczenie, rola i kompetencje
- Miejski/Powiatowy Rzecznik Konsumentów – znaczenie, rola i kompetencje
8. Rozstrzyganie sporów związanych z reklamacją
- tryb sądowy
- tryb pozasądowy
9. Część praktyczna – rozwiązywanie i omówienie kazusów
10. Pytania, dyskusja
Metody szkoleniowe
Szkolenie podzielone jest na dwie części: wykładową oraz praktyczną:
- rozwiązywanie kazusów
- dyskusja
Adresaci
- osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą
- jak i pracowników dużych sieci sprzedaży
Zindywidualizowany program szkolenia pozwoli każdemu uczestnikowi przenieść zdobytą wiedzę na grunt pracy zawodowej.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie