Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • HR, kadry, sekretariat

ORGANIZACJA PRAC KANCELARYJNYCH ORAZ ZASADY ARCHIWIZACJI DOKUMENTACJI W FIRMIE/INSTYTUCJI. Obsługa kancelaryjna w systemie tradycyjnym i elektronicznym.

Doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaniem prac kancelaryjnych, właściwego postępowania z korespondencją, organizowania i nadzorowania obiegu dokumentów wewnątrz firm, a także archiwizacją dokumentacji, profesjonalnym przechowywaniem dokumentacji oraz zaznajomienie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaniem prac kancelaryjnych, właściwego postępowania z korespondencją, organizowania i nadzorowania obiegu dokumentów wewnątrz firm, a także archiwizacją dokumentacji, profesjonalnym przechowywaniem dokumentacji oraz zaznajomienie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

Program szkolenia

I. Postępowanie z dokumentacja tradycyjną: rodzaje dokumentacji, zasady obiegu, gromadzenia w formie zbiorów i akt spraw.

1. Omówienie przepisów prawa archiwalnego:

  • Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
  • Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych oraz przepisów związkowych.

2. Współczesne systemy kancelaryjne (omówienie wzorcowej instrukcji kancelaryjnej i rzeczowych wykazów akt)

3. Nowe instrukcje kancelaryjno-archiwalne w urzędach administracji publicznej

4. Klasyfikacja dokumentacji współczesnej

5. Kwalifikacja archiwalna (okresy przechowywania dokumentacji)

II. Przygotowanie do przechowywania w archiwum zakładowym

1. Archiwizacja dokumentacji o czasowym okresie przechowywania – kategoria archiwalna B (segregacja i systematyzacja, opis teczek, ewidencja)

2. Archiwizacja materiałów archiwalnych – kategoria archiwalna A (segregacja i systematyzacja, porządkowanie wewnątrz teczek, opis i ewidencja)

III. Archiwum zakładowe

1. Warunki techniczno – organizacyjne

2. Procedura przyjmowania dokumentacji

3. Oznakowywanie i rozmieszczanie dokumentacji

4. Środki ewidencyjne

IV. Zasady udostępniania dokumentacji

1. Udostępnianie dla celów służbowych pracownikom własnej jednostki.

2. Udostępnianie jednostkom zewnętrznym

3. Ewidencja udostępniania

V. Brakowanie i niszczenie dokumentacji, której okres przechowywania minął

1. Sporządzenie spisu dokumentacji przeznaczonej do wybrakowania i zniszczenia

2. Procedury formalne

3. Organizacja procesu niszczenia

VI. Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego.

1. Podział na zespoły archiwalne

2. Segregacja i systematyzacja

3. Ewidencja przygotowanej dokumentacji (aktowej, technicznej, kartograficznej, fotograficznej, dźwiękowej)

4. Procedura przekazywania

VII. Postępowanie z dokumentacją w przypadku ustania działalności jednostki organizacyjnej.

VIII. Postępowanie z dokumentami elektronicznymi

1. Zasady postępowania z dokumentacją w świetle ustawy z dn. 17.II 2005 r. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne oraz znowelizowanej ustawy z dn. 14.07.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz regulacji zawartych w ustawach:

  • z dn. 29.IX.1994 r. o rachunkowości
  • z dn. 18.IX. 2001 o podpisie elektronicznym
  • dn. 18.VII. 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną

2. Omówienie przepisów wykonawczych wydanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 30 października i 2 listopada 2006r .:

  • w sprawie niezbędnych elementów struktury dokumentów elektronicznych
  • w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z dokumentami elektronicznymi
  • w sprawie wymagań technicznych formatów zapisu i informatycznych nośników danych, na których utrwalono materiały archiwalne przekazywane do archiwów państwowych

3. Archiwizowanie dokumentów elektronicznych

  • klasyfikacja wstępna – podział na dokumenty ewidencjonowanie i nieewidencjonowane
  • procedury przechowywania i corocznych przeglądów przechowywanych dokumentów ewidencjonowanych
  • Metadane jako niezbędny element opisu dokumentów elektronicznych
  • Kwalifikacja archiwalna dokumentów elektronicznych
  • Brakowanie (usuwanie) dokumentów elektronicznych
  • Przygotowanie materiałów archiwalnych do przekazania do archiwum państwowego
  • Wymagania techniczne formatów zapisu i informatycznych nośników danych
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie