- Oferta
- Prawo
WINDYKACJA – aspekty prawne i miękkie. Jak odzyskać należności i nie stracić klienta?
Szkolenie polecamy wszystkim osobom zdecydowanym zwiększyć skuteczność w ściąganiu zaległych należności,, którym zależy na psychologicznym komforcie swojej trudnej pracy windykatora i przewadze konkurencyjnej w stosunku do innych podmiotów wierzycieli. Zapraszamy w szczególności pracowników: zajmujących się windykacją telefoniczną, prowadzących windykację w postępowaniach sądowych współpracujących z działami prawnymi lub kancelariami oraz organami ścigania, odpowiedzialnych za organizację biur windykacyjnych i ograniczanie pobocznych kosztów odzyskania należności.
Cele i korzyści
- Poprawa płynności finansowej firmy, a więc podwyższenia poziomu bezpieczeństwa
- Doskonalenie umiejętności elastycznego stosowania skutecznych technik windykacyjnych
- Zwiększenie efektywności z prowadzonych rozmów windykacyjnych
- Utrzymanie pozytywnych lub neutralnych relacji z klientem
Metody treningowe:
Trening prowadzony jest metodą aktywną. Główną (80%) część zajęć obejmują ćwiczenia:
- symulacje specyficznych rozmów windykacyjnych (telefonicznych i bezpośrednich) z klientami firmy
- analiza materiału video (własnego i nagranych scenek)
- testy
- ćwiczenia w małych grupach
- burza mózgów
- analiza case study
Szkolenie adresowane do:
Szkolenie polecamy wszystkim osobom zdecydowanym zwiększyć skuteczność w ściąganiu zaległych należności,, którym zależy na psychologicznym komforcie swojej trudnej pracy windykatora i przewadze konkurencyjnej w stosunku do innych podmiotów wierzycieli.
Zapraszamy w szczególności pracowników:
- zajmujących się windykacją telefoniczną,
- prowadzących windykację w postępowaniach sądowych
- współpracujących z działami prawnymi lub kancelariami oraz organami ścigania,
- odpowiedzialnych za organizację biur windykacyjnych i ograniczanie pobocznych kosztów odzyskania należności.
Program szkolenia
ASPEKTY PRAWNE WINDYKACJI
I. ZABEZPIECZENIE PRZYSZŁYCH WIERZYTELNOŚCI NA ETAPIE ZAWIERANIA UMOWY
- Postanowienia umowy w przedmiocie skutecznego zabezpieczenia w umowach pożyczki, kredytu, sprzedaży
- Sposoby zabezpieczenia – akt notarialny o dobrowolnym poddaniu się egzekucji, umowa przewłaszczenia na zabezpieczenie, hipoteka, zastaw, weksel
- Ustrój majątkowy małżeński a zabezpieczenie umowy
- Metody badania wiarygodności partnerów handlowych
- Odpowiedzialność za zaciągnięte zobowiązania w aspekcie formy prawnej prowadzenia działalności gospodarczej
2. WINDYKACJA PRZEDSĄDOWA
- Proces negocjacyjny z dłużnikiem
- Rola przelewu wierzytelności w obrocie gospodarczym
- Faktoring, forfeiting, indos
- Instytucja przedawnienia należności głównej oraz przynależnych odsetek
- Metody przerwania biegu przedawnienia oraz konsekwencje prawne
3. WINDYKACJA SĄDOWA
- Właściwość miejscowa sądu
- Właściwość rzeczowa sądu
- Postępowanie nakazowe a postępowanie upominawcze
- Rodzaje postępowań w sprawach o zapłatę
- Postępowanie gospodarcze – odrębności procesowe
- Czas wydania orzeczenia sądowego a prawidłowe przygotowanie dokumentacji
- Ochrona wierzyciela przed przewlekłością postępowania sądowego.
- Rodzaje orzeczeń sądowych
- Koszty oraz opłaty sądowe
- Postępowanie w sprawie o nadanie klauzuli wykonalności
4. POSTĘPOWANIE ZABEZPIECZAJĄCE
- Cel i sposoby zabezpieczenia
- Procedura postępowania zabezpieczającego
- Koszty postępowania zabezpieczającego
- Pozorne wyprowadzenie majątku dłużnika, metody obrony, sposób postępowania wierzyciela
5. POSTĘPOWANIE EGZEKUCYJNE
- Wszczęcie postępowania komorniczego, prawidłowość wniosku oraz wybór właściwego komornika
- Sposoby poszukiwania majątku dłużnika a wybór odpowiedniego sposobu egzekucji
- Monitowanie działań komornika
- Instytucja wyjawienia majątku
- Koszty postępowania egzekucyjnego
ASPEKTY MIĘKKIE WINDYKACJI
I. WPROWADZENIE DO SKUTECZNEJ WINDYKACJI
1. Podejście do klienta w procesie windykacji
- Projektowanie procesu windykacji wewnątrz organizacji
- Kluczowe elementy procesu windykacji: wielkość, wiek, kryteria segmentacyjne (historia płatności, udział firmy w obrotach klienta, rentowność klienta itp.)
- Narzędzia windykacji: upomnienie pisemne, rozmowa telefoniczna, wezwanie do zapłaty, wstrzymanie sprzedaży, odłączenie klienta itp.
- Stopień skuteczności podejmowanych działań
- DNA najlepszych windykatorów
- Etyka i profesjonalizm postępowania osoby windykującej jako warunek utrzymania dobrego wizerunku firmy na rynku
2. Przygotowanie do rozmowy windykacyjnej
- Ustalenie priorytetów, planu i harmonogramu rozmowy
- Wiedza o dłużniku
- Określenie minimum i maksimum
- Kiedy i jak działać – warunki optymalnej skuteczności
II. WINDYKACJA PRZEZ TELEFON
1. Procedura prowadzenia windykacyjnej rozmowy telefonicznej
- Etapy windykacyjnej rozmowy telefonicznej
- Zasady prowadzenia windykacyjnych rozmów telefonicznych
- Style prowadzenia telefonicznych rozmów windykacyjnych
- Taktyki prowadzenia rozmowy z dłużnikiem – indywidualizacja podejścia
III. SCHEMAT I ZASADY PROWADZENIA ROZMOWY WINDYKACYJNEJ
1. Nawiązanie kontaktu
- Przywitanie
- Elementy komunikacji niewerbalnej
- Wprowadzenie do tematu
2. Identyfikacja sytuacji dłużnika
- Prowadzenie rozmowy – zasady zadawania pytań, rodzaje pytań
- Techniki aktywnego słuchania
- Nawiązanie dialogu i współpracy z dłużnikiem
3. Prezentacja sytuacji dłużnika
- Analiza postawy klienta
- Indywidualizacja podejścia do klienta
- Matryce perswazyjne i teksty motywacyjne dla windykatorów
- Pozycjonowanie stanowiska firmy – etap sankcji pasywnych i sankcji bezpośrednich
4. Rozpraszanie wymówek i obiekcji
- Baza wymówek klienta – skuteczne taktyki odpowiedzi i postępowania
- 20 taktyk radzenia sobie z obiekcjami klienta
- Ujawnianie postaw – dążenie do neutralizacji emocji
- Psychologia kłamstwa – czyli jak rozpoznać ewentualne próby manipulacji
- Błędy w egzekwowaniu należności – czego powinniśmy unikać?
5. Uskutecznienie windykacji
- 7 skutecznych metod zamykania rozmowy windykacyjnej
IV. TRUDNE SYTUACJE W ROZMOWACH WINDYKACYJNYCH
1. Emocje w relacji dłużnik – osoba windykująca
- Zachowania agresywne, zachowania pasywne, zachowania wymuszające litość
- Asertywne podejście do siebie i osoby dłużnika
- Przyjmowanie krytyki i stawianie granic
2. Stres – jak radzić sobie z napięciem?
- Zrozumieć stres – etiologia i fizjologia zachowań stresowych
- Skuteczne i praktyczne metody rozładowywania napięć i stresów w pracy zawodowej
3. Mediacja jako skuteczny środek odzyskiwania wierzytelności i utrzymania klienta
Adresaci
Szkolenie rekomendowane jest dla pracowników firmy zajmujących się prowadzeniem rozmów windykacyjnych z klientami.
Polecamy wszystkim osobom zdecydowanym zwiększyć skuteczność w ściąganiu zaległych należności,, którym zależy na psychologicznym komforcie swojej trudnej pracy windykatora i przewadze konkurencyjnej w stosunku do innych podmiotów wierzycieli.
Zapraszamy w szczególności pracowników:
- zajmujących się windykacją telefoniczną,
- prowadzących windykację w postępowaniach sądowych
- współpracujących z działami prawnymi lub kancelariami oraz organami ścigania,
- odpowiedzialnych za organizację biur windykacyjnych i ograniczanie pobocznych kosztów odzyskania należności.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie